UTAZÁS

10 elhagyatott járműtemető a nagyvilágban

A járműtemetők olyan helyek, ahova a járművek „meghalni” mennek, lassan átadják magukat a rozsdának és az enyészetnek. A pusztuló járművek gyakran kísértetiesen néznek ki, és a legtöbb leghatalmasabb roncstemetőnek igencsak furcsa története van.

.

 

 

Barry Roncstelep

1955-ben az újonnan állami kezekbe került Brit Vasúttársaság bejelentette, hogy leselejtezi az elavult szerelvényeket. A leépítés kb. 650 ezer kocsit, és 16 ezer gőzmozdonyt érintett.
Olyan mennyiségű selejtbe menő járműpark volt, hogy a társaság képtelen volt megbirkózni vele, és sok vonatot eladtak magán hulladéktelepeknek. Közöttük volt a Woodham Brothers hulladéktelepe is, a dél-wales-i Barry-ben. Először a gőzmozdonyokat zúzták be röviddel az után, hogy odaszállították őket, de 1965 őszére Dai Woodham tulajdonos elhatározta, hogy a hulladéktermelés könnyebb felére koncentrál, és inkább a kocsikat teszi hulladékká.

A rozsdásodó gőzmozdonyokat kint hagyták a szabadban, ahol nagyon hamar népszerű turista látványossággá váltak Barry-ben. A gőzmozdony rajongók hamar rájöttek, hogy a Woodham Brothers esélyt adott arra, hogy fennmaradjanak a ritka mozdonyok, fenntartott vonalakra, és az országban elkezdték ezeket hozzáférhetővé tenni - sajnos azonban a legtöbb modellt lehetetlen volt fellelni. 1968 szeptemberében az első megmentett gőzmozdony elhagyta a telepet és a hetvenes években is folytatódott a mozdonyok életre keltése. Végül 213 gőzmozdonyt mentettek meg, Dai legnagyobb meglepetésére. Az utolsó 2013-ban hagyta el Barry-t.

Dai, aki 1994-ben hunyt el, nagyon büszke volt a gyűjteményére, és arra, hogy megmenthette a mozdonyokat a jövő generációjának. Manapság sok gőzmozdony innen származik és Nagy-Britanniában közlekednek a számukra fenntartott vonalakon.

Szólj hozzá Te is!
SZEMÉLYRE SZABOTT HOROSZKÓP

Adja meg születési időpontját!

VAGY

KÉREM AZ ELEMZÉST

HÍRLEVÉL