LELKIPATIKA

3 szertartás, ha szeretnéd magad mögött hagyni a bánatot és a gyászt

Az elmúlt időszak rengeteg szomorúságot hozott sokak életébe. Azzal azonban tisztában kell lennünk, hogy az élet megy tovább, és hiába a fájdalom, a saját érdekünkben muszáj túllépni rajta. Hoztunk 3 rituálét, amelyek segítségével könnyebben elengedheted a gyászt és a bánatot, méghozzá a saját tempódban.

A gyász fontossága

Divatos kifejezéssé vált manapság a belső gyógyulás, amely a legtöbb esetben a gyászból való felgyógyulást is jelenti. A modern társadalom alapjában véve elutasítja a gyászfolyamatot, de annyi minden történt az elmúlt időszakban, hogy ezt nem tehetjük meg: le kell lassítanunk, megállnunk és igenis bánkódnunk. Nem mehet minden úgy tovább, mintha mi sem történt volna.

Hogyan akadályozza a gyógyulási folyamatot a feldolgozatlan gyász?

Ha bármi borzalmasat tapasztalunk, a leggyakoribb reakció a lefagyás, melynek során a szomorúság megreked a testünkben. Ha ez a jelenség újra és újra fellép, betegséghez vezethet vagy befolyásolhatja a viselkedésünket (többek között a folyamatos düh érzésével).

Csak úgy tudunk megszabadulni a szomorúságtól, ha megéljük azt teljes valójában – amit persze könnyebb mondani, mint megtenni. A kapitalista világszemlélet nyomást helyez a társadalomra, hogy semmilyen körülmények között sem lehet megállni. Nem egyszerű feladat időt és teret adni a bánatnak, ehhez rituáléra és közösségre van szükség.
Tanácsok, ha a saját tempódban szeretnéd megélni és magad mögött hagyni a szomorúságot:
 

1. Figyelj a tested jelzéseire!

Akárcsak az emberek, az állatok is remegéssel reagálnak az egyes stresszhelyzetekre, hogy a testük feldolgozza az esetleges támadást vagy sérülést. Ugyanezt a hatást válthatjuk ki a tánccal vagy bizonyos légzéstechnikákkal, amelyek teret adnak az eltemetett érzelmeknek, hogy felszabaduljanak.
 

Szólj hozzá Te is!

OLVASS TOVÁBB!

SZEMÉLYRE SZABOTT HOROSZKÓP

Adja meg születési időpontját!

VAGY

KÉREM AZ ELEMZÉST

HÍRLEVÉL