KÖZÉRZET

Stresszes vagy a koronavírus miatt? - Íme, 6 tipp a jobb alváshoz

A pihentető éjszakai alvás elengedhetetlen az agy és a test egészségéhez. Mivel azonban a koronavírus járvány egyre inkább terjed, sokakon elhatalmasodik a szorongás és az aggodalom, így az egészséges, minőségi alvás elérése nem mindig egyszerű.

A pihentető éjszakai alvás fontosabb, mint valaha
Az alvás közvetlenül kapcsolódik az immunitáshoz, a test fiziológiai reakciója szempontjából. Ha nem alszunk jól és eleget, ronthatunk az immunrendszer állapotán, és gyengíthetjük a szervezetet, így az kevésbé lesz ellenálló. Egyszerűen kifejezve: az alvásminőség közvetlen szerepet játszik a test azon képességében, hogy megóvjon a koronavírustól.

A betegség elkerülésére javasolt összes higiéniai előíráson túl (gyakori kézmosás, emberektől való távol maradás), elengedhetetlen, hogy megfelelően ki tudd pihenni magad. Ezért hoztunk néhány hasznos tippet, melyek segítenek az elalvásban, és a kielégítő éjszakai pihenésben, még ezekben a stresszes, bizonytalan időkben is.
 

1. Ne térj el a rendszeres rutintól

Sok ember mindennapi életét bénította meg a járvány, és annak következményei. Sokakat elbocsátottak, sokak otthoni munkavégzésre kényszerültek, mások pedig a munka és a család között zsonglőrködnek, főként, ha iskoláskorú gyermekeik vannak. Nem számít, hogyan befolyásolja életedet a kialakult helyzet, a jó alvás szempontjából rendkívül fontos, hogy megtartsd a szokásos rutint.

Ha otthon dolgozol, akkor kelj fel ugyanabban az időpontban, és öltözz fel. Lehet, hogy csak a másik szobába mész át, vagy a hálószobában dolgozol, de a megszokott rutinszerűséggel járj el, így kevésbé érzed magad zavartnak.
 

Szólj hozzá Te is !
SZEMÉLYRE SZABOTT HOROSZKÓP

Adja meg születési időpontját!

VAGY

KÉREM AZ ELEMZÉST

HÍRLEVÉL