KÖZÉRZET

Mennyi időbe telik, mire végre tudok spárgázni?

Mindenki szeretne rugalmas lenni. A leggyakoribb kérdés: rendesen végzett nyújtó gyakorlatokkal mikor tudok már végre spárgázni?????

Egy csomó mindentől függ. Először is, vannak emberek, akik születésüktől fogva „flexibilisebbek” a többieknél. De azért, mindenki, legyen nő, férfi, vagy gyerek, ha csak nincs valami baj a csípőjével vagy a gerince alsó szakaszával, előbb-utóbb le tud menni spárgába. Az ehhez szükséges idő a következőktől függ:


Mennyire vagy következetes?

Ha csak akkor nyújtasz, mikor éppen eszedbe jut, sose tudsz majd spárgázni, ha csak nem vagy természetnél fogva nagyon hajlékony.


Mennyit bírsz? 

A nyújtás néha kényelmetlen bír lenni. Az elején egészen biztos az. Hogy mennyire tudod fejleszteni a hajlékonyságodat, az bizony attól függ, mennyire vagy kitartó és mennyire tudod magadat a saját „határaidon” túl hajtani. De figyelj: azt mondtuk, a nyújtás kényelmetlen. De sosem szabad, hogy fájdalmas legyen.

Fontos, hogy emlékezz: ha sérülést okozol magadnak, még távolabb kerülsz az eredeti célodtól. Ha eredményeket akarsz, keményen, de ésszel kell edzened. Tudd a saját határaidat, és légy magaddal őszinte. Keményen küzdj, de a biztonsági határon belül. Ha erős fájdalmat kezdesz érezni, állj meg, pihenj, és legközelebb kicsit fogd lazábbra a dolgot.


Rendesen bemelegítesz? 

Emlékezz: nem akarsz magadnak sérülést okozni. Nyújtás előtt különösen fontos a megfelelő bemelegítés.


Adsz-e elég időt a lábizmaidnak pihenésre és gyógyulásra? 

Mint minden izomfejlesztésnél, az izmaidnak időre van szüksége a gyógyuláshoz, a pihenésre. Váltogasd a könnyű és nehéz feladatokat naponta. Iktass be pihenőnapot.

Mindezt figyelembe véve 6 hét és 6 hónap közötti időre számíthatsz. Szóval, most még ne add föl!

Szólj hozzá Te is!
SZEMÉLYRE SZABOTT HOROSZKÓP

Adja meg születési időpontját!

VAGY

KÉREM AZ ELEMZÉST

HÍRLEVÉL