KÖZÉRZET

Amikor nem megy az alvás - A minőségi pihenés 3 alapfeltétele

Mindannyian átéltük már: szemeink kipattanásig nyitva, és próbálunk nem ránézni az órára, hogy megerősítsük azt a tényt, pontosan hajnali 3 óra van, és alig maradt néhány óránk reggelig.  Az alváshiány következményei között szerepel az is, hogy egyfolytában azon aggódunk, mit hoz a másnap, vagy mennyire leszünk fáradtak a kialvatlanságtól. Ez tehát egy ördögi kör.

Az alvás olyan szinten befolyásolja az egészségi állapotodat, hogy el sem tudod képzelni. Hasonlóan a rendszeres mozgáshoz, a tápláló étrendhez, az alvás az egyik alappillére az egészséges életmódnak. Nem vehetjük fel a harcot a biológiával, az alvás elengedhetetlen a létezésünkhöz. Az alváshiány növelheti a 2-es típusú cukorbetegség, a szívbetegségek, a magas vérnyomás kockázatát, ráadásul a rossz emésztéshez vezethet. Arról nem is beszélve, hogy mennyire befolyásolja a hangulatunkat, az energiánkat és az étvágyunkat.

Az alvással kapcsolatos problémák kétféle kategóriába sorolhatók: küzdelem az elalvással vagy küzdelem az álomban maradással. Íme, néhány tipp, hogy biztosan minőségi pihenésben legyen részed:

{KEPGALERIA}

Szeretnél elsőként értesülni a legújabb cikkekről, angyal- és csillagüzenetekről, számmisztikai elemzésekről, ezoterikus írásokról, önismereti tesztekről, jóslatokról, misztikus előrejelzésekről? Iratkozz fel a hírlevélre itt >>

 

 

3. Ha éjszakánként gyakran felébredsz

Az alkohol először álmossá tesz, talán emiatt is alkalmazza sok ember, hogy álomba segítse magát. Gyakran eredményez azonban éjszakai ébredést, általában hajnali 2 és 3 között, és megzavarja az alvást, ezáltal nem jutsz el a REM fázisba, ami a legmélyebb szakasza az alvásnak. Az alkoholfogyasztás csökkentése az egészségre is jótékonyan hat és az alvásra is.

Sokan panaszkodnak, hogy az éjszaka kellős közepén felébrednek, és a következő napon töprengenek. Ennek egyik oka a stresszhormon túlzott termelődése lehet. Az mindenképp hasznos, ha előre pontosan eltervezed a másnapodat, mert akkor nem leszel feszült miatta, és talán és nyugodtan fogsz aludni. Tarts egy tollat és egy papírt az ágyad mellett, ha esetleg az éjjel felébrednél valamilyen gondolattal, gyorsan leírhatod, ezáltal nem felejted és foglalkozhatsz vele reggel.

Ha életed során elfoglalt vagy stresszes időszakot élsz, és azt tapasztalod, hogy nem tudsz nyugodtan aludni, próbáld megkeresni a probléma forrását. Az ilyen időszakokban gyakran tapasztaljuk, hogy a szimpatikus idegrendszer átvált "harcolj vagy menekülj" üzemmódba, ami befolyásolja a biológiai funkciókat, és ebbe sajnos az alvási ciklus is beletartozik. Ennek elkerülése érdekében csökkentsd a bevitt koffein mennyiséget, ami segít az adrenalin termelésben. Inkább növényi eredetű termékeket fogyassz és töltsd fel tápanyagszükségleteidet. Meditálj, lélegezz mélyeget. Továbbá rengeteg gyógynövény segít az alvásban, ilyen például a citromfű, a magnólia és a kamilla. Azonban az a legmegfelelőbb, ha felkeresel egy szakértőt, úgy könnyebben kideríthető, hogy mivel érhetsz el leghatékonyabb eredményeket.

Szólj hozzá Te is !

OLVASS TOVÁBB!

SZEMÉLYRE SZABOTT HOROSZKÓP

Adja meg születési időpontját!

VAGY

KÉREM AZ ELEMZÉST

HÍRLEVÉL