KÖZÉRZET

5 dolog, ami történik a testeddel, ha csökkented a húsfogyasztást

A mai húsfogyasztás jelentősen eltér attól a húsfogyasztástól, amit az őseid műveltek az őskorban. Az állatok szabadon voltak, füvet ettek és rovarokat, vagy bármit, ami számukra elérhető volt. Mára húsipari termékek lettek, és feldolgozásra várnak, füstölés, pácolás, stb. A húsokhoz nitrátokat adnak hozzá, tartósítószereket és különböző vegyi anyagokat. Soroljuk még?

 

Természetesen nem kell szégyellni magad azért, mert szereted a húst, hiszen ez természetes, ám az átlagos étrendet a nagyon magas zsírtartalmú húsfogyasztás jellemzi. Hiányoznak ezzel szemben a rostok és a túlzott cukorfogyasztás is jellemző. Emiatt a túlzott húsfogyasztás rendkívül egészségtelen, tehát érdemes ezen változtatni. Az emberek a húsfogyasztástól többféle ok miatt tartózkodhatnak, energetikai, táplálkozási vagy környezetvédelmi szempontokat is figyelembe véve. Az erősen feldolgozott hús fogyasztása, amiket gyakrabban fogyasztasz, nagyon káros hatással van a szervezetre. Mutatjuk, hogy miért érdemes egy kissé csökkenteni a húsfogyasztást:


 

 

4. Vidd be a szervezetedbe a szükséges fehérjemennyiséget

A leggyakoribb és legelterjedtebb téves nézet az, hogy a hús lehet az egyetlen lehetséges fehérjeforrás. Az átlagos húsevő 150 százalékkal többet fogyaszt az optimális mennyiségű fehérje helyett. A túlzott fehérjefogyasztás azonban sok káros hatással lehet, cukorbetegség, gyulladás, rák, szívbetegség és súlygyarapodás alakulhat ki.

A közhiedelemmel ellentétben a növényi alapú élelmiszerek szintén nagy mennyiségű fehérjét tartalmaznak. Például szója, annak számos formája, chia mag és hüvelyesek.

Szólj hozzá Te is!
SZEMÉLYRE SZABOTT HOROSZKÓP

Adja meg születési időpontját!

VAGY

KÉREM AZ ELEMZÉST

HÍRLEVÉL