KÖZÉRZET

Amikor nem megy az alvás - A minőségi pihenés 3 alapfeltétele

Mindannyian átéltük már: szemeink kipattanásig nyitva, és próbálunk nem ránézni az órára, hogy megerősítsük azt a tényt, pontosan hajnali 3 óra van, és alig maradt néhány óránk reggelig.  Az alváshiány következményei között szerepel az is, hogy egyfolytában azon aggódunk, mit hoz a másnap, vagy mennyire leszünk fáradtak a kialvatlanságtól. Ez tehát egy ördögi kör.

Az alvás olyan szinten befolyásolja az egészségi állapotodat, hogy el sem tudod képzelni. Hasonlóan a rendszeres mozgáshoz, a tápláló étrendhez, az alvás az egyik alappillére az egészséges életmódnak. Nem vehetjük fel a harcot a biológiával, az alvás elengedhetetlen a létezésünkhöz. Az alváshiány növelheti a 2-es típusú cukorbetegség, a szívbetegségek, a magas vérnyomás kockázatát, ráadásul a rossz emésztéshez vezethet. Arról nem is beszélve, hogy mennyire befolyásolja a hangulatunkat, az energiánkat és az étvágyunkat.

Az alvással kapcsolatos problémák kétféle kategóriába sorolhatók: küzdelem az elalvással vagy küzdelem az álomban maradással. Íme, néhány tipp, hogy biztosan minőségi pihenésben legyen részed:

{KEPGALERIA}

Szeretnél elsőként értesülni a legújabb cikkekről, angyal- és csillagüzenetekről, számmisztikai elemzésekről, ezoterikus írásokról, önismereti tesztekről, jóslatokról, misztikus előrejelzésekről? Iratkozz fel a hírlevélre itt >>

 

 

2. Csökkentsd az alvást zavaró tényezőket

Ha koffeint fogyasztasz, találd meg azt az időintervallumot, amikor még megteheted. Általában ez a határ a nap közepén van, mivel a koffein 8 órán keresztül is megmarad a szervezetben. Nehéz és zsíros ételek fogyasztása több idő alatt emésztődik meg, és mivel tested ilyenkor inkább az emésztésre koncentrál, nem fogsz tudni megfelelően pihenni. Próbálj tehát este már kisebb adagokat enni.

A TV vagy a laptop képernyők nem csak az elmédet tartják ébren, de a fény, amit kibocsátanak, megakadályozzák az alvásért felelős hormon termelődését is. Ha alvás előtt szívesen nézel TV-t, akkor legalább figyelj oda, hogy mit nézel. Például, ha bűnügyi filmeket nézel, az elme nehezen kapcsol át a szimpatikus idegrendszerről a paraszimpatikus idegrendszerire, ami az alvásért felel. A biológia egyik elve a "harcolj vagy menekülj!". Az elme arra késztet, hogy elfelejtsd a látottakat, miután kikapcsoltad a TV-t, annak érdekében, hogy el tudj aludni. Sokunknál azonban ez nem történik meg. Ha a bűnügyi filmeket, vagy drámát szereted, akkor érdemes elvégezni ezt a kísérletet: tölts el 4 hetet úgy, hogy az ilyen típusú filmeket kizárod az életedből, főleg esténként. Nézd csak meg, hogy hogyan változik az elalvásod, illetve maga az éjszakai pihenésed.

Szólj hozzá Te is!
SZEMÉLYRE SZABOTT HOROSZKÓP

Adja meg születési időpontját!

VAGY

KÉREM AZ ELEMZÉST

HÍRLEVÉL