KÖZÉRZET

Így tudod kiszámolni, mennyi vízre van szüksége a szervezetednek napi szinten

Az emberiség évente több mint 4 billió köbméter vizet fogyaszt el. Biztosan hallottad már, hogy egy személy ajánlatos napi vízbevitele 8 pohár – ezzel biztosíthatjuk a szervezetünk megfelelő működését. Mindazonáltal nem biztos, hogy ez a szám mindenki számára testhezálló.

Minden szervünk egyik fő alkotóeleme a víz – például a szív és az agy 73%-ban, míg a tüdők 83%-ban vízből állnak. Elhíresült felfogás, hogy ezek rendben tartásához napi 8 pohárnyi vizet kell innunk, de ez nem szabály, sokkal inkább egy átlag. 

Tényezők, melyek befolyásolják a szervezeted napi vízszükségletét

Nem és életkor: a testünk víztartalma változik az életünk során, éppen ezért mindig egy bizonyos mennyiségre van szüksége, hogy hidratált maradhasson. Különbség van a nemek vízigénye között is.

Testsúly: magasabb testtömeg-indexszel rendelkező felnőtteknek általában könnyebben válnak dehidratálttá. 

Környezet: ha meleg éghajlaton laksz, egyértelműen több vízre van szükséged, míg, ha víz közelben élsz, ahol a páratartalom magasabb, a szervezeted nem igényel olyan sok folyadékot.

Mozgás: ha sportoló vagy, esetleg rendszeresen edzel, többet izzadsz, az elvesztetett folyadékot pedig pótolni kényszerülsz. 

Terhesség vagy szoptatás esetén: a terhes vagy szoptató nőknek ajánlott több folyadékot bevinniük a szervezetükbe. 

Egészségügyi állapot: láz vagy hasmenés esetén a szervezet könnyebben veszít a folyadéktartalmából. Ilyenkor fontos többet inni, hogy nehogy kiszáradjunk.
 

Szólj hozzá Te is!
SZEMÉLYRE SZABOTT HOROSZKÓP

Adja meg születési időpontját!

VAGY

KÉREM AZ ELEMZÉST

HÍRLEVÉL