KÖZÉRZET

A tél slágere a csicsóka -­ 5 ok, miért kell mindenképpen fogyasztanod

A csicsóka már több száz éve ismert táplálékunk, a régi leírásokban is ajánlották fogyasztását az egészség megőrzése érdekében. Kifejezetten téli élelmiszerként tartották számon. Ám van 5 nyomós okunk arra, hogy a fogyasztására buzdítsunk.

 

Az indiánok eledele volt

A csicsóka egy édeskés dió ízére emlékeztető zöldség, amely Észak ­Amerikában az indiánok eledele volt. Csak a 17. században indult el hódító útjára, ekkor érkezett Európába. Maga a növény nagyon igénytelen, bármilyen körülmények között megterem, és kinézete ellenére nem a burgonyával, hanem a napraforgóval áll közelebbi rokonságban. Vásárláskor figyeljünk arra, hogy a zöldség héja sima és foltmentes legyen. Készíthetünk belőle krémlevest, főzeléket, fogyaszthatjuk köretként, tehetjük pogácsába, használhatjuk cukor helyettesítésére, és természetesen rágcsálhatjuk nyersen is, vagy éppen a salátát gazdagíthatjuk vele

{KEPGALERIA}

1. Igazi vitaminbomba

Magas a kálium, kalcium, magnézium és foszfortartalma. Nátriumtartalma alacsony, vastartalma viszont említésre méltó. Nyomelem tartalma is kiemelkedő réz, króm, mangán és cink tartalma magas, termőhelytől függően lehet még benne, szelén és bór. Mindezek az anyagok támogatják a szívizom, az idegrendszer működését, az anyagcsere folyamatokat, az enzimatikus működést, védik a bőrt, az érrendszert, a nyálkahártyát, megelőzik a terhességi hipertóniát, illetve lassítják az öregedési folyamatokat.

Szólj hozzá Te is!

OLVASS TOVÁBB!

SZEMÉLYRE SZABOTT HOROSZKÓP

Adja meg születési időpontját!

VAGY

KÉREM AZ ELEMZÉST

HÍRLEVÉL