KÖZÉRZET

9 jele, hogy fehérjehiányod van - Érdemes odafigyelni rá!

A legtöbb ember valamilyen szinten fehérjehiányos. Mivel a fehérjére szükség van szinte minden testi funkcióhoz, a tünetek azonnal jelentkezni fognak, ha hiány lép fel ebből a létfontosságú biomolekulából. Ezért megmutatjuk a fehérjehiány 9 tünetét, és azt is megtudod, hogyan tudod megnövelni a fehérjeszintedet.

A fehérje amino savak hosszú láncait alkotja, melyek létfontosságú elemei a test fejlődésének, növekedésének és karbantartásának. Az aminosavak megtalálhatók számos ételben, ilyen pl. a tojás, a tejtermékek, a hal és a hús. Bizonyos növények, magvak és diófélék szintén jó fehérjeforrások. Izmaink, szerveink és szöveteink fehérjék csoportosulásából áll. Funkcionalitás szempontjából a fehérje szinte mindenben fontos szerepet tölt be. Segít begyógyítani a sebeket, kontrollálja a vércukorszintet, és neutralizálja a baktériumokat. Ajánlatos, hogy fehérjéből mindenki a testsúlyához mérten a megfelelő mennyiséget fogyassza. Például egy 55 kg körüli nőnek ajánlott 60 gramm fehérjét fogyasztania naponta. De lássuk, mik a jelei a lehetséges fehérjehiánynak:

{KEPGALERIA}

Jó fehérjeforrások

Már említettük a húst, a tojást, a halat és a tejtermékeket, de ezenkívül számos vegetáriánus és vegán opció is létezik. Sőt, sok vegán és vegetáriánus opció nem csak hogy tökéletes fehérjeforrás, de rostban és egyéb tápanyagokban is nagyon gazdag. Mandula, lenmag, chia mag, kender, lencse, feldolgozatlan zab – mind-mind jó fehérjeforrás. Zöldségek közül a brokkoli, a kelbimbó, a kelkáposzta, a gomba és a spenót kitűnő választás. Húsok közül a legideálisabb a szabadtartásból származó marha, a vadonban fogott lazac, és az organikus csirke és pulyka. Jó ötlet lehet fehérjeport fogyasztani étrend kiegészítőként, de persze úgy, hogy mellette fogyasztasz fehérjetartalmú ételeket is.

Szólj hozzá Te is !
SZEMÉLYRE SZABOTT HOROSZKÓP

Adja meg születési időpontját!

VAGY

KÉREM AZ ELEMZÉST

HÍRLEVÉL