SZÓRAKOZÁS

Így hatott a filmek világa a számítógépes játékokra

Szerző:
Szabó Anna
Ami a kilencvenes években még csak néhány különcnek és “kockának” titulált srác fura hobbija volt, az mára a világ egyik legnagyobb szórakoztatóipari iparágává nőtte ki magát.

A videójátékok Magyarországon is legalább annyira népszerűek, mint az online chatelés, az online rövidvideók vagy az magyar online kaszinó oldalak. A videójáték ipar népszerűsége évről évre megállás nélkül nő. A játékosok között pedig már egyáltalán nem csak férfiak vannak. Az aktív videójátékos nők száma is rohamosan növekedésnek indult, különösen az utóbbi 10 évben, mióta egyre többen követik a játékokat az interneten keresztül is. A számítástechnika fejlődésével a fejlesztők egyre valósághűbb és kiterjedtebb virtuális világokat tudtak létrehozni. Ehhez az ihletet pedig egyre többször merítették a különböző filmek látványvilágából.


A filmek azonban nem csupán a videójátékok látványvilágát, hanem magát a játékélmény fejlődését is nagyban befolyásolták. Bizonyos szempontból sok videójáték egyfajta interaktív filmnek tekinthető. Olyan interaktív filmnek, amelyben a játékos maga is aktív része a történetnek, a cselekmények pedig a saját döntései és képességei alapján bontakoznak ki. A játékfejlesztők azért nem tudtak ehhez például a könyvek világából ihletet meríteni, mivel a szöveges történetmesélés élménye és keretei teljesen eltérőek a képi történetmesélésétől. A képi történetmesélés során az információáramlás sokkal intenzívebb. Egy olyan egyszerű történés, mint például egy új szereplő érkezése, vagy egy autóbaleset leírása akár több oldalt is igénybe vehet. Az olvasónak hosszú percei vannak, hogy végigolvassa és feldolgozza az információt. Ugyanez azonban csupán néhány másodperc alatt játszódik le a képernyőn, a szemlélőnek vagy játékosnak pedig csupán ez a néhány másodperc áll a rendelkezésére, hogy elkapja a számára fontos részleteket.


A videójátékoknak tehát a filmekhez hasonlóan úgy kell felépítenie a cselekményt, hogy a történetet kibontakoztató információk nagy részét a játékosok képi formában kapják meg. Mivel sokszor, mint említettük csupán röpke másodpercekig tartó cselekményekről van szó, így minden részletnek, minden kiemelt, fókuszba állított vizuális elemnek hatalmas jelentősége van. A videójátékok előnye a filmekkel szemben az interakció lehetősége. A játékosok egy játékban különböző helyszíneket bejárva maguk is felfedezhetik azokat a nyomokat, amelyek előre viszik a cselekményt. Ezen kívül ugyanazokat a cselekménysorozatokat (például harcjelenetek) újra és újra átélhetik, minden egyes alkalommal másképp, hiszen a történéseket a saját döntéseik határozzák meg. Na meg persze az, hogy milyen ügyesen vagy kevésbé ügyesen játszanak.
 

szórakozás caino onlinejatek
Szólj hozzá Te is!
SZEMÉLYRE SZABOTT HOROSZKÓP

Adja meg születési időpontját!

VAGY

KÉREM AZ ELEMZÉST

HÍRLEVÉL