A nyári szabadságolások és nyaralásokhoz kapcsolódóan az Európai Fogyasztói Központok Hálózata (EFK-Hálózat, ECC-Net) – amelynek a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ Magyarország is tagja - egy egyedülálló mobil alkalmazást készített, melynek neve „ECC-Net: Travel” App (EFK-Hálózat: Utazási alkalmazás”). Az „ECC-Net: Travel” alkalmazás egy olyan nélkülözhetetlen útitárs az Európai Unióban, valamint Norvégiában és Izlandon, amely segíti a fogyasztókat a szabadságuk alatt külföldön előforduló kellemetlen helyzetek megoldásában, és lehetőséget teremt arra, hogy fogyasztói jogaikat a célország nyelvén fejezhessék ki és érvényesíthessék. Az alkalmazás jogi tudnivalókat és nyelvi támogatást nyújt az EU 23 nyelvén, továbbá norvég és izlandi nyelven. Az alkalmazás angol vagy német nyelven indul, azt követően pedig a felhasználó számára a lakóhely megadása és a nyelv kiválasztása után érhető el magyar nyelven.
Az „ECC-Net: Travel” alkalmazás a bolti vásárlás, az autóbérlés, a szállodai szolgáltatások, a légi, vasúti, buszos és hajóval történő közlekedés és az egészségügyi ellátások témakörében nyújt segítséget és tájékoztatást a fogyasztói jogokról a magyar fogyasztók számára, valamint a külföldi vállalkozással való kommunikációt is megkönnyítheti. Emellett a hasznos információkat tartalmazó részben fontos telefonszámokat és elérhetőségi adatokat tartalmaz az esetleges szükséghelyzetek megoldására.
Az „ECC-Net: Travel” alkalmazás ingyenes, továbbá offline módon, azaz internet kapcsolat nélkül is használható a roaming díjak elkerülése érdekében. Olyan mobil eszközökre telepíthető, amelyek iOS, Android, Microsoft Windows operációs rendszerrel működnek. Az alkalmazás a következő oldalakról tölthető le:
Android:
https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.cec_zev.ECCNetTravel
Apple:
https://itunes.apple.com/app/ecc-net-travel/id886668562
Windows Phone:
http://www.windowsphone.com/en-gb/store/app/ecc-net-travel/4dfcfb67-9294-40d5-9ac0-644a7e734813
Az alkalmazás bemutatására 2014. július 2-án az Európai Parlamentben került sor egy sajtótájékoztató keretében Strasbourgban, amelyen a fogyasztói politikáért felelős európai biztos Neven Mimica is részt vett. A biztos szerint: „A sikeres Belső Piac attól is függ, hogy az állampolgárok ismerik-e fogyasztói jogaikat. Üdvözöljük ezt a kezdeményezést, amely folytatja az európai fogyasztók tudatosságának növelését, és megkönnyíti az Európában utazó fogyasztók számára a jogaik gyakorlását.”
Az „ECC-Net: Travel” alkalmazás elkészítésében az EFK-Hálózat mind a 30 tagja részt vett. Minden EU tagországban, valamint Norvégiában és Izlandon tevékenykedik Európai Fogyasztói Központ, amelyek ingyenes segítséget nyújtanak a fogyasztóknak határon átnyúló panaszaik rendezéséhez, valamint tájékoztatást és tanácsot adnak fogyasztóvédelmi kérdésekben a fogyasztóknak. A Központok az Európai Unió társfinanszírozásával működnek.
OLVASS TOVÁBB!
6 játék, ami biztosan kimozdítja a gyereket a monitor elől
A mai digitális világban nehéz rávenni a gyerekeket, hogy felálljanak a monitor elől, és inkább olyan tevékenységekbe merüljenek bele,...
SZÓRAKOZÁSHogyan indítsd el saját webáruházadat sikeresen?
Az online vásárlás világában egyre növekvő szerepet kapnak azok a webáruházak, amelyek kényelmes és gyors megoldásokat kínálnak a f...
SZÓRAKOZÁSÉrkezik a Temu konkurens Amerikában, itt az Amazon Haul
Minden 20 dollár alatt lesz....
Nilu27: Az új csillag a hiperautók világában
Egy új játékos lépett a hiperautók exkluzív piacára, és lenyűgöző debütálásával minden szem rá szegeződik. A Nilu27 nem csupán ...
SZÓRAKOZÁSErről a furcsa hobbiról még bizonyára nem hallottál: kik és miért szeretnek "larpolni"?
A larp, vagyis élőszereplős szerepjáték nem a közönség szórakoztatásáról szól, hanem arról, hogy magadnak teremts élményt....
SZÓRAKOZÁSTechno-buli is jár a dolgozóknak a Berlin melletti Tesla-gyárban
A Tesla gyárban technoclub is működik....
Adja meg születési időpontját!
VAGY
ÁLLATI CUKISÁGOK