SZÉPSÉG

A fodrász és a frizuránk

Szerző:
Szabó Anna
Általában minden második hölgy bosszankodik a fodrásza miatt. Újabb és újabb fodrász szalonokat keresünk fel, ajánlásokat kérünk hölgytársainktól fodrászt illetően...

Legtöbbször azonban elégedettlenek vagyunk

Nem lesz ez így, ha megtanuljuk, hogyan kell elképzeléseinket kifejezni.
Normál esetben a fodrásznak és vendégének tökéletes párost kell alkotnia. A fodrász divatos ötletekkel áll elő, ugyanakkor alkalmazkodik vendége izléséhez is. Ez az optimális szituáció azonban csak ritkán fordul elő. A vendég többnyire nem tudja, hogy pontosan mit is szeretne, vagy nem tudja kifejezni magát. A fodrász pedig nem gondolja át alaposan a székében ülő vendég elképzeléseit. Ezáltal nincs összhang, a nézeteltérés tehát elkerülhetetlen.


Hogyan találjuk meg az ideális fodrász szalont?

Először is tartsunk frizuraszemlét ismerőseink, barátaink között, és a nekünk tetsző frizura tulajdonosától kérdezzük meg, ki a fodrászuk. De mindenképpen vegyük figyelembe, hogy az illető fodrász szalonnak milyen a profilja, és ez illik-e a mi egyéniségünkhöz. Olyan fodrásznál ugyanis, aki a tépett frizurák nagymestere, a klasszikus göndör haj általában nem szerepel a napi ajánlatok között. Egy rövid vágott, tépett haj specialistájaként  számon tartott fodrászhoz nem jó ajánlólevél egy hosszú haj. A kis kedves sarki fodrászat sem biztos, hogy elegendő tapasztalattal rendelkezik az extravagáns színek terén.

A jó fodrász magától értetődőnek tartja, ha a vendég kikéri a véleményét. A szalonban ne csak a jelenlévő vendégek frizuráját  vegyük szemügyre, hanem figyeljünk oda a fodrászra is, hisz az Ő megjelenése a szalon ízlésirányzatának reklámja. Már az első látogatás alkalmával  megállapítható, hogy figyel-e egyáltalán a fodrász vendégének kívánságaira. Az első frizurakészítésre mindenképpen olyan ruhában menjünk, mely egyértelműen tükrözi egyéni stílusunkat.  Hajunkat is lehetőleg úgy állítsuk be, hogy lehetőséget teremtsünk a fodrásznak arra, hogy megismerje az ízlésünket. Ez nagyon fontos az elkészítendő frizura szempontjából.



Miről beszéljünk a fodrásszal?

Elsősorban természetesen a tervezett frizuráról! Az lenne a legjobb, ha a fodrásszal együtt lapoznánk át néhány frizuramodellt bemutató kiadványt. Hagyjuk, hogy a fodrász mutassa meg először, hogy mit ajánl! Majd keressük meg azt a frizurát, amelyet elképzeltünk magunknak. E módszer előnye, hogy olyan ötletekhez juthatunk, melyek magunktól eszünkbe sem jutottak volna.  Ha nem akarunk teljesen új frizurát, lehetőleg minden részletet pontosan magyarázzunk el, mert a legcsekélyebb hiba is hatalmas csalódást tud okozni: pl. ha rossz helyre kerül a választék, vagy túl rövid lesz a frufru stb. Frizuraválasztásnál azt is figyelembe kell vennünk, hogy naponta mennyi időt tudunk fésülködésre, hajbelövésre szánni. Ezt nagyon őszíntén fontoljuk meg, mert különben önmagunkat csapjuk be. Ha ugyanis egy frizura csodálatos, de túlságosan igényes gondozást kíván, hosszú távon nem sok örömet fog okozni.  Hogy korábban milyen vegyi eljárás alá tetették hajunkat, ezt egy jó fodrász magától is felismeri. Ettől függetlenül nagyon fontos, hogy közöljük is vele.


Mit tegyünk, ha valami nem sikerül?

Ez általában fodrászati "műhiba" következménye. Vagy lehet, hogy egyszerűen a fodrász és a vendég nem ugyanarra gondolt. Soha ne törődjünk bele, hanem  reklamáljunk! Első dühünket azonban ne ömlesszük a fodrászra, hanem kicsit higgadtabban menjünk vissza. Nyugodtan, tárgyilagosan adjuk elő, hogy mivel is vagyunk elégedetlenek. A fodrász érdeke az elégedett vendég, tehát biztosan ki szeretné javítani a hibát. Ez azonban nem mindig lehetséges. Ahhoz, hogy a jövőben elkerüljük az ilyen és hasonló kellemetlenséget, tartsunk önvizsgálatot. Vajon részben nem vagyunk vétkesek mi is?

Szólj hozzá Te is!
SZEMÉLYRE SZABOTT HOROSZKÓP

Adja meg születési időpontját!

VAGY

KÉREM AZ ELEMZÉST

HÍRLEVÉL