Az ön-mumifikálást sokushinbutsu-nak hívták, és főleg az észak-japáni Yamagata Prefektúrában gyakorolták a XI-XIX. századig. Az ezoterikus Hingon Buddhista iskola egy fennmaradt ezoterikus vonala a buddhizmusnak, és tantratanításokon alapul, melyek Kínából származnak, Kükai szerzetestől, akit halála után Köbö Daishinak neveztek el. Míg a jól ismert múmiákat az ősi Egyiptomban haláluk után bebalzsamozták, a sokushinbutsu egy hosszú, munkaigényes, és fájdalmas folyamat volt, a szerzetes életében és tudatában történt. Ennek érdekében a szerzetes egy rítuson ment keresztül (nyüjö), mely 1000 napig tartott, és rengeteg lépésből állt, melyek egyre fárasztóbbak voltak. Ha képesek voltak sikeresen teljesíteni a rítust, azt gondolták, hogy „Élő Buddhává” válnak, és a létrejött múmiákat „Élő múmiáknak” hívták.
A leendő élő múmiák egy megerőltető aszketikus programot kezdtek el, és kizárólag sovány diétán éltek - vizet, magvakat, és diót ettek, mely gyorsan és drasztikusan égeti el a testzsírt. Ezután egy még szigorúbb diétára álltak rá (urushi), gyökereket és fenyőkérget fogyasztva, valamint egy speciális teát ittak három éven keresztül.
Az Urushi tea a kínai firnisz fa mérgező nedvéből készült, melyet edények fényezésére használtak. Ez a tea két célt szolgált. Először a nedv toxinjai intenzív hányást okoztak. Ez meghozta a kívánt hatást, és azt szolgálta, hogy a test tovább szikkadjon, miközben az alany még élt. Másodsorban elűzte a kukacokat és más parazitákat, így óvta meg a testet a romlástól. A harmadik év végére a leendő élő múmia többé-kevésbé egy két lábon járó csontvázra hasonlított, testzsír nélkül.
A rituálé következő lépcsőfokán a szerzetest egy kő mögé temették el élve, ahol mindössze akkora helye volt, hogy ülni tudjon. A szerzetes a kősírban lótuszülésben helyezkedett el az utolsó napjaiban és egy csövön keresztül tudott lélegezni. Minden nap meghúzott egy csengőzsinórt, hogy jelezze, még él. Ha nem jelzett, az a halál jele volt, a csövet eltávolították és a sírt véglegesen lezárták. További 1000 napig a sír betemetve maradt, utána felnyitották, hogy lássák, hogy a test sikeresen mumifikálódott-e. Ha sikerült, akkor a mumifikált szerzetes elérte a Buddhaságot, és testét közszemlére tették ki és tisztelték.
Bár a kívülállók számára ez egy lassú, kínokkal teli öngyilkosságnak tűnik, a szerzetesek nem így látták. Számukra ez egy módszer annak érdekében, hogy elérjék a megvilágosodást, és hogy kimutassák elhatározásukat és áhítatosságukat. Az önmumifikálás aktusával egy alapvető szigorúságot, önmegtagadást, hatalmas önfegyelmet, totális önkontrolt, és testi érzeteket fejeztek ki. Sokan belekezdtek ebbe a fájdalmas útba, de sajnos nem mindenki tudta teljesíteni a rítust. Néhányukból hiányzott az önfegyelem, az akaraterő, és a kitartás, hogy befejezzék a folyamatot és feladták, míg mások egyszerűen nem megfelelően mumifikálódtak, mire meghaltak. Ezekben az esetekben a sírt kinyitották és azt tapasztalták, hogy a test nem mumifikálódott, hanem elbomlott. Ilyenkor a szerzetest eltemették, de tisztelték lelkierejéért, hogy haláláig végigcsinálta a rituálét. Mindössze 24 szerzetes lett sikeres „Élő Buddha”, ám ezekből csak 16 tekinthető. A leghíresebb Shinnyokai Shonin, a Dainichi-Bu szentélyben Yudono hegyen.
Ez a hely régen népszerű volt az önmumifikáláshoz, főleg tavasszal, az arzén magas koncentrációja miatt, mivel azt gondolták, hogy ez segíti a folyamatot. A legtöbb élő múmia innen származik. Az önmumifikálást nem gyakorolták Japán minden tartományában. 1879-ben a Meiji komány betiltotta, bár úgy hitték, hogy egyesek titokban átmentették a 20-ik századba. Izgalmas arra a hatalmas akaraterőre, és önfegyelemre gondolni, mely által a szerzetesek elérték ezt az állapotot.
Ezek az élő múmiák sokáig megmaradó emlékeztetői egy misztikus ősi korszaknak. Belenézvén egyikük kiszikkadt arcába, nehéz a gondolatok mélyére hatolni – vajon mire gondolt az utolsó óráiban a kősírba temetve, amikor kihúzták a lélegzőcsövet és a hideg földben magára hagyták? Vajon döntésüket a végén megbánták? Megtalálták azt a megvilágosodást, amit kerestek? Csak nézzük, és elképzeljük, amint kifürkészhetetlen mumifikált arcuk visszabámul. Örökre ott maradnak titkaikkal időtlenül, miközben a világ megy tovább, megfeledkezve Japán élő múmiáinak alapvető áhítat megpróbáltatásairól. |
Forrás: ufothetruthisoutthere.blogspot.pt/
OLVASS TOVÁBB!
3 titokzatos figyelmeztetés, ami valóra vált
Bizonyára nem könnyű tudatosan belepillantani a jövőbe, mégis van néhány olyan különös eset, amit nehéz lenne hagyományos tudományo...
REJTÉLY-MISZTIKAA képek pánikot keltettek és a rendőrség kénytelen volt közleményt kiadni - 7 szellemtörténet, ami kiakaszt
Ez a 7 szellemekről szóló beszámoló így is, úgy is kiakaszt. Vagy azért, mert sokkot kapsz tőle vagy mert bődületes badarságnak fogod...
REJTÉLY-MISZTIKAGyerekek és rémtörténeteik, amiktől tutira kitör rajtad a frász
Mit szólnál, ha a gyerekedet szellemek látogatnák? Ha előző életéről mesélne? Kirázna a hideg, ha egy elhunyt rokonodat látná, vagy ...
Időhurkokkal és szellemekkel zsúfolt hegyek - 7 misztikus hegy megoldatlan rejtélyekkel megspékelve
Mit szólnál, ha kirándulás közben egy másik dimenzióban vagy a hegy másik végén kötnél ki úgy, hogy nem emlékszel? Vagy ha mondjuk ...
REJTÉLY-MISZTIKA6 misztikus, akikről még a szkeptikusok is azt hiszik, hogy paranormális erővel bírnak
Némelyik misztikus, illetve jógi csodálatos képességének több tanúja is volt, de az is előfordult, hogy beleegyeztek egy tudományos kí...
REJTÉLY-MISZTIKA11 igazán figyelemreméltó indiai babona, amikre talán neked sem árt ügyelned
A misztikus India, egy olyan ország, ahol a hagyományok továbbra is kényelmesen elférnek a globális technológia mellett. Az emberek java r...
Adja meg születési időpontját!
VAGY
ÁLLATI CUKISÁGOK