HIRDETÉS
2014. december 20. - Teofil
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom
Vedd meg olcsóbban karácsonyra! A hónap témája: advent! Az örök szerelem lakatja
Női Portál
2014. december 20. - Teofil
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom
Női Portál FőoldalEzotériaTrendKözérzetSzex, szerelemKonyhafortélyokOtthonKisállatmentőPasiszemmelSzórakozásUtazás
JósdaHoroszkópApróhirdetésFórumJátékKépeslapSzakértőkTárskeresőKalkulátorTesztKarácsony 2014

10 fegyver a depresszió ellen

Füzesi Viki

Mi húzna ki a gödörből vagy a melankolikus hangulatból? Egy biztos, nem szabad visszakúszni az ágyba és lapítani a paplan alatt. Inkább tanulmányozd remek depresszió-űző tippjeinket, hátha segítségedre lesznek…

Hirdetés

 

1. A napi rutin átírása


Szinte nem jut időd semmire. Munkahely, gyerek, férj, bevásárlás, házimunka. Az egész életed olyan, mint egy forgószél. Kimerült vagy, így a kellemes dolgok is könnyen kellemetlenné változhatnak. A túlfeszített munka bizony depressziót okozhat. Akkor miért mondunk minden plusz felelősségre igent? Mert emberek vagyunk. Társas lények vagyunk, a társadalom tagjai és szeretünk is oda tartozni, részt venni a közös eseményeken. A baj az, hogy a társasági események nem csak az adott pillanatból állnak, előtte és utána is kemény munkát igényelnek, tehát igazán, ez sem kapcsol ki bennünket.

Mi a megoldás? Prioritás. Mérlegelned és választanod kell. Döntsd el, hogy melyik a fontosabb, állíts fontossági sorrendet vagy, ha tudod, csak az igazán szükséges fontos dolgokat csináld meg.


2. Nevess többet


A nevetés igazán a legjobb módszer. Tanulmányok kimutatták, hogy az egyszerű mosolygás is szerotonin szintet emel, így jobban érezheted magad. Olvass egy jó könyvet, vagy tanulj meg néhány jó viccet és oszd meg másokkal.


3. Kerüld az alkoholt


Programjaid zsúfoltak, munka után egy kis italozás a lányokkal, valóban okozhat jó hangulatot. De figyelj: a buli után viszont érhetnek kellemetlen pillanatok, rossz élmények. Az alkohol a központi idegrendszerre hat. Azonkívül másnap számolhatsz egy jó kis másnapossággal. Ráadásul nem kéne funkcionális alkoholistává válnod. Lépj túl ezeken. Ha csak heti három ilyen összejöveteled van, gondolkodj el azon, hogy összesen mennyi italt fogyasztasz egy hét alatt. Ugye? Sok kicsi sokra megy. Inkább igyál alkoholmentes koktélokat, ugyanolyan finomak és nem leszel tőlük másnapos. És egyél, hogy az alkohol ne pusztítson túlzott mértékben.


4. Hangsúlyozd a pozitívumokat!


Koncentrálj a jó dolgokra az életedben, főleg, amikor legszívesebben eltemetnéd magad a stressz és az aggodalmak miatt. Irányítsd jobban az életedet, mielőtt bármit is tennél, lépj vissza egyet és nézd meg, hogy tulajdonképpen mi folyik körülötted, és azzal, amit teszel, segíts jobban érezni magadat.

Néha kicsit kapcsolj ki, hunyd le a szemed, hagyd abba, amit csinálsz, egy percig gondolj arra, ami boldoggá tesz. Nem kell nagy dolgokra gondolni, elég, ha egy szép, új cipő jelenik meg előtted, netán a pároddal töltött legutóbbi meghitt hangulat, vagy egyszerűen csak örülj a jó egészségednek. Esetleg gondolj arra, amire nagyon vágysz, például egy szexis félistenre, aki csak rád vár – ha éppen nincs kapcsolatod.


5. Étel, mennyei étel


A fontos vitaminok és ásványi anyagok, mint az omega-3 zsírsav, megváltoztatják, az agy kémiáját, ami befolyásolja a hangulatodat. Kutatások kimatatták, hogy az omega-3 zsírsavban magas élelmiszerek javítják az életkedvet. A zsíros, hidegvízi halak, mint a lazac, hering, makréla tartalmazzák többek között a legtöbb omega-3-at. A szoptató vagy várandós kismamáknak viszont nem szabad sok makrélát ennie a magas higanytartalma miatt. Szedj B-vitaminokat, főleg, B6-ot, B12-ot és folsavat, ezek szintén segíthetnek. Emellett fogyassz napraforgómagot, narancsot, répát és leveles zöldséget minden nap, hogy elkerüld a hangulatingadozást. A D-vitamin dupla dózisban tartalmaz ásványi anyagokat. Ez megszabadíthat az idényjellegű mániákus depressziótól. Ami különösen télen jellemző, amikor kevesebb a napsütéses órák száma.


6. Ne tagadd a bánatot vagy a magányt


Egy szeretett személy halála, főleg utána egy-két évvel, erős depressziót tud elindítani. Ugyanez igaz arra, ha a gyerek vagy egy közeli családtag elköltözik, ráadásul messzire. Nem tudod elkerülni a fájdalmat, csak nem mindegy, hogy mit kezdesz ezekkel az érzésekkel. Légy őszinte önmagaddal, ha megpróbálod elrejteni a fájdalmadat és megpróbálsz mindig boldog arcot vágni, könnyen lehetsz depressziós. Helyette ismerd el, hogy neked igenis hiányzik az a valaki és oszd meg az érzéseidet egy megbízható, hozzád közel álló személlyel. Kicsi dolgok könnyen emlékeztethetnek rá és úgy érezheted, hogy valahogy mindig veled van. Pl.: viseld a nagymamád egyik ékszerét vagy főzd meg néha magadnak a fiad kedvenc ételét.


7. Próbálj ki alternatív megközelítéseket is


Néhány természetes gyógymód segíthet abban, hogy jobban érezd magad.

Aromaterápia
Lélegezd be és csillapítsd a hangulatodat ezzel, vagyis gyógynövények kivonatából készült illóolajjal. Ami nagyon hatásos lehet az a zsálya, bergamott, levendula, citrom, rózsa. Masszázs formájában is alkalmazhatod, vagy a fürdővizedbe keverve.



Akupunktúra
Sok orvos és akupunktúra-szakértő javasolja a meditációt és relaxációt a kezelés alatt, ami segít megtisztítani az elmédet a stressztől és a negatív gondolatoktól. A szellemi felfrissülés mellett a test felfrissülését is okozhatja. Ha ezt a gyógymódot választod mindenképpen egy hiteles, megbízható szakembert keress fel.


8. Ismerd fel a tüneteidet


Ha van valami bajod, könnyen lehetsz lehangolt. Ha a következő 10 tünet közül legalább hatot felismersz magadon, fordulj orvoshoz.

• Állandó szomorúság, lehangoltság és üresség érzése.
• Gyenge étvágy és fogyás
• Álmatlanság, korai kelés, vagy túlalvás
• Nyugtalanság
• Fáradság és kevesebb energia
• Reménytelenség, pesszimizmus érzése
• Értéktelenség, tehetetlenség érzése vagy túlzott bűntudat érzése
• Kevesebb érdeklődés, kevesebb szórakoztató tevékenység
• Nehéz koncentrációs képesség, emlékezet-zavar, nehéz döntéshozatal
• A halál vagy öngyilkosság visszatérő gondolata

 

9. Beszélj egy orvossal


Ő el tudja dönteni, hogy a gyógyszerszedés megfelelő-e számodra. Az antidepresszánsok enyhítik a depressziót, azáltal, hogy az agyadat stimulálják, a neurotranszmitterek segítségével, többek között szerotonint termelnek. Ezek adják a boldogság érzését, javítják a hangulatot.

10. Keress fel egy pszichológust


A kutatások kimutatták, hogy a gyógyszeres és terápiás kezelések együtt alkalmazása a leghatásosabb. A gyógyszerrel való rásegítés gyorsabban hathat, mint a terápia önmagában, és segíthet megakadályozni a súlyos hangulatingadozásokat. A terápia segít megoldani azokat a problémákat, amik a depresszióhoz vezettek és megmutatja, hogyan lehet a jövőben megakadályozni a hasonló problémákat.

Mielőtt terapeutát keresel, tedd fel magadnak az alábbi kérdéseket:


• A terapeuta neme számít nekem?
• A biztosításom fedezi?
• Mennyire felkapott, milyen gyakran kell járni?
• Hol van a rendelője?

 

Bármikor lehetsz depressziós…


Évente körülbelül 20 millió ember szenved depresszióban, zavaró és egyre inkább akadályozza az érintett személyt, hogy normálisan éljen nap, mint nap.

 

Hirdetés
loading...
SzavazzSzavazzSzavazzSzavazzSzavazz
E-target hirdetés

loading...

Személyre szabott horoszkóp ingyen!

Add meg a születésed időpontját!

Év: Hó: Nap:

óra perc mp

vagy napszakot:

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Top 3 olvasnivaló

Top 10 tuti tipp kis konyhákba

Top 10 tuti tipp kis konyhákba

Nem lehet eleget írni a kis tér berendezéséről. A legtöbben még mindig ezzel küzdenek, vagy ha nem, akkor is gyűjtik az ötleteket, hogy igazán otthonossá tegyék hőn szeretett kuckójukat. Íme néhány praktikus mégis stílusos megoldás!

Tovább »
Így készítsd a tökéletes Islert

Így készítsd a tökéletes Islert

Nagyon könnyű elkészíteni, és az ünnepi asztalon az egész családnak meglepetést lehet okozni ezzel az aprósággal. Nem beszélve arról, hogy díszdobozban ajándéknak is tökéletes!

Tovább »
Dörzsöld meg a cica harmadik szemét!

Dörzsöld meg a cica harmadik szemét!

A macskák önállóak, igazi egyéniségek, és főként, nem következetesek. Abban is hasonlítanak egymásra, hogy imádják, ha a gazdi masszírozza őket. De hogyan lehet megmasszírozni egy macskát? Megmutatjuk.

Tovább »
EZO TV

Hirdetés

Kalkulátor

Gyógyítsd meg a csakráidat!

Megesik, hogy látszólagos ok nélkül vagyunk letörtek, és rossz a közérzetünk. Ilyenkor lehet, hogy csak valamelyik csakránk működésével van gond. A problémán viszont segíthetünk.

Még több kalkulátor »

Szakértők

Kiss Katalin

Családfelállító

Kérdezz! »
Összes szakértő »
Kiss Katalin

Társkereső

Társkereső
Mária Mária Kata Judit Katalin 
Társkereső
Sanyi1011 jozsef jozsef Lajos Réka 

Még több társkereső »

EZO TV
Női Portál oldaltérkép