2016. augusztus 31. - Erika, Bella
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom
DXN termékek Az örök szerelem lakatja
Női Portál
2016. augusztus 31. - Erika, Bella
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom

10 fegyver a depresszió ellen

Füzesi Viki

Mi húzna ki a gödörből vagy a melankolikus hangulatból? Egy biztos, nem szabad visszakúszni az ágyba és lapítani a paplan alatt. Inkább tanulmányozd remek depresszió-űző tippjeinket, hátha segítségedre lesznek…

 

1. A napi rutin átírása


Szinte nem jut időd semmire. Munkahely, gyerek, férj, bevásárlás, házimunka. Az egész életed olyan, mint egy forgószél. Kimerült vagy, így a kellemes dolgok is könnyen kellemetlenné változhatnak. A túlfeszített munka bizony depressziót okozhat. Akkor miért mondunk minden plusz felelősségre igent? Mert emberek vagyunk. Társas lények vagyunk, a társadalom tagjai és szeretünk is oda tartozni, részt venni a közös eseményeken. A baj az, hogy a társasági események nem csak az adott pillanatból állnak, előtte és utána is kemény munkát igényelnek, tehát igazán, ez sem kapcsol ki bennünket.

Mi a megoldás? Prioritás. Mérlegelned és választanod kell. Döntsd el, hogy melyik a fontosabb, állíts fontossági sorrendet vagy, ha tudod, csak az igazán szükséges fontos dolgokat csináld meg.


2. Nevess többet


A nevetés igazán a legjobb módszer. Tanulmányok kimutatták, hogy az egyszerű mosolygás is szerotonin szintet emel, így jobban érezheted magad. Olvass egy jó könyvet, vagy tanulj meg néhány jó viccet és oszd meg másokkal.


3. Kerüld az alkoholt


Programjaid zsúfoltak, munka után egy kis italozás a lányokkal, valóban okozhat jó hangulatot. De figyelj: a buli után viszont érhetnek kellemetlen pillanatok, rossz élmények. Az alkohol a központi idegrendszerre hat. Azonkívül másnap számolhatsz egy jó kis másnapossággal. Ráadásul nem kéne funkcionális alkoholistává válnod. Lépj túl ezeken. Ha csak heti három ilyen összejöveteled van, gondolkodj el azon, hogy összesen mennyi italt fogyasztasz egy hét alatt. Ugye? Sok kicsi sokra megy. Inkább igyál alkoholmentes koktélokat, ugyanolyan finomak és nem leszel tőlük másnapos. És egyél, hogy az alkohol ne pusztítson túlzott mértékben.


4. Hangsúlyozd a pozitívumokat!


Koncentrálj a jó dolgokra az életedben, főleg, amikor legszívesebben eltemetnéd magad a stressz és az aggodalmak miatt. Irányítsd jobban az életedet, mielőtt bármit is tennél, lépj vissza egyet és nézd meg, hogy tulajdonképpen mi folyik körülötted, és azzal, amit teszel, segíts jobban érezni magadat.

Néha kicsit kapcsolj ki, hunyd le a szemed, hagyd abba, amit csinálsz, egy percig gondolj arra, ami boldoggá tesz. Nem kell nagy dolgokra gondolni, elég, ha egy szép, új cipő jelenik meg előtted, netán a pároddal töltött legutóbbi meghitt hangulat, vagy egyszerűen csak örülj a jó egészségednek. Esetleg gondolj arra, amire nagyon vágysz, például egy szexis félistenre, aki csak rád vár – ha éppen nincs kapcsolatod.


5. Étel, mennyei étel


A fontos vitaminok és ásványi anyagok, mint az omega-3 zsírsav, megváltoztatják, az agy kémiáját, ami befolyásolja a hangulatodat. Kutatások kimatatták, hogy az omega-3 zsírsavban magas élelmiszerek javítják az életkedvet. A zsíros, hidegvízi halak, mint a lazac, hering, makréla tartalmazzák többek között a legtöbb omega-3-at. A szoptató vagy várandós kismamáknak viszont nem szabad sok makrélát ennie a magas higanytartalma miatt. Szedj B-vitaminokat, főleg, B6-ot, B12-ot és folsavat, ezek szintén segíthetnek. Emellett fogyassz napraforgómagot, narancsot, répát és leveles zöldséget minden nap, hogy elkerüld a hangulatingadozást. A D-vitamin dupla dózisban tartalmaz ásványi anyagokat. Ez megszabadíthat az idényjellegű mániákus depressziótól. Ami különösen télen jellemző, amikor kevesebb a napsütéses órák száma.


6. Ne tagadd a bánatot vagy a magányt


Egy szeretett személy halála, főleg utána egy-két évvel, erős depressziót tud elindítani. Ugyanez igaz arra, ha a gyerek vagy egy közeli családtag elköltözik, ráadásul messzire. Nem tudod elkerülni a fájdalmat, csak nem mindegy, hogy mit kezdesz ezekkel az érzésekkel. Légy őszinte önmagaddal, ha megpróbálod elrejteni a fájdalmadat és megpróbálsz mindig boldog arcot vágni, könnyen lehetsz depressziós. Helyette ismerd el, hogy neked igenis hiányzik az a valaki és oszd meg az érzéseidet egy megbízható, hozzád közel álló személlyel. Kicsi dolgok könnyen emlékeztethetnek rá és úgy érezheted, hogy valahogy mindig veled van. Pl.: viseld a nagymamád egyik ékszerét vagy főzd meg néha magadnak a fiad kedvenc ételét.


7. Próbálj ki alternatív megközelítéseket is


Néhány természetes gyógymód segíthet abban, hogy jobban érezd magad.

Aromaterápia
Lélegezd be és csillapítsd a hangulatodat ezzel, vagyis gyógynövények kivonatából készült illóolajjal. Ami nagyon hatásos lehet az a zsálya, bergamott, levendula, citrom, rózsa. Masszázs formájában is alkalmazhatod, vagy a fürdővizedbe keverve.



Akupunktúra
Sok orvos és akupunktúra-szakértő javasolja a meditációt és relaxációt a kezelés alatt, ami segít megtisztítani az elmédet a stressztől és a negatív gondolatoktól. A szellemi felfrissülés mellett a test felfrissülését is okozhatja. Ha ezt a gyógymódot választod mindenképpen egy hiteles, megbízható szakembert keress fel.


8. Ismerd fel a tüneteidet


Ha van valami bajod, könnyen lehetsz lehangolt. Ha a következő 10 tünet közül legalább hatot felismersz magadon, fordulj orvoshoz.

• Állandó szomorúság, lehangoltság és üresség érzése.
• Gyenge étvágy és fogyás
• Álmatlanság, korai kelés, vagy túlalvás
• Nyugtalanság
• Fáradság és kevesebb energia
• Reménytelenség, pesszimizmus érzése
• Értéktelenség, tehetetlenség érzése vagy túlzott bűntudat érzése
• Kevesebb érdeklődés, kevesebb szórakoztató tevékenység
• Nehéz koncentrációs képesség, emlékezet-zavar, nehéz döntéshozatal
• A halál vagy öngyilkosság visszatérő gondolata

 

9. Beszélj egy orvossal


Ő el tudja dönteni, hogy a gyógyszerszedés megfelelő-e számodra. Az antidepresszánsok enyhítik a depressziót, azáltal, hogy az agyadat stimulálják, a neurotranszmitterek segítségével, többek között szerotonint termelnek. Ezek adják a boldogság érzését, javítják a hangulatot.

10. Keress fel egy pszichológust


A kutatások kimutatták, hogy a gyógyszeres és terápiás kezelések együtt alkalmazása a leghatásosabb. A gyógyszerrel való rásegítés gyorsabban hathat, mint a terápia önmagában, és segíthet megakadályozni a súlyos hangulatingadozásokat. A terápia segít megoldani azokat a problémákat, amik a depresszióhoz vezettek és megmutatja, hogyan lehet a jövőben megakadályozni a hasonló problémákat.

Mielőtt terapeutát keresel, tedd fel magadnak az alábbi kérdéseket:


• A terapeuta neme számít nekem?
• A biztosításom fedezi?
• Mennyire felkapott, milyen gyakran kell járni?
• Hol van a rendelője?

 

Bármikor lehetsz depressziós…


Évente körülbelül 20 millió ember szenved depresszióban, zavaró és egyre inkább akadályozza az érintett személyt, hogy normálisan éljen nap, mint nap.

 

SzavazzSzavazzSzavazzSzavazzSzavazz

loading...

Személyre szabott horoszkóp ingyen!

Add meg a születésed időpontját!

Év: Hó: Nap:

óra perc mp

vagy napszakot:

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Top 3 olvasnivaló

5 egyszerű, talpraesett megoldás a durva emberekkel szemben

5 egyszerű, talpraesett megoldás a durva emberekkel szemben

Biztos előfordult már veled is, hogy akarva-akaratlanul belefutottál durva, goromba emberekbe, akiket alig lehetett levakarni és csak kellemetlen élményt okozotak, ami rányomta a bélyegét az egész napodra. Hogy ne történhessen ilyen legközelebb, itt van 5 egyszerű, de rendkívül talpraesett megoldás, mi a teendő az ilyen emberekkel szemben!

Tovább »
Melyek az erős és melyek a gyenge pontjaid? Rajzos tesztünkből kiderül!

Melyek az erős és melyek a gyenge pontjaid? Rajzos tesztünkből kiderül!

Nyilván nem árulunk el újdonságot azzal, hogy nemcsak az írásod, de a rajzaid is árulkodnak a személyiségedről. Ha erre azt feleled, hogy nem vagy egy nagy tehetség e téren, és különben sem szoktál rajzolgatni, megnyugtatunk: villámgyors és roppant egyszerű dolgod lesz.

Tovább »
4 kedvenc sorozatunk - Az elvarázsolt erdőtől a Lila akác közig

4 kedvenc sorozatunk - Az elvarázsolt erdőtől a Lila akác közig

Nehéz kiemelni csupán néhányat a legjobbak közül, hiszen napjainkban már szinte megszámlálhatatlan mennyiségű sorozat közül választhatunk, a legkülönbözőbb témákban. Az alábbi négy sorozat is különbözik témájában, a célközönség viszont hasonló. Mindegyik főként nőknek szól, a nőket célozza meg más-más szempontok alapján. Garantáltan mindenki megtalálja a kedvére valót!

Tovább »

Kalkulátor

Várandós kismamák kalendáriuma

A babavárással új, izgalmas korszak kezdődik minden nő életében – az örömteli várakozás és a váratlan felfedezések időszaka. Kalkulátorunkból megtudhatod, hétről hétre hogyan fejlődik a kisbaba és mi történik az anyuka szervezetében.

Még több kalkulátor »

Szakértők

Erdősné Zsóka

Szoptatási tanácsadó

Kérdezz! »
Összes szakértő »
Erdősné Zsóka

Társkereső

Társkereső
Mária Marcsi Eva Erika Éva Mária 
Társkereső
Antal Attila Preky69 Gyula Attila 

Még több társkereső »

Női Portál oldaltérkép