2017. november 25. - Katalin, Katinka
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom
DXN termékek Az örök szerelem lakatja
Női Portál
2017. november 25. - Katalin, Katinka
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom

Így trenírozd az agyadat arra, hogy 1 perc alatt mély álomba zuhanj!

A mai folyamatosan rohanó világban nem csoda, ha sok ember küzd alvási gondokkal. Egyesek orvosok és kutatók szerint egyenesen közegészségügyi járványnak tekinthető mindez. Biztosan tudod, hogy a sejtek alvás közben regenerálódnak, és így készül fel a tested az egész napos munkára. A nem megfelelő alvás azonban romló fizikai és mentális állapothoz vezethet. 

 

Az alváshiány krónikus egészségügyi problémákhoz vezethet, beleértve a magas vérnyomást, az elhízást, a szorongást, a depressziót, a szívbetegségeket és a rákot, hogy csak néhány kerüljön említésre. Az érintett gének gyulladást érzékelnek, válaszreakcióként az immunrendszer stresszhez hasonló reakciókat generál.

Mit tehetsz az alváshiány ellen, amely sokakat egyre növekvő mértékben érint? Kezdetnek mondjuk azzal, hogy újra megtanulsz elaludni, amely a gyermekek számára természetes állapot. Mivel azonban a stressz és egyéb dolgok miatt elszoktál attól, hogy könnyen elaludj, meg kell tanulnod mindezt újra. Az elme ugyanis sokszor éber marad éjjel is, ha szorongsz és nyugtalan vagy.

Így trenírozd az agyadat arra, hogy 1 perc alatt mély álomba zuhanj

Az elme kiürítése bizony nem könnyű feladat, de van rá egy remek tippünk, amely tulajdonképpen egy egyszerű légzési technika. A 4-7-8 légzési technika segít elűzni az álmatlanságot. Így csináld:

  1. Először is, győződj meg arról, hogy felvetted-e a helyes testtartást a mélylégzéshez (ülj egyenesen, a vállak lazuljanak el).
  2. Tedd a nyelvedet a szájpadlásodhoz, az elülső fogak mögé. Tartsd így az egész gyakorlat alatt, a kilégzéskor is.
  3. Lélegezz ki teljesen.
  4. Lélegezz be az orrodon, négyszer egymás után.
  5. Tartsd vissza a lélegzetedet, hét alkalommal ezután.
  6. Lélegezz ki szájon át, nyolcszor.
  7. Ismételd meg a gyakorlatot háromszor vagy többször.

Néhány estét igénybe vehet ennek az elsajátítása, de az összhang a legfontosabb. Lehet, hogy elsőre nem megy még a koncentráció, de adj egy kis időt magadnak minderre lefekvés előtt, és csak a légzésre összpontosíts.

Na de miért is működik ennyire jól ez a technika, kérdezheted. Három fő oka is van mindennek. A lassú légzés lehetővé teszi, hogy nyugalmi állapotba kerülj. Aztán több oxigén is járja át a testedet a mély légzés során. Emellett a légzésre való összpontosítás segít növelni az éberséget, ami sok kutató és orvos szerint elűzi a stresszt, a csapongó gondolatokat és a szorongást. Talán már elfelejtetted, hogyan is kell elaludni, de ennek a légző technikának a segítségével könnyen mély álomba merülhetsz.

További tippek a gyors elalváshoz

Soha ne dolgozz az ágyban. Az ágyhoz a pihenést és az alvást társítsd, nem pedig mást.

Legyen megnyugtató a környezet. Tanulmányok kimutatták, hogy ha kicsit hűvösebb van a hálóban, jobban alszanak az emberek.

Írd le minden gondolatod egy papírra, mielőtt elaludnál. Így nem fog nyomasztani mindez, és nem fogsz éber lenni a sok stressz és gond miatt éjjel.

Iktasd ki, ami zavaró lehet. Kapcsold ki a mobiltelefont, a tévét, hogy fel tudjon készülni az agyad az alvásra, és ne legyen aktív.

Próbálj meg csendet teremteni a lakásban. Ha azonban szereted a nyugtató zenéket, akkor elalvás előtt hallgass azt.

Legyen egy rutinod. A tested igényel egyfajta ébrenlét és alvási ciklust, így érdemes ugyanakkor ágyba kerülnöd esténként és ugyanakkor is kelned, így működik megfelelően a tested.

Ne feledd, az alvás létfontosságú a kiegyensúlyozott élethez, így bizony igen elől áll a fontossági sorrendben. Sokkal jobban tele leszel energiával és boldogabb leszel, ha kiegyensúlyozott és pihentető alvásban van részed. Édes álmokra fel!

Szeretnél elsőként értesülni a legújabb írásainkról, angyal- és csillagüzenetekről, számmisztikai elemzésekről, ezoterikus írásokról, önismereti tesztekről, jóslatokról, misztikus előrejelzésekről? Iratkozz fel a hírlevélre itt >>

 

 

 

 

SzavazzSzavazzSzavazzSzavazzSzavazz

loading...

Személyre szabott horoszkóp ingyen!

Add meg a születésed időpontját!

Év: Hó: Nap:

óra perc mp

vagy napszakot:

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Top 3 olvasnivaló

10 hátborzongató, de valós eset mágikus tükrökről és kristálygömbökről

10 hátborzongató, de valós eset mágikus tükrökről és kristálygömbökről

Mindig is létezett a jóslás intézménye, legfeljebb az eszközöket válogatták meg a híres és kevéssé elismert jósok. Nostradamus egy tál vizet bámult ahhoz, hogy látomásai legyenek, míg mások mágikus tükröt vagy kristálygömböt alkalmaztak. Van itt 10 elképesztő történet a múltból, amelynek főszereplői valóban képesek voltak a jövőbe tekinteni! 

Tovább »
A Föld 10 legveszélyesebb víz által borított területe - Még nem sikerült meghódítani

A Föld 10 legveszélyesebb víz által borított területe - Még nem sikerült meghódítani

A bolygó 70 százalékát vízfelszín borítja. Noha a legtöbb vizes területet meghódítottuk, a merészebbek átúsztak egyes helyeket, és a víz segítségével a földművelés is lehetségessé vált, vannak olyan helyek, amelyek a mai napig igencsak veszélyesek, sőt, inkább életveszélyesek.

Tovább »
Napi Tarot - Szombat

Napi Tarot - Szombat

A Tarot mai üzenete: "Értsd meg, hogy a múltból építkezünk. Abból a bölcsességből kiindulva haladunk a jövő felé, amit eddig megszereztünk."

Tovább »

Kalkulátor

Összeillesz a pároddal?

Add össze születési dátumotok számait egyesével, majd egyszerűsítsd egyjegyűre. Keresd ki a saját és a párod életszámát, és megtudod, mennyire lesz harmonikus a kapcsolatotok, illetve, milyen konfliktusok várhatók.

Még több kalkulátor »

Szakértők

Kegyes Éva

Protokoll és tánc szakértő

Kérdezz! »
Összes szakértő »
Kegyes Éva

Társkereső

Társkereső
Horváth Mária Eva Erika Éva Mária 
Társkereső
Antal Attila Preky69 Gyula Attila 

Még több társkereső »

Női Portál oldaltérkép