2018. február 20. - Aladár, Álmos
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom
DXN termékek Az örök szerelem lakatja
Női Portál
2018. február 20. - Aladár, Álmos
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom

Miért nem működnek az éheztetős diéták? - 2 rész

Lovas Jutka

Ha nem viszel be a szervezet működéséhez elegendő kalóriát, saját energiaraktárait használja el. Ez folyamatosan nyomás alatt tartja, nem tud pihenni – nyilvánvalóan nem ez a tartós fogyáshoz vezető út.

1. Az éhezés miatt kezdetben gyors súlyvesztés tapasztalható

Normális körülmények között a szervezet elsődleges energiaforrása a glükóz. Az agynak különösen nagy szüksége van folyamatos glükóz ellátásra a normális működéshez. Ha a szervezetbe nem juttatsz elég kalóriát, akkor a májban glükogénként raktározott glükózból vonja el a szervezeted a szükséges energiát.
A glükogén vízzel együtt van elraktározva a májban, ezért amikor a szervezet lebontja, víz is felszabadul. Az első napokban tapasztalható gyors és nagy súlyvesztés ennek a víznek köszönhető.


Következmények

Ha túl szépnek hangzik ahhoz, hogy igaz legyen, akkor nem is igaz: az ilyenfajta fogyás nem marad tartós. Ha ismét rendesen eszel, akkor a glükóz és a víz ismét elraktározódik, és visszaáll a régi testsúly. Emellett a gyors vízvesztés miatt elektrolitvesztés és dehidratálás is előfordulhat, vagyis csak azokat az ásványi anyagokat veszíted el ilyenkor a súlyodból, amik az izom-összehúzódáshoz, az idegi továbbításhoz, a szervezet folyadékszabályozásához és egyéb fiziológiai működéshez szükséges. A vércukorszint hirtelen lecsökkenése fáradtsághoz, zavartsághoz és kedélyingadozáshoz vezet.


2. A kevés kalória-bevitel lelassítja a fogyást

A máj csupán egy napra elegendő glükogént raktároz, ezért ha 24 óránál hosszabb ideig koplalsz, akkor a szervezeted az izomszövetből kezd el glükózt előállítani. Ha egy hétig nagyon kevés kalóriát viszel be a szervezetedbe, vagy koplalsz, akkor a fogyás 30%-a izomszövet, a maradék pedig víz.
Az anyagcsere sebességét (vagyis a kalóriaégetés sebességét) a szervezetben lévő izomszövet mennyisége határozza meg. Ezért ha izmot vesztesz, lelassul az anyagcseréd, azaz kalóriát spórol a szervezeted, és így energiát is. Emiatt a fogyás le fog lassulni.


Következmények

Ha a kalória-bevitel visszaáll a normális szintre, a hízás felgyorsul, és a súly zsírként jön vissza, hiszen az anyagcsere lelassult. Emiatt akár nehezebb is lehetsz, mint a fogyókúra kezdetén! Az izomveszteség negatívan befolyásolja a súlyvesztés tartósságát, ezért ha valaha is tartós súlyvesztést szeretnél elérni, akkor sportolással vissza kell szerezned az elvesztett izomszöveteket.



3. A koplalás fáradtsághoz vezet

A koplalás első napján a szervezet energiaellátását fehérjék látják el, de az első nap után a szervezet zsírt fog használni, hogy megőrizze az izomszövetet.
A zsírt a szervezet ketonra bontja le, amit az agy fel tud használni energiaként. Azonban ha hosszú ideig nem megfelelő a szénhidrátbevitel, akkor a keton felgyűlik a szervezetben, és mérgezni fogja azt – ennek a neve ketózis.


Következmények

A vesékben és a májban túl sok méreganyag gyűlik össze a zsír- és az izomszövetek lebontása miatt, és ez megzavarja a szervezet normális működését. A ketózis fáradtságot, szorulást, szédülést és rosszullétet eredményez. A ketózis hosszú távú mellékhatása a szívbetegség, a csontvesztés és a vese károsodása lehet.


Emellett a túl kevés kalória miatt a szervezet nem jut elég vitaminhoz és ásványi anyaghoz, ezért a haj, a körmök, és a bőr leépülés jeleit fogja mutatni. Ironikus módon, ha méregtelenítésre vagy tisztításra szeretnéd használni a böjtölést, akkor éppen az ellenkező hatást fogod kiváltani vele.


SzavazzSzavazzSzavazzSzavazzSzavazz

loading...

Személyre szabott horoszkóp ingyen!

Add meg a születésed időpontját!

Év: Hó: Nap:

óra perc mp

vagy napszakot:

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Top 3 olvasnivaló

14 tipp, hogyan maradj éber a nap folyamán - Még akkor is ha, úgy érzed, menten elalszol!

14 tipp, hogyan maradj éber a nap folyamán - Még akkor is ha, úgy érzed, menten elalszol!

Tudjuk, hogy az egészségünknek nem tesz jót az alváshiány, ugyanis, ha állandósul, akkor súlygyarapodáshoz, mentális problémákhoz, kognitív képességek csökkenéséhez és immunrendszer problémákhoz vezethet. Vannak azonban bizonyos helyzetek az életünkben, amikor jó okunk van az alvás hanyagolására, például határidős munka, vagy több tanulás. Íme, néhány tipp, hogyan éld túl az ilyen napokat!

Tovább »
Képes vagy azonosítani ezeket a mindennapi dolgokat egyetlen részlet alapján?

Képes vagy azonosítani ezeket a mindennapi dolgokat egyetlen részlet alapján?

Elég jó a felismerő képességed ahhoz, hogy egy-egy igen trükkös, akár megtévesztő részlet alapján, de felismerd a különböző mindennapi tárgyakat, dolgokat? Biztos lesz olyan is, amit könnyűnek találsz majd, de elhiheted, ezt nem mondhatod el a többségről és meg kell dolgoztatnod az agyadat a siker érdekében! Mehet a menet?

Tovább »
Válassz egy szívet, és tudd meg, milyen vagy a szerelemben - Képes lélekelemző teszt

Válassz egy szívet, és tudd meg, milyen vagy a szerelemben - Képes lélekelemző teszt

Az alábbi szórakoztató teszt segítségével megtudhatod, hogy milyen vagy a szerelemben, és miként viselkedsz egy kapcsolatban! Mindössze annyit kell tenned, hogy kiválasztod azt a szívet, amelyik a leginkább megragad, majd olvasd el a hozzátartozó jellemzést.

Tovább »

Kalkulátor

Zsírégető kisokos

Edd magad karcsúra! Nem is hinnéd, milyen sok táplálékfajta létezik, amelyet bármilyen mennyiségben fogyaszthatsz, és mégis zsírt égetsz, fogysz vele. Kisokosunk segítségével kikalkulálhatod, mi a legjobb a számodra.

Még több kalkulátor »

Szakértők

Tarcsay Mária

Szín- és stílus tanácsadó

Kérdezz! »
Összes szakértő »
Tarcsay Mária

Társkereső

Társkereső
Horváth Mária Eva Erika Éva Mária 
Társkereső
Antal Attila Preky69 Gyula Attila 

Még több társkereső »

Női Portál oldaltérkép