2018. május 22. - Júlia, Rita
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom
DXN termékek Az örök szerelem lakatja
Női Portál
2018. május 22. - Júlia, Rita
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom

Amitől igazán felébredsz reggel - És amitől nem!

Nincs időd tornagyakorlatokat végezni? Bármennyire is ijesztő a korábban kelés gondolata: próbáld meg reggel! Megmutatjuk neked, hogyan férhet bele a mindennapjaidba az edzés, és adunk öt okot a rendszeres sportoláshoz.

 

Egyszerű matematika minden. Csak le kell számolnod azokkal a tevékenységeiddel (vagy legalábbis egy részükkel), ami elrabolja az idődet: kapcsold ki esténként a tévéd egy órával korábban, és állítsd be az ébresztőórádat harminc perccel korábbra.

Máris tettél a vitalitásodért két fontos dolgot: 30 perccel tovább aludhatsz, és napi 30 percet mozoghatsz. Nincs szükséged több alvásra? Variáld át a képletet: mozogj fél helyett egy kerek órányit!

Persze, felmerülhet benned a kérdés: miért pont reggel edz? Végül is a reggel 6-kor elégetett 500 kalória semmiben sem különbözik a késő délután 6-kor elégetettől.

******

Íme 5 kiváló ok – főként azoknak, akik egyébként is ülő munkát végeznek – hogy reggel tornázzunk röpke 30 percig:

 

Első ok: 
Az idő csakúgy repül, ha nem edzel

Mindennap a tervezgeted az edzést, de a zsúfolt napod dob egy csavart labdát, és egyszer csak azt veszed észre, hogy már este van és próbálod minden dolgodat elintézni még lefekvés előtt. Ezzel a problémával nem vagy egyedül: valójában a rendszeresen edzők 90%-a reggel teszi ezt, mivel számukra is ez az egyetlen módja annak, hogy garantálják, nem fogják kihagyni a saját maguknak előírt mozgásmennyiséget.

Tipp: Extra megerősítésre van szükséged, hogy kikelj az ágyból? Végezz reggelente fekvőtámasszal kombinált gyakorlatokat, mely megerősíti a karjaidat, a mellizmodat, és hidd el, legalább olyan hatásos lesz, mint egy jó push-up melltartó.

 

Második ok: 
Pörgesd fel az anyagcserédet mozgással!

Éppen csak kigurulsz az ágyból, elbotorkálsz a fürdőig, aztán a ruhás szekrényig, majd irány a kijárat? Ébren vagy már ilyenkor egyáltalán. Az anyagcseréd biztosan nincs! Ezen is segíthet a reggeli mozgás.

A reggeli (délelőtti) mozgás ellenben nemcsak egyszerűen kalóriát éget el, de hatása a szervezetre egész nap hatványozottan pozitív –a délutáni órákban végzettekhez képest. Nagyobb lesz az oxigénfelvételed, és extra kalóriákat veszítesz, még jóval azután is, hogy vége van az edzésednek.

Tipp: indítsd be az anyagcserédet, valamint a bicepszedet oldalsó karkörzésekkel, amihez pár nap után kisebb súlyokat is magadhoz vehetsz, de akár övsúlyokkal is végezheted!

 

Harmadik ok: 
A te döntésed, hogy éjjeli bagoly vagy korán kelő ember vagy

Tik-tak, az idő pereg, és közben a belső órád is, ami napi rutin szerint él. A napi rutinodat pedig te határozod meg, és bármikor változtathatsz rajta. Persze nem egyik napról a másikra, és nem lemondások nélkül – legalábbis eleinte. De viszonylag rövid idő után megszokássá válik majd az új is, hiszen a napi ritmusod szabályozza a testedet egy huszonnégy órás cikluson keresztül.

Szigorúan tartsd be a lefekvési időt, és kényszerítsd magadat, hogy kikelj az ágyból és elkezdj finoman mozogni. Amikor megszólal reggel a vekkered – legyen az akár telefon – ne nyomd be a szundi funkciót. Edz mindennap, még akkor is ha ez csak tíz percet jelent, mindennap legalább egy kevéskét. Sokkal humánusabb módja az ébredésnek a mozgás, mint a fülsüketítően riasztó hangok. Idővel pihentebbnek és erősebbnek érzed majd magad, és ténylegesen várod majd reggelente, hogy mozoghass!

Tipp: Kezdd például a napot holnap reggel oldalsó guggolásokkal. Ez majd jót tesz a csípődnek is!

 

Negyedik ok: 
A reggeli gyakorlatok segítenek jobban aludni

Egy nemrégiben napvilágot látott tanulmány azt állítja, hogy azok, akik rendszeresen végeznek reggeli tornagyakorlatot, jobban alszanak, mint akik este rendszeresen edzenek. A kutatást túlsúlyos és kórosan elhízott nők körében végezték!

Miért van ez így? Az esti gyakorlat serkenti a testedet. Nyugtalanná és éberré válsz, mert miközben az agyad nem akar leállni és cselekedni akar, de a tested már jelzi az éjszaka közeledtéd, és pihenésre sarkall.

Tipp: A reggeli bemelegítés után, feküdj le a padlóra és a lábaid rakd vállszélességre egymástól. A karod maradjon a törzsed mellett tenyérrel lefelé. Húzd fel a térdedet behajlítva az orrodig, közben zárd a bokádat.

 

Ötödik ok: 
Egy reggeli edzés frissítőbb bármelyik kávénál

 

Oxigént - és nem koffeint - akar reggel az agyad. Úgyhogy ahelyett, hogy kávé után nyúlsz reggelente, fogd meg inkább az edzőcipődet.

Bármelyik mozgástípus jobban felpörget, mint a koffeintartalmú italok, ráadásul a hatása is egész nap érezhető.

Tanulmányok szerint a 12 óra előtt végzett sporttevékenységek akár 4-10 órával is megnövelhetik a szellemi frissességet. Vagyis inkább kelj fel és mozogj!

 



 

 
SzavazzSzavazzSzavazzSzavazzSzavazz

Személyre szabott horoszkóp ingyen!

Add meg a születésed időpontját!

Év: Hó: Nap:

óra perc mp

vagy napszakot:

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Top 3 olvasnivaló

A keddi nap angyalüzenete

A keddi nap angyalüzenete

Jelenlegi helyzetedben indokolt az óvatosság. Minden körülmény alaposan vizsgálj meg, mielőtt további lépéseket teszel.

Tovább »
A napi jóslat Számodra - Kedd

A napi jóslat Számodra - Kedd

Tudd meg, melyik erő áll ma melletted, mit kell, vagy mit nem szabad tenned.

Tovább »
Keddi csillagjóslat

Keddi csillagjóslat

A csillagokban minden meg van írva. Természtetesen az is, hogy mire kell számítanod a mai napon. Kíváncsi vagy rá? Akkor keresd ki a csillagjegyedet, és olvasd el a csillagok üzenetét.

Tovább »

Kalkulátor

Bőröd és bőrszíned

A bőr színei a test valamely meghatározott állapotára utalnak. Környezetünk színei közé tartozik a növények zöldje, az ég kékje, a felhők fehérsége. Az egészséges emberi testen nincsenek ilyen színek, csupán ezek kiegészítő színei. Neked milyen a bőröd?

Még több kalkulátor »

Szakértők

Wilda Jósnő

Cigány, tarot kártya jós, átok-rontás szakértő

Kérdezz! »
Összes szakértő »
Wilda Jósnő

Társkereső

Társkereső
Horváth Mária Eva Erika Éva Mária 
Társkereső
Antal Attila Preky69 Gyula Attila 

Még több társkereső »

Női Portál oldaltérkép