UTAZÁS

Családi nyaralásunk mesés újraértelmezése Mariazellben - 1. rész

Szerző:
Szabó Anna
Az Ausztriában található Mariazellről két dolgot biztosan tudunk: a Budapesttől mindössze 370 km-re fekvő város Közép-Európa egyik legismertebb Mária kegyhelye lélegzetelállító Bazilikájával, ahova évszázadok óta rengeteg zarándok érkezik. Valamint a várost körülölelő tagolt Alpok hegyei kiváló sí-, túra-, vagy épp hegymászóterepet biztosítanak az ide érkezőknek.

Mindemellett az Ausztria zöld szívének elnevezett Stájerország legszebb városa (2010, Kleine Zeitung), és annyi különleges programot tartogat számunkra, amit talán nem is gondolnánk.

Mikor családi nyaralást tervezünk, szeretnénk minél több élményt adni gyerekeinknek, hogy ha visszatekintenek a közösen eltöltött időre, ne csak a homokvárépítés, vagy a wellness részleg szauna kínálata jusson eszükbe, hanem igazán tartalmas emlékeik is lehessenek. Mariazell tökéletes célpont, hiszen a természet közelségét adó alpesi város számtalan lehetőséget nyújt akár az aktív, akár a passzív pihenésre, minden korosztálynak. Már a kb. 4,5 órás autó- vagy buszutunk során (Bécsen keresztül akár vonattal is megközelíthető) átadhatjuk magunkat az egymás mellett elhelyezkedő kisvárosok hangulatának, ahogy belélegezzük a harapnivaló friss levegőt, és engedünk a zöld minden árnyalatában pompázó hegyvonulatok, vagy az élénk rózsaszínben tündöklő gesztenyefák érzéki csábításának. Az út mentén békésen kérődző bocik, a gyógynövényekkel, vagy szabadon termő nárciszrengeteggel teli rétek, esetleg az úton velünk szembejövő traktor képe igazi mesevilágba repít minket.

Magyarokként egyre több lehetőségünk van anyanyelvi tájékozódásra/szállásfoglalásra, ahogy például Mariazell magyar bázisának is tekinthető, annak fő terén található Hotel Magnus Klause*** esetében is így van. Tantics Mónika, a szálloda vezetője és csapata szerencsére nem csak szállóvendégeknek, hanem minden, a városba érkező magyar turistának szívesen ad szóban és nyomtatott formában is tájékoztatást, így a mi segítségünkre is ők voltak, milyen családi élmények gyűjthetőek be a városban és környékén.

Favágók Országa élménypark - Holzknechtland

„Kis- vagy akár nagyobb gyermekes családok számára a tavaszi-nyári időszakban elérhető és az egyik legélvezetesebb programot nyújtó szórakozás, a Bürgeralpén (1270m) található Favágók Országa élménypark (Holzknechtland). A városból könnyedén, 15-20 fős, kabinos felvonón juthatunk fel ide, és megismerkedhetünk a favágók világával, kis faházakat végigjárva láthatjuk a fafeldolgozás folyamatát, gyerkőcünkkel fát úsztathatunk és akár egy vízi malom működésének rejtelmeibe is beleshetünk. A parkon belül Erdei múzeum és két mesterséges tó is található, utóbbit hangulatos kisvasúttal kerülhetjük meg, gyönyörködve a panoráma megkapó látványában. Nyári időszakban (június vége-szeptember eleje) minden péntek este a Mariazeller Bergwelle keretein belül itt a parkban egyedülálló lézershow-val egybekötött koncerteken is részt vehetnek a látogatók”- mondja Mónika.

Mesés túristaútvonalak

Miután kigyönyörködtük magunkat a hegy tetejéről látható panorámában, a turistaútvonalakban bővelkedő Bürgeralpéról gyalog is lesétálhatunk, hogy utána a jól megérdemelt fagyinkat, vagy a méltán híres mézeskalácsot megkóstoljuk a Pirker cukrászdában! Ami igazi különlegesség, és ritkaság, hogy ha a város melletti Gemeindealpét, Mariazeller Land (a város és környéke) legmagasabb hegyét választjuk úti célul, hogy a hegyre felvivő ülőliftből a középállomáson kiszállva gokarttal, vagy óriásrollerrel száguldhatunk vissza a kiindulópontunkhoz, amely páratlanul izgalmas családi élmény! Gondolnak a családosokra, így költségkímélő kombinált bérlet is váltható a két hegyre.

A Gemeindealpe tetejére érve belátni egész Mariazellt és környékét, ha pedig aktívabb család vagyunk, újabb lehetőség nyílik a hangulatos túraútvonalak bejárására. Ha a hegytetőről mégis inkább az ülőliftet választanánk visszaútra, a szabadon járó-kelő állatokra, mondjuk zergére akkor is figyelmesek lehetünk.
Mariazell esetében javasolt hosszabb nyaralás tervezése, ugyanis a festői látványt adó hegyeken, és a rajtuk bejárandó megannyi túraútvonalon (200km) kívül a környező tavai is számos programot adnak számunkra. Minden látványosság kiélvezésére érdemes a hosszú hétvége helyett legalább egy hetet is szánnunk. Például a gyalog vagy kerékpárral is megközelíthető Erlaufsee-hoz hétvégenként a mariazelli vasútállomásról nosztalgiavonattal is eljuthatunk, amelyet 2011-ben Stájerország legszebb úti céljává is választottak, nem véletlenül.

A strandolási, csónakázási és vízi biciklizési lehetőségeket kínáló, fennkölt szépségű tó partján hűsölve még a legmelegebb nyári napok is könnyen elviselhetőek. Partján strandbüfé, a tó szomszédságában pedig kalandpark várja az ide érkezőket.

Mint Tantics Mónikától megtudhattuk, idén 2. alkalommal rendeznek közösségépítő futóversenyt a tó körül, várhatóan július elején, így ha épp akkor mennénk Mariazellbe, ezen is részt vehetünk, vagy szurkolhatunk az induló csapatoknak. Milyen meglepetéseket, fantasztikus programlehetőségeket rejt még magában ez a csodás ékszerdoboz? Mariazellről szóló sorozatunk 2. részében eláruljuk.

Addig is bővebben a Mariazellben elérhető családi programokról itt olvashatsz >>

Szólj hozzá Te is!
SZEMÉLYRE SZABOTT HOROSZKÓP

Adja meg születési időpontját!