UTAZÁS

Helyek, ahol a lélek gazdagabbá válik

Szerző:
Szabó Anna
A rohanás korunkban már-már népbetegségnek számít. Ám vannak pillanatok, amikor meg kell szakítani a mókuskerék forgását! Erre megoldás lehet egy utazás olyan helyre, ahol a lelkünk is megkapja, ami neki jár - a csendes befelé fordulást, a zarándoklattal járó megnyugvást, vagy épp a zajos ünneplést, ahol a hit megerősödik és általa új erőre kapunk.

Ahhoz, hogy megtaláljuk a nekünk rendelt utat, és ezt összhangba tudjuk hozni a mindennapi élet küzdelmeivel, csendes, nyugodt környezetre van szükségünk. Erre remek alkalmat adnak Európa szerte azok a menedékek, melyek vagy egy ősi vallás ránk maradt emlékhelyei, vagy az új kor szellemében szerveződött spirituális központok.

Egyik ilyen egy Skóciai kis ökofalu, melyet a Findhorn alapítvány üzemeltet. Lakóinak életcélja a környezet védelme és az emberi közösségek jobbítása. Mindehhez csodálatos környezetben várják a hasonlóképp gondolkodókat. A meditációk szünetében bebarangolhatjuk az ökofalucskát, benne a hozzátartozó organikus farmot, vagy beülhetünk az oktató központjukba és elsajátíthatjuk, hogyan kerüljünk közelebb a természethez és éljünk ezáltal egészségesebben, boldogabban.

Múlt és jelen egy helyen – Skyros, Görögország

Valami varázslatos hangulata van utunk következő állomásának. Görögország egy cseppnyi szigetén gyönyörűen megfér egymás mellett a múlt és jelen. Skyros nemcsak a nyaralók, de a magányra vágyók menedéke is. A szigetre naponta kétszer van lehetőség komppal bejutni, megérkezésünkkor egy tradicionális kis halászfalu fogad minket, és két lehetőség közül is választhatunk. Az egyik, hogy belevetjük magunkat a nyaralásba, és egy hotel falai között tanyázunk le, ahonnan strandolni, bulizni mehetünk, vagy utunkat az itt található spirituális menedék felé vesszük, ahol jógaoktatással, meditációs lehetőségekkel várnak minket. Itt igazán könnyű kizökkenni a mókuskerékből - a macskakövekkel kirakott szűk utcácskák, a kerítéseken kifolyó leander erdők, a tenger megnyugtató morajlása elvarázsolja az ide érkezőket. Itt minden a pihenést, kikapcsolódást szolgálja. A számtalan kávézó egy-egy nyári napon tömve van helyiekkel és turistákkal, akiket elnézve, nem is értjük, mi magunk hova sietünk, rohanunk állandóan.

A Föld szívcsakrája – Dobogókő

Azoknak, akik nem szeretnének messzi tájakra utazni, de vágynának egyfajta feltöltődésre, jó hírünk van: nem is kell. A világon sokan irigyelnek bennünket is, mivel Dobogókőn található a Föld szívcsakrája. A világ számos pontjáról érkeznek ide vallási vezetők, akiknek Dobogókő egyenértékű
Stonehenge, a görögországi delphoi jósda, vagy az egyiptomi Kheopsz-piramis energiájával. Nem a véletlen műve, hogy a Két bükkfa-nyereg közelében a Bund forrás mellett építettek fel kínai papok egy shaolin falut. Aki felkerekedne és szeretne némi időt eltölteni ezen legendás helyen, a Föld szívcsakráját pontosan a Rám-hegyen, a Ferenczy-sziklánál találja. Hagyjuk otthon a problémáinkat, sétáljunk fel a hegyre, és adjuk át magunkat a csendnek. Engedjük, hogy a sziklából áradó energia átjárjon, megtisztítson bennünket.

Sokan gondoljuk, hogy a meditáció korunk csodája, amire előttünk csupán a keleti népeknek volt lehetősége, pedig nagyanyáink az imádságon keresztül ugyanígy találtak választ, vagy megnyugvást életük során. Az ima, Istennel való beszélgetés ugyanilyen jó hatással van azokra, akiknek hitük a világ bármely vallásához kötődik, emiatt nem csak jóga és meditációs központokban, hanem egy zarándoklat vagy vallási népünnepély alkalmával is kicserélődnek gondolataink, és élményekkel feltöltődve térhetünk haza. Számtalan ilyen hely és zarándoklat közül választhatunk, mi most az andalúziai "romeira"-ra indulunk képzeletben!

Zarándoklat Andalúziában

Néhány héten belül a pünkösdi hétvégén, az El Rocio nevű andalúz kis falucska benépesül. A pünkösdi zarándoklat a romiera alkalmából az utcákat népes tömeg lepi el. Mindent virágok, színes szalagok borítanak majd, az emberek Szűz Mária szentélyét hordozzák körbe - a legnagyobb szerencse és megtiszteltetés, ha valakinek lehetősége van egy percre is oda férkőzni és vinni a szobrot.

Mindenki másban talál megnyugvást, mindenkinek más tölti fel a lelkét és segíti át a szürke hétköznapokon. De egyben biztosak lehetünk: ezeken az utazásokon nem csak emlékeink gyűlnek, de a lelkünk is gazdagodik.

Szólj hozzá Te is!
SZEMÉLYRE SZABOTT HOROSZKÓP

Adja meg születési időpontját!