2018. szeptember 26. - Jusztina
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom
DXN termékek Az örök szerelem lakatja
Női Portál
2018. szeptember 26. - Jusztina
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom

Étrend-átalakítás

Lovas Jutka

Sokan elismerjük, hogy étrendünk nem száz százalékosan egészséges, kevesen vagyunk hajlandók búzalére cserélni a fehérbort. Ennek ellenére léteznek olyan apró változtatások, amiket ha bevezetsz az étrendedbe, túl sok megerőltetés nélkül óriásit javíthatsz az egészségeden.

Az vagy, amit megiszol

Mindenki hallotta már ezt (vagy legalábbis valami hasonlót), de attól még igaz: ha több vizet iszol, egészségesebb leszel és jobban fogod magad érezni a bőrödben. Ha nem iszol elég vizet, akkor levert leszel, és még az is előfordulhat, hogy megnő az étvágyad, vagyis gyakrabban fogsz falatozgatni az étkezések között. Próbálj legalább 2 liter vizet meginni naponta, vagy legalábbis annyit, amennyitől a vizeleted halványsárga lesz.

Ha a kávét és a teát gyógynövényteákra cseréled, akkor többféle meleg ital közül választhatsz, és egészségesebb is leszel. A zöld teában rengeteg erős antioxidáns van, amelyek az általunk ivott fekete teából a feldolgozás során eltűntek.


Alakíts át egy már létező diétát

Elég lehetetlen dolog szóról szóra hosszú időn át betartani valamelyik csodadiétát, ráadásul valószínűleg nem is túl egészséges. Azonban sok ilyen diéta tartalmaz egy-két hasznos tanácsot, amiket beépíthetsz az eddigi étrendedbe.

Amikor szóba kerül az Atkins-diéta, nagyon sokan nem értik, hogyan is gondolhattuk, hogy ezt hosszú távon használni lehet, de az alacsony szénhidrátbevitel nem is olyan rossz ötlet.

A finomított szénhidrátok (például a fehér tészta és a krumpli) tényleg nem túl egészségesek, ha sokat vagy gyakran eszünk belőlük, mint ahogy azt a GI-diéta megmutatta: ugyanis a magas glikémiás indexű ételek miatt hirtelen sok inzulin kerül a vérbe, ami befolyásolja a közérzetünket és az étvágyunkat.
De ki akarja – és tudja – állandóan azt számolgatni, hogy miből mennyit ehet? Elég, ha a fehér tésztát és a fehér kenyeret teljes kiőrlésűre cseréled, késő délutántól kezdve csak nagyon kevés szénhidrátot eszel (a szervezet nehezebben dolgozza őket fel éjszaka), és ami talán a legfontosabb: egyél sok gyümölcsöt és zöldséget.


Az adagok

Persze ez nem azt jelenti, hogy az élet minden élvezetét el kell felejtened. Az étcsoki például olyan antioxidánsokat (flavonoidokat) tartalmaz, amelyek segítenek a szívbetegségek megelőzésében. Ha a szokásos tejcsokid helyett olyat eszel, ami legalább 70% kakaót tartalmaz, akkor máris több tápanyagot juttattál a szervezetedbe.

Ha már itt tartunk, eszedbe juthat, hogy kisebb adagokat egyél az ételekből. A kutatások azt mutatták, hogy azok, akik természetesen vékonynak mondják magukat, valójában kevesebben esznek, mint mások.


Az étkezések ideje is befolyásolja az egészséget

Például egy tanulmány szerint azok a nők, akik nem reggeliznek, több kalóriát visznek be a nap folyamán. Ha jól megreggelizel (például a zabból készült gabonapelyhek nagyon jók), akkor az egész nap folyamán egészségesebben fogsz étkezni.


Egészségesen

Az igazság az, hogy csak az apró változtatásokat tudjuk egész életünkben megtartani, tehát csak ezek fognak igazán nagyot változtatni az egészségünkön. Persze, hogy jót tesz az önértékelésednek, ha két hónap alatt a ruhaméreted 42-esről 36-osra csökken, de mindenki, akivel történt már ilyen, elmondhatja neked, hogy ezek a változások nem tartanak sokáig. Ha apró, de fontos változtatásokat vezetsz be az életmódodba, akkor nem csupán a felesleges kilóknak inthetsz búcsút, hanem az egészséged is sokkal jobb lesz hosszú távon.
SzavazzSzavazzSzavazzSzavazzSzavazz

Személyre szabott horoszkóp ingyen!

Add meg a születésed időpontját!

Év: Hó: Nap:

óra perc mp

vagy napszakot:

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Top 3 olvasnivaló

A jóból is megárt a sok! A túlzott folyadékbevitel is veszélyes!

A jóból is megárt a sok! A túlzott folyadékbevitel is veszélyes!

Szinte nincs nap, hogy ne hallanánk a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel fontosságáról, ami szükséges szervezetünk működéséhez, fizikai és szellemi teljesítőképességünkhöz, egészségünk megőrzéséhez és a jó közérzetünkhöz. Természetesen helyes erre felhívni a figyelmet, mégis érdemes megjegyezni, hogy a túlzott folyadékfogyasztás veszélyes is lehet.

Tovább »
Sikerül végigcsinálnod ezt a szörnyen bonyolult vizuális tesztet?

Sikerül végigcsinálnod ezt a szörnyen bonyolult vizuális tesztet?

Nem lesz könnyű dolgod, de talán pont ettől lesz olyan izgalmas ez a feladat! Nézd meg a cikkben található képeket és próbálj meg felelni a kérdésre, találd meg a képbe illő darabkákat. Minél többet agyalsz rajtuk, annál jobban dolgoztatod az agyadat, amit úgyis érdemes kihívások elé állítani, hogy fejlődjön és még sokáig éles és gyors maradhasson!

Tovább »
Milyen típusú szerelem jellemző rád? - Képes személyiségteszt

Milyen típusú szerelem jellemző rád? - Képes személyiségteszt

Az emberek általában meg vannak róla győződve, hogy tökéletesen és mélyrehatóan ismerik önmagukat. De vajon mindenkire igaz ez? Egyáltalán nem biztos… Ebből a személyiségtesztből megtudhatod, hogy milyen szerelem jellemző rád: szenvedélyes, romantikus, igéző, spontán, esetleg gyengéd? Többféle típus létezik, de vajon tudod-e, hogy te melyikhez tartozol?

Tovább »

Kalkulátor

Bőrápolás aromaterápiával

Hívd segítségül a természetet, és ápold a leghatékonyabban bőrödet, hogy az sokáig megőrizze fiatalságát, rugalmasságát. Hidd el, megéri!

Még több kalkulátor »

Szakértők

Dr. Jánky György

Plasztikai sebész

Kérdezz! »
Összes szakértő »
Dr. Jánky György

Társkereső

Társkereső
Horváth Mária Eva Erika Éva Mária 
Társkereső
Ferenc Antal Attila Preky69 Gyula 

Még több társkereső »

Női Portál oldaltérkép