Hogyan bánjunk egy negatív munkatárssal?


Van, aki csak úgy árasztja magából a negativitást. Utálják a munkájukat, vagy utálják a munkahelyüket. A főnökük mindig egy hülye, és velük mindig igazságtalanul bánnak. A cégük bukásra áll, az ügyfeleik szörnyűek. Minden munkahelyen van belőlük, és egy mód van csak, hogy ne hathassanak ránk – nagy ívben kerülni kell őket, ha lehet.


Van viszont, hogy teljesen normális emberek válnak negatívvá. Az ő okaik rendszerint jogosak. Velük másképp is kell bánnunk.
Ötletek arra, hogyan bánjunk el az „eseti negativitással”

Hallgasd végig az alkalmazottadat vagy munkatársadat, de tényleg végig, amíg nem látod, ő is úgy érzi, hallgattál rá.
Néha az emberek csak azért ismételgetik vég nélkül a panaszaikat, mert úgy érzik, nem hallgatták meg őket. Tegyél hát fel kérdéseket. Tisztázzátok a részleteket. Bizonyosodj meg róla, hogy ő is úgy érzi, meghallgattad.
Döntsd el, elhiszed-e, hogy jogos indoka van negatív érzéseinek. Ha igennel döntesz, kérdezd meg, kéri-e a segítségedet a probléma megoldásában. Ha igen, adj tanácsot, adj ötleteket.
Egy olyan tanács, ami pozitív irányba fordíthatja, mindig használ. De ne felejtsd el, nem vagy tanácsadó. Nem a te dolgod hosszú távú karriertippeket adni. Inkább csak ajánlj idevágó jó könyveket, tanfolyamokat. Tudd, hol vannak a határaid!
Néha a munkatárs csak egy megértő „fülre” vágyik, hogy panaszkodhasson, nem kell a tanácsod és a segítséged. Hallgasd meg, de szabj határokat, ne vihesse túlzásba. A hosszas panasznap leszívja az energiáidat és te is sötéten kezdesz látni. Ne történjen ez meg, jelezd, jobban szeretnél másról is beszélni. Vagy inkább állj föl.
Ha végighallgattad, és úgy gondolod, indokai nem jogosak, szedd össze magad és mondd is meg neki. Azt tudasd vele, hogy szíveden viseled aggódását és gondjait, de jelezd, a helyzetfelmérésével nem értesz egyet.
És elegánsan szállj ki a további beszélgetésből. A munkatársad megpróbál majd az együttérzésedre hatni, de ha úgy gondolod, indokolatlan a panasza, ne azzal töltsd az idődet, hogy neki segítesz leküzdeni negatív érzéseit. Ezzel csak arra csábítod, hogy ezen túl hozzád forduljon mindig – és előbb-utóbb nem csak ő.

Ötletek arra, hogyan bánjunk az „örökös negatív” munkatársakkal
Velük a lehető legkevesebb időt töltsük. Ugyanúgy húzz egy határvonalat, mint azt az indokolatlanul panaszkodókkal tetted.
Hogy miért is panaszkodnak állandóan, az már nem a te ügyed. Mindegyiknek megvan a maga története. Jókedvedet ne terheld azzal, hogy a történeteiket hallgatod. És különben is, nekik sem a te füledre van szükségük, hanem új munkahelyre, új kilátásokra, profi tanácsadásra.
• Lehetőleg ne tölts velük sok időt
• Ha a munkádból adódóan mégis muszáj, szabj határokat. Ne hagyd, hogy negatív beszélgetésekbe sodorjon. Mondd meg neki, hogy te másképp gondolsz a munkádra. És még a békesség kedvéért se hallgasd együtt érzően.
• Javasold neki, keressen profi tanácsadót.
• Ha egyik sem válik be, fordulj a főnöködhöz. Tudom, ez furán hangzik, de gondolj bele, mindenki munkáját befolyásolhatja.
• És ha nem múlik a negativitás, sőt a munkatársak nagy részére jellemző, ha nem történik semmi változás, ha zavar a dolog a munkavégzésben, gondolkodj el rajta, hogy odébbállsz.

SZEMÉLYRE SZABOTT HOROSZKÓP

Adja meg születési időpontját!

VAGY

KÉREM AZ ELEMZÉST

HÍRLEVÉL