KÖZÉRZET

Alzheimer - Fedezd fel az intő jeleket, hogy időben cselekedhess!

Biztosan mindenki tapasztalt már olyan időszakot az életében, amikor folyamatosan elfelejtett valamit. Ez általában akkor történik meg, ha stresszesek vagyunk, túl sokat dolgozunk, és mindent egyszerre akarunk véghezvinni. Ám néha sajnos ez a fiatalkori demencia előjele is lehet. Nézzük, hogyan is tudod beazonosítani a betegséget.

Mikor kell aggódni az emlékezetkiesés miatt?

Ha az emlékezetkiesések olyan gyakorivá és súlyossá válnak, hogy már a barátaid és a rokonaid is észreveszik, akkor lehet, hogy enyhe kognitív károsodással kell szembe nézned (DCL). Ez növeli az Alzheimer-kór és a demencia kialakulásának kockázatát. De nem kell minden esetben megijedni. Az mindenkivel előfordul, hogy néha nem találjuk a megfelelő szavakat. Viszont ha gyakran elfelejted őket és egy beszélgetés során megismétled a mondatokat, vagy netán az egész történetet, akkor ez egy komoly figyelmeztető jel lehet. Ugyancsak, ha ismerős helyeken is összezavarodsz, jobb, ha elkezdesz aggódni.

További figyelmeztető jelek:

● Nehézségek a mindennapi teendőkben: számla befizetése, személyes higiéniára való odafigyelés, stb.
● Többször feltenni ugyanazt a kérdést.
● Nehézkesen meghozott döntések.
● Nem illendő viselkedés közterületen.
● Változás a személyiségben, érdeklődés elvesztése bizonyos megszokott tevékenységek iránt.
● Kihagyások a memóriában, amik veszélybe sodorhatják a személyt (például bekapcsolva hagyott vasaló).
● Képtelen az arcokat és ismerős tárgyakat felismerni.
● A memóriaprobléma tagadása, indulatos reakció, amikor valaki megemlíti.

10 figyelmeztető jel, ami Alzheimer-kórra utalhat

Rengetegen szenvednek Alzheimer-kórban, és számuk egyre növekszik. Itt láthatod a különbséget a demencia jelei és a tipikus korral járó változások között:

Az Alzheimer vagy a demencia jelei:

● Rosszul meghozott döntések.
● Pénzzel való helytelen és gondatlan bánásmód.
● Idő fogalmának elvesztése.
● Nehézség egy beszélgetés fenntartásában.
● Folyamatos gondok a memóriával.

Tipikus korral járó változások:

● Néha rosszul meghozott döntések.
● Pontatlanságok a pénzügyi számontartásban.
● Elfelejti, milyen napot írunk, de később eszébe jut.
● Néha elfelejti, melyik szót is akarta használni.
● Hébe-hóba elveszít, elhagy dolgokat.

Hogyan előzhetjük meg az Alzheimer-kór kialakulását?

Cukor és finomított cukor kerülése. 25 g-nál kevesebb az ajánlott napi mennyiség.
Glutén és kazein kerülése. A glutén gyengítheti az immunrendszeredet és hozzájárul a gyulladás kialakulásához, amely fontos szerepet tölt be az Alzheimer kialakulásában.
A bélflóra optimalizálása erjesztett ételek vagy probiotikumos kiegészítők fogyasztásával.
Az egészséges zsírok fogyasztása, ezek közül is az omega-3 zsírsav. Jó forrása lehet ezeknek az avokádó, az organikusan előállított vaj legeltetett tehenek tejéből, az organikus tojássárgája, a kókuszdió, a kókuszolaj, az éretlen szárított gyümölcsök stb.
● A kalóriabevitel csökkentése.
● A magnéziumkészletek feltöltése. Vannak olyan előzetes kutatások, melyek a fokozott magnéziumbevitelre buzdítanak, ugyanis ez megelőzheti a demenciát.
● Folátban gazdag étrend. A zöldségek kiváló forrásai a folsavnak.


Ha kellő figyelmet fordítasz a megadott pontokra, akkor nagy segítséget nyújthatnak az esetleges demencia kialakulásában.

FIGYELEM!
A cikk kizárólag tájékoztató jelleggel íródott! Ha bárminemű tünetet észlelsz magadon, haladéktalanul fordulj orvoshoz! A szerkesztőség semminemű felelősséget nem vállal!

 


 

Szólj hozzá Te is !

OLVASS TOVÁBB!

SZEMÉLYRE SZABOTT HOROSZKÓP

Adja meg születési időpontját!

VAGY

KÉREM AZ ELEMZÉST

HÍRLEVÉL