KÖZÉRZET

A szemrángás 7 lehetséges oka - Tudd meg, hogyan szabadulhatsz meg tőle!

Érezted már azt a kellemetlen rángást a szemedben, ami olyan, akárcsak a lábrángás? Szemgörcsnek, tikkelésnek is nevezik. Tulajdonképpen a szem körüli kis izmok és idegek akaratlan rángatózása ez. Ha a tünet az egyik szemre korlátozódik, jellemzően néhány héten belül eltűnik. A legtöbb esetben nincs ok aggodalomra, néhány kivételtől eltekintve.

Mikor kell orvoshoz fordulni?

Néha neurológia gondok állhatnak a háttérben. Ez lehet blepharospasmus (szemhéjgörcs), amikor nagyon nehezedre esik kinyitni szemhéjadat, olyan, mintha leragadna; hemafacialis görcsök, akaratlan izommozgás a szemhéj, arc vagy száj körül. Időnként más neurológia rendellenességek korai tünetei is lehet, például Bell-parézis, disztónia, Parkinson-kór, Szklerózis multiplex és Tourette-szindróma.  A szemrángás jellemzően jóindulatú, hátránya az, hogy az ebben szenvedő szorongani fog, és nem mer emberek közé menni a tikkelése miatt.

Azonban, ha más tünetek is jelentkeznek, mint például görcsök az arc más részén, a szem vörössége vagy duzzanata, vagy ha rángás esetén, a szem teljesen lecsukódik, akkor jobb, ha felkeresel egy orvost. Mindenképen érdemes kideríteni a kiváltó okot és minél hamarabb megszüntetni.  

Lehetséges okok

Sajnos nem sok tanulmány született ebben az esetben, hisz nem tekinthető komoly orvosi dolognak, de nézd meg a listát a lehetséges okokról:

{KEPGALERIA}

Tippek a tűnetek enyhítésére

Valószínűleg hamar elmúlik. Ha viszont régóta tart, íme, néhány tipp, mellyel enyhítheted a fájdalmat:

-       Hideg és forró borogatás: kezdd a meleggel, ha nem használ, próbáld ki a hidegborogatást. Ha ez sem segít, akkor alkalmazd felváltva (10-10 perc) a hideget, meleget.

-       Akupunktúra/masszázs: Keress fel egy masszőrt vagy végezd magad a gyakorlatot. Elsőként nyomogasd át szemöldök területét, majd a szemed külső részét. Folytasd, a szem alatti részel, majd a belső zugban. Fontos, hogy enyhe nyomást fejts ki!

-       Stressz csökkentése: Hallgass relaxáló zenét, sétálj vagy hívj fel egy barátot. A jóga, a meditáció és a naplóírás is segíthet.

-       Kerüld a szénsavat és a koffeint.

-       Feküdj le korábban: Próbálj meg 15-30 perccel hamarabb lefeküdni, ha úgy véled kialvatlanság okozza tüneteket.

-       Arcgőzölés: Nem csak megnyugtatja és hidratálja a szemet, hanem a pórusokat is tisztítja. Tegyél egy tálba forró vizet, hajolj fölé és teríts a fejedre egy törölközőt. Adhatsz hozzá különböző illóolajokat is, mint például eukaliptusz, levendula vagy rózsa. 

 

Szólj hozzá Te is !

OLVASS TOVÁBB!

SZEMÉLYRE SZABOTT HOROSZKÓP

Adja meg születési időpontját!

VAGY

KÉREM AZ ELEMZÉST

HÍRLEVÉL