Az ENSZ felmérése és a Magyar Élelmiszerbank által közölt információk alapján elmondható, hogy Magyarországon több százezer alultáplált ember él és körülbelül 10-15 ezer gyermek éhezik. Ennek ellenére becslések szerint Magyarországon a háztartásokban fejenként évente 40 kg élelmiszer kerül a szemétbe.
A kidobott élelmiszerek 78%-áéért a vállalatok, 22%-áért pedig a lakosság a felelős, ezért elsődlegesen fontos, hogy mind a lakosság, mind a vállalatok megtegyenek mindent az élelmiszer hulladék csökkentése érdekében. Többek között ezeknek a tényezőknek a hatására indította el a METRO a programját, amely során a még felhasználható élelmiszereket a nehéz körülmények között élőknek adományozzák. Minden családban keletkezik háztartási hulladék, holott éves szinten több tízezer forintot is megtakaríthatnának a családok az élelmiszerek hatékonyabb, jobb felhasználásával. Valamint, ha kevesebb ételt dobunk ki, akkor kevesebbet kell vásárolni. Ha kevesebbet vásárolunk, akkor csökken az összes kereslet, és ez hozzájárul az élelmiszer árának csökkenéséhez. Ez pedig lehetővé teszi, hogy azok is hozzájussanak az élelmiszerhez, akik eddig nem tudták megfizetni.
Az Élelmiszermentés elnevezésű program keretében az áruházakból a lejárat közeli és esztétikai hibás termékeket - a Magyar Élelmiszerbank közreműködésével - a rászorulók kapják meg, így az élelmiszerek nem kerülnek megsemmisítésre. A METRO az eltelt 2 évben 573 922 kg, azaz 507 005 745 forintnak élelmiszert adott át az Élelmiszerbanknak, ezzel országszerte 43 000 rászorulónak jutatott friss élelmiszert.
A program eredetisége, egyedisége, hogy az általános gyakorlattal szemben a támogatásra adott termékek szinte kizárólag ultra friss élelmiszerekből állnak, amelyekhez általában alig jutnak hozzá a rászorulók. Az áruház minőségi és egészséges táplálékokat, mint például halakat, tejtermékeket, húsokat, közöttük nagy számban megtalálható bio-, laktóz és gluténmentes élelmiszereket juttat el a hátrányos helyzetben lévőknek, ami azért különösen fontos, hiszen ezen élelmiszerek táp- és vitaminértéke jóval magasabb, mint a tartós élelmiszereké.
Az Élelmiszermentést 2014 októberében Az Év Legnagyobb Hatást Elérő Támogatói Programnak választotta a Magyar Adományozói Fórum. Krubl Yvette, a METRO kommunikációs vezetője elmondta: „ A METRO fő működési területe az élelmiszerek kereskedelme, így alapvető kötelességünk, hogy a támogatási politikánkat követve az éhezést megszűntessük, így több programunknak is ez a legfőbb célja. Mindent megteszünk, hogy biztosítsuk a rászorulók részére az egészséges élelmiszereket és a kiegyensúlyozott táplálkozást. ”
Az idén hazai vonatkozásban 20 éves, nemzetközileg tekintve pedig 50 éves születésnapját ünneplő vállalat az Élelmiszermentés program mellett a jubileumi év alkalmából számos karitatív programot indított útjára, melynek keretében országszerte segíti a rászorulókat. A szombathelyi METRO a Gencsapáti Gyermekotthont támogatta, a debreceniek a Családsegítő és Gyermekjóléti Központtal működtek együtt, míg a szegedi METRO többek között véradást szervezett. Ezen kívül számos más városban tervezik a helyi METRO dolgozói az adománygyűjtést, a hátrányos helyzetűek megsegítését. A karitatív programban a helyi áruház dolgozói is aktívan részt vesznek, így már számos alkalommal segítettek egy-egy óvoda, iskola, gyermekotthon felújítási munkálatainak elvégzésében.
A METRO Kereskedelmi Kft.-ről:
A METRO Kereskedelmi Kft. 1993 óta működik Magyarországon, elsőként lépett be a nemzetközi kereskedelmi vállalatok közül a magyar piacra, immár 13 áruházzal áll profi vevői szolgálatára az ország számos pontján teljes körű megoldásokat kínálva a kereskedelmi és gasztronómia tevékenységekhez. Anyacége, a METRO Cash & Carry International a német központú METRO CSOPORT egyik értékesítési divíziója, amely a világ egyik vezető kereskedelmi cégcsoportja. A METRO Cash & Carry jelenleg 28 országban van jelen, több mint 750 áruházzal. A foglalkoztatottak száma világszerte 110,000 munkavállaló. A vállalat a 2012/2013-as üzleti évben 32 milliárd eurós forgalmat bonyolított le. A METRO vállalatcsoport 250,000 alkalmazottat foglalkoztat, 31 országban 2200 üzlettel van jelen a világ kereskedelmében; a 2012/13-as üzleti évben pro forma forgalma elérte a 66 milliárd eurót. A csoport jó teljesítménye az egyes önállóan működő értékesítési láncokon alapul; a METRO/MAKRO Cash & Carry mellett a csoport tagja a Real hipermarket lánc, a Media Markt és Saturn -amely európai piacvezető a szórakoztató elektronikai kiskereskedelemben-, valamint a Galeria Kaufhof áruházak. További információ a csoportról a www.metrogroup.de honlapon.
OLVASS TOVÁBB!
A jóga alapjai: Miért érdemes belevágni?
A jóga egy ősi mozgásforma és filozófia, amely testet, lelket és szellemet harmonizál. Napjainkban egyre több nő fordul a jóga felé, h...
KÖZÉRZETOmega-3 zsírsavak: életmentő tápanyagok a szív- és érrendszeri betegségekkel szemben
Mik azok az Omega-3 zsírsavak?...
KÖZÉRZETEz a 6 hétköznapi szokásod rémálmokat okoz a fogorvosnak
Naponta kétszer fogat mosol, időnként fogselymet használsz, és azt hiszed, ezzel minden rendben van? Tévedsz, mert sajnos számos mindennap...
Fogszabályozás ár – ennyibe kerül a fogszabályozás manapság
Bár sokszor úgy érezzük, hogy a tökéletes mosoly ára szinte minden pénzt megér, itt az ideje, hogy beszéljünk a költségekről....
KÖZÉRZETMi a különbség a szemvizsgálat és a látásvizsgálat között?
A köznyelvben gyakran egymás szinonimájaként használjuk, ám a szemvizsgálat és a látásvizsgálat nem ugyanaz. Szemünk egészsége érd...
KÖZÉRZETNyomkodjuk-e a pattanásokat? A La Roche-Posay inkább a hámlasztásban hisz!
A pattanások nyomkodása valós probléma, főleg akkor, ha a tükör előtt állva nem tudsz ellenállni a kísértésnek....
Adja meg születési időpontját!
VAGY
ÁLLATI CUKISÁGOK