KÖZÉRZET

6 jele annak, hogy kimerült vagy, nem csupán fáradt

Ha délután 2-kor ásítozol, és már az esti film előzetesénél is leragad a szemed, akkor valószínűleg jól gondolod, fáradt vagy. Ám nagy különbség van a fáradtság és a kimerültség között, és a jelekből nem is mindig nyilvánvaló, hogy épp melyik áll fent. A különbségeket azonban érdemes tudni, mert a kimerülés kifejezetten veszélyes is lehet.

Az alvást gyakran alulértékelik az egészség szempontjából, a következmények azonban végiggyűrűznek az élet minden területén. A kimerültség összefüggésbe hozható az étvágy szabályozásával, a szívbetegségekkel, a gyulladások kialakulásával, emellett 50%-kal nagyobb az esély ilyen állapotban egy vírusos fertőzésre. Ha tehát fáradtnak érzed magad, és az alábbi tüneteket észleled, akkor valójában kimerültségről lehet szó.

{KEPGALERIA}

Szeretnél elsőként értesülni a legújabb írásainkról, angyal- és csillagüzenetekről, számmisztikai elemzésekről, ezoterikus írásokról, önismereti tesztekről, jóslatokról, misztikus előrejelzésekről? Iratkozz fel a hírlevélre itt >>

 

 

5. Többet étkezel egészségtelenül, mint máskor

Folyton a hivatali automatát látogatod? Minél kimerültebb vagy, annál inkább vágysz magas zsírtartalmú és magas szénhidráttartalmú ételekre. A kimerültség gyakran a magas kortizolnak, azaz „stresszhormonnak” köszönhető. A szerotonin segít csökkenteni az agy kortizolszintjét, amely egy nyugtató hormon. Az emésztőrendszered ugyanis túlterheltté válik a túl sok zsíros és magas szénhidráttartalmú ételtől.
Még rosszabb, amikor a sok gyorsétel fogyasztásától még inkább kimerültté válsz. A túlzottan feldolgozott, magas glikémiás indexű ételek, mint például az üdítők, csokik és fehér lisztből készült pékáruk, nagymértékben megemelik a vércukor- és az inzulinszintet. A megemelkedett inzulinszint aztán vércukorszint-zuhanást eredményez, így az agy tovább sóvárog a cukor, a zsír és a kalória után. Aztán pedig kezdődik minden elölről. Ahelyett, hogy jóleső jóllakottságérzet töltene el, felpuffadsz és teltségérzeted van. Érdemes tehát alacsony glikémiás indexű ételeket fogyasztanod, mint például gyümölcsök, teljes kiőrlésű gabonából készült élelmiszerek, ezek ugyanis segítenek stabilizálni a vércukor- és az inzulinszintet.

Szólj hozzá Te is !
SZEMÉLYRE SZABOTT HOROSZKÓP

Adja meg születési időpontját!

VAGY

KÉREM AZ ELEMZÉST

HÍRLEVÉL