FOGYÓKÚRA

Téli dió-diéta

A dió hallatán biztos felkaptad a fejed, és egy sor kétely támadt benned. A dió ugyanis nem kifejezetten diétás eledel, hiszen igen magas a kalória tartalma. Hogy kerül mégis egy diétás étrendbe? Azonnal kiderül…

 

A dió-diéta egy rövidtávú program, azoknak ajánlatos kipróbálni, akik csak rövid ideig szeretnének súlycsökkentő diétát tartani. Legnagyobb előnye, hogy hamar eltelít, azaz teltségérzetet kelt, illetve, mivel lassan szívódik fel, jó ideig távol tartja az éhség érzetet. A dió-diéta azok számára is előnyös, akik kacérkodnak a vegetarianizmus gondolatával, vagy ritkán esznek csak húst, ugyanis a dió magas fehérjetartalma miatt bizonyos fajta helyettesítője lehet a húsféléknek.


A dió-diéta előnye


1. Napi 0,25 kg-os súlycsökkenést lehet elérni vele.
2. Alacsonyan tartja a koleszterinszintet.
3. Omega-3 zsírsav tartalma csökkentheti a szívinfarktus veszélyét.
4. Az omega-3 hatásos lehet depresszió esetén is.
5. A dióban lévő tápanyagok jótékonyan hatnak a daganatos betegségek megelőzésében.


A módszer alapja


A dióbél energiával tölti fel a szervezetet, eltelít, magas fehérje-, zsír és rosttartalma miatt sokáig tart, mire felszívódik, így az éhségérzetet hosszan távol tudja tartani. És itt a lényeg. Bár magas a kalóriatartalma, de éppen ezért elég belőle pár szem, és máris jóllakottan érezzük magunkat, és sokáig távol marad az éhségérzetünk is. A dió nem csak fogyókúrázóknak ajánlott, hiszen rengeteg benne a kalcium, kálium, magnézium, foszfor, cink, mangán, réz, B1, B2, és E-vitamin. Dió diétát azonban csak télen érdemes tartani, mert nyáron a túlzott diófogyasztástól kipattoghat a bőrünk.


A diéta lényege


Nem hallottál még dió-diétáról? Pedig a dió a mediterrán diéta alapköve is. A mediterrán konyha nagyon egészséges, rengeteg hal, bor, csonthéjas gyümölcs, friss gyümölcsé és zöldség kerül az ételekbe. Dióból elég negyedpohárnyit elrágcsálnunk, és máris sokat tettünk az egészségünkért. Ha dió-diétát tartunk, akkor a maximális napi mennyiség 10 dkg dióbél.

A diéta nagyon egyszerű. Nincsenek minta étrendek, nem kell változtatnod az étkezési szokásaidon, mindössze annyi a dolgod, hogy minden étkezés előtt megeszel pár szem diót. Ettől könnyebben eltelítődsz, és később leszel újra éhes. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy bármit össze-vissza ehetnél. A diéta feltételezi, hogy egészségesen táplálkozol, és nem léped túl a napi szükséges kalória mennyiséget. A diót szinte táplálék-kiegészítőként fogyasztod csupán, ami késlelteti az éhségérzetet, és rengeteg tápanyaggal látja el a szervezetedet.

A diétától függetlenül illeszd be az étkezési szokásaidba is a sok dió használatát. Durvára vágva belekeverheted müzlibe, joghurtba, salátába, panírozhatsz vele, megszórhatod vele tészta az ételeket, és még számtalan kreatív formában alkalmazhatod egészséged és fogyásod érdekében.

Szólj hozzá Te is !
SZEMÉLYRE SZABOTT HOROSZKÓP

Adja meg születési időpontját!

VAGY

KÉREM AZ ELEMZÉST

HÍRLEVÉL