FOGYÓKÚRA

Mikor lesz hatékony az otthoni edzésed?

Reggel két kávéval is nehezen ébredsz, este pedig semmi energiád nincs már - nem mindegy, a nap melyik szakában tréningezed az izmaid. Kutatók szerint minden azon múlik, hogy a belső órádat, vagyis a kronotípusodat követed-e, amikor kiválasztod a mozgás időpontját.

Egy amerikai alváskutató, dr. Michael Breus rájött, hogy az egyéni ritmusunk határozza meg az alvásszükségletünket, a koncentrációnkat, de akár a fitnesz-teljesítményünket is. Ha beazonosítod, melyik csoportba tartozol, sokkal többet hozhatsz ki az edzésből.

 

 

A Medve-típus
Imád pihenni, a nyugalom a kedvenc kiegészítője. A legjobban akkor funkcionál, ha legalább 8-9 órát aludhat. Különösen télen szeret bekuckózni. Reggel is imádja húzni az időt, és rosszul érzi magát, ha kapkodnia kell. Délelőtt és dél körül a legproduktívabb. Fegyelmezetten dolgozik, hogy ne kelljen túlóráznia és szüksége van a szünetekre. Az elégedettség alapszükségletük, konfrontálódni viszont utálnak.

  • A tökéletes edzésidőpont: 7.30-8.30

 

A Delfin-típus

Felszínes alvók, sokszor éjszaka is a problémáikon kattognak. Korán, de sokszor kialvatlanul ébrednek. Ezért érdemes reggel egy kis mozgást beiktatniuk, hogy könnyebben magukhoz térjenek. Jól bírják a terhelést, viszont gyakran maximalisták és megfelelési kényszerrel küzdenek. Szükségük van biztonságra, nehezen vállalnak rizikót. Estére már többnyire alaposan elfáradnak, ezért is fontos olyan rituálékat beiktatniuk, amik kiszakítják őket a gondolati spirálból – hogy reggel korán egy testébresztő edzéssel nyissák a napot.

  • A tökéletes edzésidőpont: 7.00-8.00

 

A Fecske-típus

Igazi koránkelők, akik energikusan pattannak ki az ágyból. Délelőtt vannak a csúcson, délutánra viszont kicsit elfogy a lendületük, ezért a délutáni sport számukra igazi energiafeltöltés lehet. Ráadásul a többi típussal ellentétben a késői testmozgás sem zavarja meg őket abban, hogy korán aludni menjenek. Hajlamosak a túlterhelődésre, mert nehezen mondanak nemet és mindent magukra vállalnak. Legszívesebben olyan emberekkel veszik körbe maguknak, akiknek nem kell a figyelméért harcolniuk. De mivel este korán ágynak dőlnek, nem igazán partiarcok.

  • A tökéletes edzésidőpont: 18.30 és 19.00 között

 

A Bagoly-típus
Nehezen ébrednek és órákra van szükségük ahhoz, hogy elérjék az optimális energiaszintjüket, amihez a reggeli mozgás is adhat extra löketet. Délelőtt nem igazán birkóznak meg komolyabb feladatokkal, délutánra viszont – amikor más típusok már elfáradnak – annyira felpörögnek, hogy úgy érzik, bármire képesek. Későn fekvőként még az esti órákat is szeretik kihasználni. Képesek gyorsan elveszíteni a lelkesedésüket, ha valamibe beleunnak, szükségük van a változatosságra. Nekik nem gond az éjszakázás, de a túl késői edzés nem segíti őket abban, hogy másnap kipihentek legyenek.

  • A tökéletes edzésidőpont: 8.30-9.30 

 

 

 10+1 ok, amiért a mozgás boldogabbá tesz

Rengeteget olvashattál már arról, milyen sok pozitív hatása van a szervezetedre a rendszeres testmozgásnak. Nemcsak ezért fontos, hogy az edzés az életed részévé váljon, hanem mert mentálisan is jobb állapotba kerülsz tőle. 

 

 

 

 

Szólj hozzá Te is !
SZEMÉLYRE SZABOTT HOROSZKÓP

Adja meg születési időpontját!

VAGY

KÉREM AZ ELEMZÉST

HÍRLEVÉL