FOGYÓKÚRA

Kánikula diéta

A nagy forróságban alig kívánjuk a főtt ételt, csak rengeteg folyadékra vágyunk, éppen ezért ez az időszak kiválóan alkalmas egy három napos gyümölcskúrához, melynek görög- és sárgadinnye az alapja.

 

A rendszeres gyümölcsfogyasztás a kiegyensúlyozott táplálkozás egyik alappillére. A zöldségekben és a gyümölcsökben rengeteg vitamin, ásványi só, nyomelem, anyagcserét aktiváló enzim és sok immunerősítő anyag van. Gyakorlatilag nem tartalmaznak zsírt és fehérjét, szénhidrátjukat pedig nagyon gyorsan megemésztjük: cukortartalmuk egyből a vérbe kerül, és azonnal energiát ad. A gyümölcsök rosttartalma magas, a pektin pedig megköti a koleszterint és a salakanyagokat. A gyümölcskúra tehát alaposan kitisztítja a bél nyálkahártyáját, „kitakarítja” az emésztőrendszert.


Kánikulában válaszd a dinnyét!

A nyári forróságban a legjobb választás a dinnye, ugyanis 90 százalékos víztartalma miatt átmossa a szervezetet és laktat is. Mind a görögdinnyében, mind a sárgadinnyében különösen sok C-vitamin található, ami az immunrendszert erősíti, és növeli a koncentrálóképességet. Van benne B6-vitamin, amely segíti a szervezetbe került fehérjék feldolgozását és újrahasznosítását. Magas a folsavtartalma, amely fontos a keringés zavartalan működéséhez, a növekedéshez és a haj szépségéhez. A színes dinnyehúsban sok a karotin, amely a szervezetbe jutva A-vitaminná alakul át, így serkenti az agyműködést, és fokozza az idegsejtek tápanyagellátását. Likopin- és karotintartalma rákmegelőző hatású.


A sárgadinnye magas karotin- és C-vitamin-tartalma is védi a szív koszorúereit. A benne lévő kálium csökkenti a magas vérnyomást, s a nátriummal együtt az idegrendszeri jelek továbbítását, az izom-összehúzódás elindítását, a szívritmus és a vérnyomás szabályozását végzi. Az adenozin pedig lassítja a véralvadást, ezáltal véd a trombózis ellen. A dinnyék az ásványi anyagok tárházai, ezáltal aktiválják a szexuális hormonokat, fokozzák a libidót: az idegsejtek működéséhez és a szexualitás zavartalanságához szükséges mangánt is tartalmaznak. A görögdinnyében a vérképzéshez és a sejtlégzéshez szükséges vas is megtalálható.


A diéta leírása


A kúrát megelőző napon felkészíthetjük szervezetünket a tehermentesítő napokra. Ilyenkor már csak könnyebb ételek kerüljenek a tányérunkra, és vacsora előtt igyunk meg egy pohár lenmagos vizet (2 evőkanál lenmagot keverjünk el 3-4 deciliter vízben).

Az ideális esetben három napig tartó dinnyediéta idején reggelire együnk egy szelet barna kenyeret egy kis vajjal, mellé 2 evőkanál sovány túrót, amelyet retekkel, zöldfűszerrel ízesíthetünk. Ebédre, uzsonnára, vacsorára pedig dinnyét, dinnyét, dinnyét, mennyiségi korlátozás nélkül! Érdemes érkezésenként váltogatni a sárgadinnyét és a görögdinnyét. Mellé bőségesen igyunk (legalább 1,5–2,5 liter) nátriumszegény, szénsavmentes ásványvizet és gyógyteát.

 

Szólj hozzá Te is !
SZEMÉLYRE SZABOTT HOROSZKÓP

Adja meg születési időpontját!

VAGY

KÉREM AZ ELEMZÉST

HÍRLEVÉL