2017. augusztus 24. - Bertalan
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom
DXN termékek Az örök szerelem lakatja
Női Portál
2017. augusztus 24. - Bertalan
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom

Egy új életmód - mediterrán diéta

Koczka Kinga

Nem kell mást tenned, mint követned a mediterrán konyha sajátosságait. Bőségesen fogyaszthatsz zöldséget, gyümölcsöt, fehérhúst, tengeri halakat, természetesen olívaolaj felhasználásával. Segítségével nemcsak alakodat, hanem életmódodat is megváltoztathatód.

A mediterrán diéta nem fogyókúra , ami tart egy rövidebb vagy hosszabb ideig. Ez a diéta egy olyan életvitelt ajánl, ami egy egész életen át folytatható anélkül, hogy hosszú távon bármilyen hiánybetegséghez vezetne.


Kutatások és eredmények

Tudományos kutatások támasztják alá, hogy a Földközi-tenger mentén fekvő országok lakóinak körében jóval alacsonyabb a szív- és érrendszeri, továbbá a krónikus megbetegedésekben szenvedők aránya, mint a más vidékeken élők körében. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint egy washingtoni vizsgálat, ahol 202 olyan személyt vizsgáltak meg, akik a megelőző hat hétben, szívinfarktuson estek át. A páciensek 25%-át zsírszegény diétára fogták, 25%-ukat mediterrán diétán tartották, a többiek (50%) pedig a hagyományos, kórházi szokások szerint étkeztek. Az eredmények igen meglepőek voltak: a zsírszegény diétán és a mediterrán diétán élők 83%-a élte túl problémák nélkül az elkövetkezendő négy évet, a hagyományos étrendet követő csoport tagjainak viszont csak 53%-a.


Miért is jobb?

Mint már említettem a mediterrán diéta sok zöldség és gyümölcs, gabonafélék, hal, olívaolaj, valamint mérsékelt mennyiségű bor fogyasztásán alapul. Mára már jól tudjuk, hogy a tengeri halak és sovány húsok gazdag forrásai az omega 3 zsírsavaknak. Melyek elősegítik a szív- és érrendszeri betegségek megelőzését, ráadásul A-, B1-, B2-vitamint, szelént, vasat, kalciumot, cinket, jódot, és foszfort is tartalmaznak.


Az olívaolaj a mindennapi életük részét képezi, hiszen állati zsiradékot szinte egyáltalán nem használnak. A benne található egyszeresen- és többszörösen telítetlen zsírsavak megakadályozzák az érelmeszesedést, antioxidánsai pedig a szabadgyökök sejtromboló hatásaitól védenek. A hagyományos mediterrán konyha kevés félkész ételt és sokféle zöldfűszert használ, így a sótartalma csekély.


A mediterrán étrend része a rendszeres, napi 2-3 dl vörösbor elfogyasztása, melynek flavonoid-tartalma csökkenti az érelmeszesedés előfordulását, így érrendszervédő hatású.



Diéta szabályai

A diéta alapja szerint az egészséges táplálkozáshoz naponta legalább 5 adagnyi zöldség és gyümölcs, gabonaféleség (ha teljes kiőrlésű, akkor még több rostanyagot biztosít a szervezet számára), hal fogyasztása ajánlott, olivaolaj hozzáadásával.


A 10 alapszabály

1. Gyümölcsök, zöldségek, gabonafélék, főtt tészta, rizs, bab, dió és krumpli bőséges fogyasztása.
2. Az évszaknak megfelelő friss élelmiszereket részesíti előnyben. Hiszen a primőr áru több vegyszermaradványt tartalmazhat, ráadásul igen drágán szerezhető be.


3. Az ételek elkészítése során minden egyéb zsiradék - beleértve a vajat és a margarint is - olívaolajjal kell helyettesíteni.
4. Zsírszegény joghurt és sajt beiktatása a napi étrendbe, mérsékelt mennyiségben.
5. Hetente kétszer hal és egyszer szárnyas, illetve legfeljebb négy tojás fogyasztása. Ám lehet mindezt helyettesíteni alacsony kalória tartalmú sajtokkal.
6. Vörös húsok fogyasztása csupán havonta néhány alkalommal ajánlatos, 340-450 gramm mennyiségben.
7. Az elfogyasztott zsír az összenergia 25-35 százaléka legyen (ebből a telített zsír lehetőleg ne legyen több 7-8 százaléknál).
8. A napi desszert elsősorban friss gyümölcs; egyéb édesség csak hetente néhány alkalommal megengedett.
9. A rendszeres testmozgás nagyon fontos az ideális testsúly mielőbbi elérésének és a jó közérzet kialakításának érdekében.
10.  Mérsékelt mennyiségben ajánlott az étkezés közbeni borfogyasztás: a férfiaknak napi 1-2 pohár, a nőknek 1 pohár javasolt.



SzavazzSzavazzSzavazzSzavazzSzavazz

loading...

Személyre szabott horoszkóp ingyen!

Add meg a születésed időpontját!

Év: Hó: Nap:

óra perc mp

vagy napszakot:

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Top 3 olvasnivaló

Top 5 mennyei szilvás sütemény

Top 5 mennyei szilvás sütemény

Változatos színeivel, ízek kavalkádjával kecsegtet a szilva, és nem is szokott csalódást okozni. Hihetetlenül sokféleképpen fel lehet használni a konyhában amellett, hogy önmagában, nyersen is nagyon finom. Ismerd meg a mi kedvenceinket!

Tovább »
Tudd meg, mi az az 5 ok, amiért a gyermeked nem hallgat rád!

Tudd meg, mi az az 5 ok, amiért a gyermeked nem hallgat rád!

Szakértők szerint a szülő és a gyermek közötti egészséges kapcsolat kulcsa a megfelelő időben történő hallgatás és a tartalmas beszélgetés. Mutatunk néhány olyan magatartásformát, amit érdemes elkerülni a gyerekkel való beszélgetés során. Legyél jobb szülő, azaz, jobb kommunikátor és megértő hallgatóság.

Tovább »
Ki a tökéletes lelkitársad? - Megsúgja a csillagjegyed!

Ki a tökéletes lelkitársad? - Megsúgja a csillagjegyed!

Gondolkodtál már valaha azon, hogy mit árulhat el az asztrológia az ideális lelkitársadról? Ha egy kicsit közelebbről vizsgálod a csillagjegyedet, akkor sokkal pontosabb elképzelésed lehet arról, hogy kivel vagy a legkompatibilisebb a szerelemben. Lássuk tehát, melyek azok a személyiségjegyek és tulajdonságok az egyes csillagjegyeknél, amelyekre figyelni kell, ha a lelkitársadat keresed!

Tovább »

Kalkulátor

A főzés technikája

Minden nő életében eljön az a pillanat – sőt talán a férfiakéban is –, amikor fakanalat vesz a kezében és alkotni kezd a konyhában. Vagy legalábbis próbál. Mert a kezdőknek minden fogalom, még a legalapvetőbb is új, ám a receptek többnyire nem

Még több kalkulátor »

Szakértők

Szalay Zsuzsa

Szülés utáni depresszió szakértő

Kérdezz! »
Összes szakértő »
Szalay Zsuzsa

Társkereső

Társkereső
Horváth Mária Eva Erika Éva Mária 
Társkereső
Antal Attila Preky69 Gyula Attila 

Még több társkereső »

Női Portál oldaltérkép