2018. augusztus 22. - Menyhért, Mirjam
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom
DXN termékek Az örök szerelem lakatja
Női Portál
2018. augusztus 22. - Menyhért, Mirjam
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom

Az egészséges evés 10 parancsolata

Most eláruljuk neked azt a tízparancsolatot, amit könnyedén betarthatsz, ha nem akarsz felszedni egy grammot sem a nyári szabid alatt. Sőt, még kicsattanó vitalitásra is szert tehetsz vele!


1. parancsolat
Kövess kiegyensúlyozott diétát

Meleg időben valószínűleg kevesebbszer vagy éhes, de estére a naplementével és a hűvösebb beköszöntével valószínűleg megjön az étvágyad. A fogyókúrázók többsége azt a hibát szokták ilyenkor elkövetni, hogy ragaszkodva a súlycsökkentéshez kizárólag nyers zöldségeket esznek. Persze nem kell nehéz vacsorát bevinni a szervezetedbe, de az nagy hiba, ha teljesen megvonod magadtól a szénhidrátokat és a fehérjét, mivel ezek hiányában az éhséged folyamatosan csak növekedni fog. Ezt kiküszöbölendő egyél továbbra is sok salátát, de először is győződj meg róla, hogy tartalmaz-e fehér húst, halat vagy tojást; tovább a következők valamelyikét: rizs, tészta, szárított zöldségek vagy egy darab kenyér.

 

2. parancsolat
Napi háromszori étkezés állandó időpontokban

Még akkor is, ha a nyári hónapok alatt megváltoznak a szokásaid, kényszerítsd magad, hogy rendszeresen egyél. A legfontosabb továbbra is a reggeli, ami álljon gyümölcsökből, tejtermékből, szénhidrátból, valamint valami forró italból.

 

3. parancsolat
Ne engedj a magas kalóriák csábításának!

Hogy mikre gondolunk? Olyan strandklasszikusoknak, mint a fagyi, a gofri, a fánk, a hot-dog, a sült krumpli… és más hasonlóan ínycsiklandó, ám nagyon is laktató falatoknak. Ezek ugyanis nagyon gyorsan súlygyarapodáshoz vezetnek, és kifejezetten károsak az egészségedre is. Persze ne állj ellen állandóan, de elég, ha csak hetente kétszer kényezteted magad!

 

4. parancsolat
Vedd könnyedén az italokat esténként

Az esti koktélok és rágcsálnivalók, mint bizonyára te is tudod, nagyon magas kalóriatartalmúak. Éppen azért, válaszd italokból az alkoholmenteseket, rágcsából pedig a friss, ropogós zöldségeket.

 

5. parancsolat
Bánj csínján a fűszerezéssel

Egy evőkanálnyi olaj 100 kalória körül tartalmaz. Ne fojtsd hát meg vele a salátáidat! Sőt, ha szereted a citrusféléket, csavarj inkább rájuk azokból. Nemcsak egészséges, de igazi gasztroélmény is!

 

6. parancsolat
Egyél sok idényjellegű zöldséget és gyümölcsöt

A nyár a legjobb idő, hogy a javadra hasznosítsd őket. A piacok roskadoznak a padlizsántól, a cukkinitől, a paradicsomtól, a dinnyétől, a görögdinnyétől… és még ki tudja mennyi finomságtól. Válaszd belőlük mindig a legszínesebbeket, hiszen azok vannak leginkább teli vitaminokkal, ásványokkal és rostokkal. Kalóriában alacsonyak, így bűntudat nélkül falhatod őket, de magas rost- és víztartalmuknak köszönhetően gondoskodnak a telítettség érzéséről.

 

7. parancsolat
Kerüld a nassolást

Mikor az ember lánya kiszakad a napi rutinból, hajlamos arra, hogy a főétkezések között rendszeres nassolásba kezdjen. Ha te is így teszel, akkor lehetséges, hogy ezek elhagyása is minimális súlycsökkenéshez vezet nálad. Sajnos, ha szokásoddá vált, akkor nehéz lesz megállni a folyamatos evést, de gondolom ezzel már te is tisztában vagy. Ez utóbbi esetre lehet jó megoldás, ha olyan nasst választasz, mely nem tartalmaz többletkalóriákat, és hamar eltelít. Persze ez esetben is fokozatosan el kellene hagynod a berögzült szokásaidat.

 

8. parancsolat
Csökkentsd a sófelvételed

A só növeli a vízvisszatartást és éhesebbé tesz. Csökkents a magas sótartalmú ételeket napi menüdben, mint például a szárított hús, sajt, füstöltek, kekszek. Cseréld le őket inkább növényi fűszerekre: citromra, ecetre, füvekre. Azonban már azzal is sokat teszel egészségedért, ha a hagyományos helyett tengeri vagy himalája sót alkalmazol.

 

9. parancsol
Nézd meg, mit eszel

Máshol enni annak az örömnek a része, ami a nyári szabadsággal jár. Próbáld meg azonban elkerülni a gazdag tálalást, és a mérleget. Ahelyett, hogy minden vacsora után a súlyod miatt aggódsz, inkább passzítsd az ételeket okosan. Például a bőséges bélszín vacsora után, ne krémest válassz desszertként, hanem gyümölcssalátát.

 

10. parancsolat
Igyál sokat!

A sok kicsit korty segít a folyamatos hidratáltságod megtartásában, ha az szénsav, cukor és koffeinmentes folyadékból áll. Ráadásul, ha sokszor iszol keveset azzal nemcsak a dehidratációt akadályozod meg, hanem az étvágyadat is elnyomhatod.

 
SzavazzSzavazzSzavazzSzavazzSzavazz

Személyre szabott horoszkóp ingyen!

Add meg a születésed időpontját!

Év: Hó: Nap:

óra perc mp

vagy napszakot:

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Top 3 olvasnivaló

Napi Tarot - Szerda

Napi Tarot - Szerda

A Világ a teljességet, valamint az elért célt, egy fejlődési folyamat csúcspontját, sok esetben pedig az életcélt és a világban elfoglalt helyünket szimbolizálja.

Tovább »
A szerdai nap angyalüzenete

A szerdai nap angyalüzenete

Zadkiel arkangyal - Az egyensúly, vagy mérséklet ideje. Együttműködés és kompromisszum. Várd meg a tökéletes időzítést.

Tovább »
A napi jóslat Számodra - Szerda

A napi jóslat Számodra - Szerda

Tudd meg, melyik erő áll ma melletted, mit kell, vagy mit nem szabad tenned a mai nap.

Tovább »

Kalkulátor

Hajszín kalkulátor

A kalkulátor segítségével megtudod, milyen hajszín illik az arcodhoz. Válaszd ki, melyik típusba tartozol, mi pedig segítünk kiválasztani a megfelelő hajszínt!

Még több kalkulátor »

Szakértők

Antalné Putnik Judit

Természet-gyógyász

Kérdezz! »
Összes szakértő »
Antalné Putnik Judit

Társkereső

Társkereső
Horváth Mária Eva Erika Éva Mária 
Társkereső
Ferenc Antal Attila Preky69 Gyula 

Még több társkereső »

Női Portál oldaltérkép