2017. augusztus 17. - Jácint
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom
DXN termékek Az örök szerelem lakatja
Női Portál
2017. augusztus 17. - Jácint
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom

Az igazi zsírégetés: kardioedzés ABC

PT

Manapság egyre több edzésfajta közül választhatunk, nem is csoda, hogy néha nehéznek tűnik a nekünk való edzés kiválasztása. A fogyás, zsírégetés egyik legjobb módja a kardioedzés, de ezt sem érdemes, sőt nem is szabad elkezdeni csak úgy, átgondolatlanul.

 

Sokan mennek el fellelkesedve a legközelebbi fitneszterembe, hogy most aztán megváltoztatják életüket, lefogynak, megerősödnek, sportolóhoz illő állóképességet építenek, és megszabadulnak testük felesleges zsírszázalékától.

A kardioedzést viszont épp úgy meg kell tervezni, mint egy erősítő edzést, hiszen nem elég csak felpattanni az éppen szabadon maradt gépre, mert egy idő után vagy a túlterheltség, vagy az eredménytelenség veszi el kedvünket. És akkor még nem is beszéltünk a sérülésveszélyről!

 

Miért is válasszunk kardioedzést?

A nevéből is kitalálhatjuk, hogy ezek az edzések megemelik pulzusszámunkat, és így edzik a keringést is. Fontos azonban tudni, hogy a kardioedzés lényege, hogy a pulzus végig az úgynevezett zsírégető tartományban maradjon, ahol még tudsz beszélgetni. Ilyenkor a szervezet valóban zsírtartalékait éli fel, és kíméletes hatást gyakorol a szervezetre.

Ha betartod ezt az egyszerű szabályt, ezeket érheted el vele:
 • Kalóriákat használsz fel, és fogysz
 • Erősíted és edzed keringésed és szívedet
 • Emeli a tüdőkapacitásodat
 • Csökkenti a koleszterinszintet, és a magas vérnyomás és cukorbetegség  esélyét
 • Jobban érzed magad tőle
 • Segít az alvászavarok leküzdésében
 • Csökkenti a stresszt

 

Kezdd el!

Először is válaszd ki, milyen kardiomozgást akarsz végezni. Több lehetőséged is van! Ha szabad levegőre vágysz, kocogj, biciklizz vagy választhatod a nordic walkingot, de az egyszerű gyors gyaloglás is megteszi.

Ha az edzőtermet választod, akkor ott van a bicikli, a futópad, az ellipszistréner, lépcsőzőgép, vagy a legújabb őrület, a Cardio Wawe. Ezek egy részét akár otthonra is megveheted! A lényeg, hogy élvezd a mozgást, hiszen ha nem élvezed, úgysem fogod hosszú ideig csinálni! Márpedig igazán akkor lesz értelme a dolognak, ha legalább heti 3-szor csinálod. De persze váltogathatod is a mozgásformákat – ez csak növeli a hatást!

 

Meddig?

Ez természetesen attól is függ, hogy milyen az állóképességed, de ha nulláról kezded, akkor sincs baj! Kezdd néhány perccel, és fokozatosan növeld az adagot.

A lényeg a kardioedzésben nem az intenzitás, hanem az időtartam – a cél az alkalmankénti min. 40 perc. Próbáld erre időt szakítani – a legjobb módszer, ha fix időpontokat tűzöl ki magadnak, és ehhez igazítod a többi programodat!

Természetesen itt sem jó a túlzás – nem kell órákon át edzened, ezzel nem érsz el jobb eredményt, csak sérüléseket és túledzettséget! A pihenőnap pedig éppen olyan fontos, mint az edzés!

Ahhoz, hogy fenntartsd jelenlegi edzettségi szintedet 2-4 napot eddz egy héten. Ha fogyni szeretnél, legalább 4 napot iktass be.

 

Intenzitás

Hogy milyen intenzíven kell dolgoznod? A beszélgetős teszt jó mutató – ha még tudsz beszélni közben, zsírégető tartományban van a pulzusod. Ha már nem, akkor állóképességet növelsz. Persze ez sem baj! Ahogy egyre edzettebbé válsz, ez a tartomány is változik majd! Minél intenzívebben dolgozol, annál több kalóriát égetsz. Ám vedd figyelembe, hogy a zsírégetés csak kb. 20 perc után kezdődik. És vajon tudsz sprintelni 20 percen túl?

 

A lényeg

Egy a lényeg: ha eddig nem mozogtál, akkor éppen itt az ideje, hogy belekezdj! Nem baj, ha kicsiben, nem baj, ha lassan, de ahogy rákapsz az ízére, megszereted, és hiányozni fog, ha kimarad!

 

SzavazzSzavazzSzavazzSzavazzSzavazz

loading...

Személyre szabott horoszkóp ingyen!

Add meg a születésed időpontját!

Év: Hó: Nap:

óra perc mp

vagy napszakot:

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Top 3 olvasnivaló

A cukkini ezer arca - Avagy top 10 cukkinicsoda

A cukkini ezer arca - Avagy top 10 cukkinicsoda

Ha nem lenne túl bizarr hasonlat, azt mondanánk, hogy a cukkini olyan, mint a jó szerető. Minden jó vele, az édes, a sós, bármikor fogyaszthatjuk, reggel délben, este, főételként és desszertként is kiemelt helye van az étlapon – legalábbis nálunk. Ráadásul rengeteg jótékony hatása van.

Tovább »
A hűtlenség a gyerekre is hatással van - Talán nem is gondolnál erre, ha kalandba keveredsz!

A hűtlenség a gyerekre is hatással van - Talán nem is gondolnál erre, ha kalandba keveredsz!

A hűtlenség az egyik legrosszabb árulás, amivel a szeretett személy felé élhetsz, különösen akkor, ha már gyerekek is vannak. Bár nem feltétlenül gondolsz erre először, de a gyermekek is nagy szenvedést élnek át, ha tudomást szereznek a hűtlenségről. Már azelőtt rájönnek, hogy elmondanád nekik, mi az igazság és sokáig szenvednek emiatt.

Tovább »
Hogyan javíts a hangulatodon a csillagjegyed alapján? - Íme, a segítség!

Hogyan javíts a hangulatodon a csillagjegyed alapján? - Íme, a segítség!

Minden csillagjegynek van egy árny- és egy fényoldala. Ha képes vagy a fényoldalra hangolódni, akkor azonnali energialöketet tapasztalsz, ami nem csak a hangulatodat, de az egész napodat jobbá teszi majd. Nézzük, hogyan javíthatsz hangulatodon a csillagjegyed alapján. Amint elolvastad saját elemzésedet, olvasd el a partneredét is, hogy neki is segíthess, ha esetleg rossz hangulatban találod!

Tovább »

Kalkulátor

Aromaolajjal a rossz közérzet és a betegségek ellen

Ha rossz a kedved, búskomorság vagy depresszió gyötör, cseppents néhány csepp olajat az aromalámpácskádba, vagy a bőrödre, és máris jobb kedvre derülsz. De akkor is alkalmazd, ha valamilyen betegség, testi tünet gyötör.

Még több kalkulátor »

Szakértők

Rosta Szilvia

Ingatlan értékbecslő

Kérdezz! »
Összes szakértő »
Rosta Szilvia

Társkereső

Társkereső
Horváth Mária Eva Erika Éva Mária 
Társkereső
Antal Attila Preky69 Gyula Attila 

Még több társkereső »

Női Portál oldaltérkép