2018. február 18. - Bernadett
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom
DXN termékek Az örök szerelem lakatja
Női Portál
2018. február 18. - Bernadett
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom

Az igazi zsírégetés: kardioedzés ABC

PT

Manapság egyre több edzésfajta közül választhatunk, nem is csoda, hogy néha nehéznek tűnik a nekünk való edzés kiválasztása. A fogyás, zsírégetés egyik legjobb módja a kardioedzés, de ezt sem érdemes, sőt nem is szabad elkezdeni csak úgy, átgondolatlanul.

 

Sokan mennek el fellelkesedve a legközelebbi fitneszterembe, hogy most aztán megváltoztatják életüket, lefogynak, megerősödnek, sportolóhoz illő állóképességet építenek, és megszabadulnak testük felesleges zsírszázalékától.

A kardioedzést viszont épp úgy meg kell tervezni, mint egy erősítő edzést, hiszen nem elég csak felpattanni az éppen szabadon maradt gépre, mert egy idő után vagy a túlterheltség, vagy az eredménytelenség veszi el kedvünket. És akkor még nem is beszéltünk a sérülésveszélyről!

 

Miért is válasszunk kardioedzést?

A nevéből is kitalálhatjuk, hogy ezek az edzések megemelik pulzusszámunkat, és így edzik a keringést is. Fontos azonban tudni, hogy a kardioedzés lényege, hogy a pulzus végig az úgynevezett zsírégető tartományban maradjon, ahol még tudsz beszélgetni. Ilyenkor a szervezet valóban zsírtartalékait éli fel, és kíméletes hatást gyakorol a szervezetre.

Ha betartod ezt az egyszerű szabályt, ezeket érheted el vele:
 • Kalóriákat használsz fel, és fogysz
 • Erősíted és edzed keringésed és szívedet
 • Emeli a tüdőkapacitásodat
 • Csökkenti a koleszterinszintet, és a magas vérnyomás és cukorbetegség  esélyét
 • Jobban érzed magad tőle
 • Segít az alvászavarok leküzdésében
 • Csökkenti a stresszt

 

Kezdd el!

Először is válaszd ki, milyen kardiomozgást akarsz végezni. Több lehetőséged is van! Ha szabad levegőre vágysz, kocogj, biciklizz vagy választhatod a nordic walkingot, de az egyszerű gyors gyaloglás is megteszi.

Ha az edzőtermet választod, akkor ott van a bicikli, a futópad, az ellipszistréner, lépcsőzőgép, vagy a legújabb őrület, a Cardio Wawe. Ezek egy részét akár otthonra is megveheted! A lényeg, hogy élvezd a mozgást, hiszen ha nem élvezed, úgysem fogod hosszú ideig csinálni! Márpedig igazán akkor lesz értelme a dolognak, ha legalább heti 3-szor csinálod. De persze váltogathatod is a mozgásformákat – ez csak növeli a hatást!

 

Meddig?

Ez természetesen attól is függ, hogy milyen az állóképességed, de ha nulláról kezded, akkor sincs baj! Kezdd néhány perccel, és fokozatosan növeld az adagot.

A lényeg a kardioedzésben nem az intenzitás, hanem az időtartam – a cél az alkalmankénti min. 40 perc. Próbáld erre időt szakítani – a legjobb módszer, ha fix időpontokat tűzöl ki magadnak, és ehhez igazítod a többi programodat!

Természetesen itt sem jó a túlzás – nem kell órákon át edzened, ezzel nem érsz el jobb eredményt, csak sérüléseket és túledzettséget! A pihenőnap pedig éppen olyan fontos, mint az edzés!

Ahhoz, hogy fenntartsd jelenlegi edzettségi szintedet 2-4 napot eddz egy héten. Ha fogyni szeretnél, legalább 4 napot iktass be.

 

Intenzitás

Hogy milyen intenzíven kell dolgoznod? A beszélgetős teszt jó mutató – ha még tudsz beszélni közben, zsírégető tartományban van a pulzusod. Ha már nem, akkor állóképességet növelsz. Persze ez sem baj! Ahogy egyre edzettebbé válsz, ez a tartomány is változik majd! Minél intenzívebben dolgozol, annál több kalóriát égetsz. Ám vedd figyelembe, hogy a zsírégetés csak kb. 20 perc után kezdődik. És vajon tudsz sprintelni 20 percen túl?

 

A lényeg

Egy a lényeg: ha eddig nem mozogtál, akkor éppen itt az ideje, hogy belekezdj! Nem baj, ha kicsiben, nem baj, ha lassan, de ahogy rákapsz az ízére, megszereted, és hiányozni fog, ha kimarad!

 

SzavazzSzavazzSzavazzSzavazzSzavazz

loading...

Személyre szabott horoszkóp ingyen!

Add meg a születésed időpontját!

Év: Hó: Nap:

óra perc mp

vagy napszakot:

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Top 3 olvasnivaló

8 Feng Shui módszer, mely szerelmet varázsol a hálószobába

8 Feng Shui módszer, mely szerelmet varázsol a hálószobába

Függetlenül attól, hogy komoly vagy friss kapcsolatban élsz, mindig jó alkalom, ha egy kicsit feldobod a hangulatot a hálószobában. Hogyan tehetnéd ezt meg? Mutatunk néhány tippet, amely végtelenül egyszerű, és nem igényel komoly anyagi befektetést.

Tovább »
Csak a zsenik tudják kiokoskodni, hogy melyik a mókus esernyője

Csak a zsenik tudják kiokoskodni, hogy melyik a mókus esernyője

A mókus esernyője csak egy oldalról látható, de egy zseni képes kilogikázni a minta alapján, hogyan nézhet ki felülről az esernyő. Hat választható opció áll a rendelkezésedre, hogy megállapíthasd, melyik esernyőt tartja a mókus a kezében. Most bizonyíthatod csak igazán, hogy mekkora zseni is vagy!

Tovább »
Melyik ösvényen sétálnál végig a céljaid felé? - Feltárja a személyiségedet és jövődet is!

Melyik ösvényen sétálnál végig a céljaid felé? - Feltárja a személyiségedet és jövődet is!

Ezt a tesztet egy londoni pszichológuscsoport állította össze, melyben szebbnél szebb ösvényekkel illusztrálják az egyes típusokat. Nagyszerűsége nemcsak abban rejlik, hogy tükröt tart eléd a személyiségedet illetően, hanem abban, hogy a jövődet is feltárja. 

Tovább »

Kalkulátor

Összeillesz a pároddal?

Add össze születési dátumotok számait egyesével, majd egyszerűsítsd egyjegyűre. Keresd ki a saját és a párod életszámát, és megtudod, mennyire lesz harmonikus a kapcsolatotok, illetve, milyen konfliktusok várhatók.

Még több kalkulátor »

Szakértők

S.Tóth Márta

Life-, business coaching

Kérdezz! »
Összes szakértő »
S.Tóth Márta

Társkereső

Társkereső
Horváth Mária Eva Erika Éva Mária 
Társkereső
Antal Attila Preky69 Gyula Attila 

Még több társkereső »

Női Portál oldaltérkép