2018. április 22. - Csilla, Noémi
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom
DXN termékek Az örök szerelem lakatja
Női Portál
2018. április 22. - Csilla, Noémi
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom

8 hatékony módszer, hogy fiatalabbnak tűnj, ha már elmúltál 40 - Állítsd meg az elhízást!

Egyes kutatások szerint az anyagcsere tízévenként körülbelül 5%-kal lassul, miután elérted a 40 éves kort. Ez azt jelenti, hogy a nőknek átlagosan 100 kalóriával kellene csökkenteni a bevitt ételmennyiséget, hogy ugyanolyan fittek maradhassanak, mint azelőtt. Léteznek azonban más módszerek is, amik segítségével elegendő kalóriát égethetsz el.

Most mutatunk 8 hatékony módszert, amikkel elérheted azt, hogy karcsú és fitt legyél, ha már betöltötted a negyvenet. A legtöbbjük kifejezetten szórakoztató és igazán könnyű végrehajtani!


1. Végezz helyes és elegendő gyakorlatokat


Az anyagcsere lassulása után fontos, hogy ne csupán 30 perc kardió legyen, hanem hetente akár 4-5 alkalommal is eljárj edzeni. A lépcsőzés, kitörés, guggolás vagy futás mind-mind megfelelő edzésforma, a lényeg az, hogy igyekezz rendszeresen mozogni. Így megfelelő mennyiségű kalóriát égetsz el.


Az is jó megoldás, ha betartod a napi 10.000 lépés edzésformát, ami szintén nagyszerű módja annak, hogy felgyorsítsd az anyagcserét, felfrissül a test és a szellem.


2. Tűzz ki reális célokat


Nem számít, hogy mennyire hangzatos hirdetéseket látsz, amikben olyasmi szerepel, hogy egy hét alatt azonnal leadod a súlyfölösleged, bizonyos csodadiéták vagy karcsúsító szerek segítségével. Mindez természetesen irreális. Emellett még ártalmas is lenne rád nézve, ha sikerülne.


A cél az legyen, hogy viszonylag kis mennyiségű súlyt veszíts egyszerre, így megvédheted magad a fizikai és érzelmi stressztől, amely a túlzott fogyás miatt jelentkezhet. Sokkal egészségesebb és elérhetőbb cél, érdemes tehát az egészséges életmód kialakítására koncentrálni (helyes étrend és megfelelő edzés), mivel hosszútávon sokkal kifizetődőbb. A tested is meghálálja majd!


3. Ügyelj a vitaminbevitelre


A testednek különböző igényei vannak az egyes életkorokban. A 40 évnél idősebb nők esetében elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű kalciumbevitel, de pótolni kell a B12 vitamint is, emellett a kálium, magnézium, a D-vitamin, az Omega3 és a probiotikumok bevitele is nagyon fontos.


Mindez nem csupán hasznos, de igazán kellemes is, hiszen káliumot például az avokádóból nyerhetsz, de tetemes mennyiséget tartalmaz a szárított sárgabarack és a banán is – igazán ízletes! A kalciumot mandulából és joghurtból viheted be, a D-vitaminbevitel pedig mértékkel történő napozással oldható meg. Látod, mindez nem is olyan szörnyű vagy bonyolult!


4. Legyen kialakult napi rutinod


A rendszeres és egyben gyakori étkezésnek elsődlegessé kell válnia. Ha kihagyod az étkezéseket, akkor az anyagcsere is lassul, a szervezet nem elégeti, hanem felhalmozza a kalóriákat, vagyis épp az ellenkezőjét éred el annak, amit szerettél volna.
Ne feledkezz meg arról sem, hogy a reggeli kifejezetten fontos, hiszen a szervezetednek egész napra ilyenkor kell energiát szereznie. Az éjjeli és esti nassolás bizony nem tesz jót a gyomrodnak és elhízáshoz vezethet.


5. A pihentető alvás elengedhetetlen


A „szépítő alvás" nem csak a bőrödnek tesz jót – de a szervezet működését is javítja, az egészséged javul és sokkal kiegyensúlyozottabb leszel! A kutatások azt bizonyítják, hogy az alváshiány miatt az agyműködés is csökken, rossz döntéseket hozol (emellett elkezdesz helytelenül táplálkozni és az edzést is halogatod). Az éhségért és a teltségérzetért felelős hormonok szintén nem termelődnek megfelelő mennyiségben, ezért többet eszel, mint amennyire valójában szükséged lenne, mindezt észrevétlenül!
Mindenképpen kapcsold ki a telefont és a számítógépet elalvás előtt, és pihenj annyit, amennyi csak jólesik, ha egy mód van rá!


6. Kicsit legyen hűvösebb a lakásban


Noha meglepőnek tűnhet, de igaz. Az alacsonyabb hőmérséklet segít a zsírégetésben, még alvás közben is, hiszen a testednek „keményebben" kell dolgoznia ahhoz, hogy fenntartsa a test hőjét. Kétféle zsírféle van, a rossz fehér és a jó barna. A barna zsír felelős a kalóriák elégetéséért és a hő termelődéséért. Amikor azonban a lakásban túl meleg van, akkor a barna zsír aktivitása csökken.


A kutatók szerint az ideális hőmérséklet a lakásban 19 fok körüli. Ez bizony ez igazán jó módszer arra, hogy beinduljon a fogyás!


7. Igyál elegendő mennyiségű vizet


Ha hajlamos vagy a puffadásra, akkor nagy hibát követhetsz el azzal, hogy csökkented a víz bevitelét. Éppen ellenkezőleg, elegendő vízmennyiséget kell fogyasztanod, így ez a probléma is csökken, emellett még a súlyvesztés is beindul.


A víz ugyanis a test méregtelenítésében, egy pohár víz elfogyasztása étkezés előtt, csökkenti az éhségérzetet, ezáltal kevesebb kalóriát viszel be. A hideg víz fogyasztása segít a kalóriaégetésben, mivel a testednek energiára van szüksége ahhoz, hogy felmelegedjen. Mennyi elképesztő hatása van a víznek, igaz?


8. Légy tisztában az aktuális egészségi állapotoddal


Olykor, ha elmúltál 40 éves és az összes erőfeszítés ellenére sem sikerül fogynod, az azt jelenti, hogy a májadnak van szüksége méregtelenítésre vagy pajzsmirigyproblémáid lehetnek. Természetesen más okok is fennállhatnak, de ez a kettő a legáltalánosabb.
Ha ez a helyzet, akkor mindenképpen együtt kell működnöd az orvosoddal. A máj esetében elegendő lehet az életmódváltás és a kiegyensúlyozott étrend. A pajzsmirigygondok esetében kissé összetettebb a probléma, de orvosolható.

Most már láthatod, hogy nem lehetetlen a fogyás, akkor sem, ha már elmúltál 40! Tekintsd mindezt egyfajta kihívásnak, a fönti módszerekkel azonban te is leadhatod a súlyfölösleget és újra karcsú illetve fitt lehetsz!

 

SzavazzSzavazzSzavazzSzavazzSzavazz

loading...

Személyre szabott horoszkóp ingyen!

Add meg a születésed időpontját!

Év: Hó: Nap:

óra perc mp

vagy napszakot:

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Top 3 olvasnivaló

Milyennek látnak a pasik? A számok ezt is elárulják!

Milyennek látnak a pasik? A számok ezt is elárulják!

Ezúttal nem az ideális alakról lesz szó, és nem is a legújabb divatról. Inkább arról, hogy mindenkiben van valami vonzó, amivel felhívhatja magára a figyelmet. Hívjuk hát segítségül a számmisztikát és azonnal kiderül, milyennek is látnak bennünket a férfiak.

Tovább »
Napi Tarot - Vasárnap

Napi Tarot - Vasárnap

Nyílj meg arra a benned lévő képességre, hogy világra tudsz hozni dolgokat. Az őstojás repedezni kezd. Új élet és új kezdet van kialakulóban.

Tovább »
A vasárnapi nap angyalüzenete

A vasárnapi nap angyalüzenete

Az elsődleges kapcsolat közted és Isten között szövődik, és minden további kapcsolatod ezt követi. Egy kapcsolat bevonzására, orvoslására és kiegyensúlyozására öleld magadhoz még szorosabban szerető Teremtődet. Amikor az ölelésben biztonságban és szeretve érzed magad, virágba borul majd minden más kapcsolatod is.

Tovább »

Kalkulátor

Zsírégető kisokos

Edd magad karcsúra! Nem is hinnéd, milyen sok táplálékfajta létezik, amelyet bármilyen mennyiségben fogyaszthatsz, és mégis zsírt égetsz, fogysz vele. Kisokosunk segítségével kikalkulálhatod, mi a legjobb a számodra.

Még több kalkulátor »

Szakértők

Szalay Zsuzsa

Szülés utáni depresszió szakértő

Kérdezz! »
Összes szakértő »
Szalay Zsuzsa

Társkereső

Társkereső
Horváth Mária Eva Erika Éva Mária 
Társkereső
Antal Attila Preky69 Gyula Attila 

Még több társkereső »

Női Portál oldaltérkép