2018. augusztus 19. - Huba
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom
DXN termékek Az örök szerelem lakatja
Női Portál
2018. augusztus 19. - Huba
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom

8 hatékony módszer, hogy fiatalabbnak tűnj, ha már elmúltál 40 - Állítsd meg az elhízást!

Egyes kutatások szerint az anyagcsere tízévenként körülbelül 5%-kal lassul, miután elérted a 40 éves kort. Ez azt jelenti, hogy a nőknek átlagosan 100 kalóriával kellene csökkenteni a bevitt ételmennyiséget, hogy ugyanolyan fittek maradhassanak, mint azelőtt. Léteznek azonban más módszerek is, amik segítségével elegendő kalóriát égethetsz el.

Most mutatunk 8 hatékony módszert, amikkel elérheted azt, hogy karcsú és fitt legyél, ha már betöltötted a negyvenet. A legtöbbjük kifejezetten szórakoztató és igazán könnyű végrehajtani!


1. Végezz helyes és elegendő gyakorlatokat


Az anyagcsere lassulása után fontos, hogy ne csupán 30 perc kardió legyen, hanem hetente akár 4-5 alkalommal is eljárj edzeni. A lépcsőzés, kitörés, guggolás vagy futás mind-mind megfelelő edzésforma, a lényeg az, hogy igyekezz rendszeresen mozogni. Így megfelelő mennyiségű kalóriát égetsz el.


Az is jó megoldás, ha betartod a napi 10.000 lépés edzésformát, ami szintén nagyszerű módja annak, hogy felgyorsítsd az anyagcserét, felfrissül a test és a szellem.


2. Tűzz ki reális célokat


Nem számít, hogy mennyire hangzatos hirdetéseket látsz, amikben olyasmi szerepel, hogy egy hét alatt azonnal leadod a súlyfölösleged, bizonyos csodadiéták vagy karcsúsító szerek segítségével. Mindez természetesen irreális. Emellett még ártalmas is lenne rád nézve, ha sikerülne.


A cél az legyen, hogy viszonylag kis mennyiségű súlyt veszíts egyszerre, így megvédheted magad a fizikai és érzelmi stressztől, amely a túlzott fogyás miatt jelentkezhet. Sokkal egészségesebb és elérhetőbb cél, érdemes tehát az egészséges életmód kialakítására koncentrálni (helyes étrend és megfelelő edzés), mivel hosszútávon sokkal kifizetődőbb. A tested is meghálálja majd!


3. Ügyelj a vitaminbevitelre


A testednek különböző igényei vannak az egyes életkorokban. A 40 évnél idősebb nők esetében elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű kalciumbevitel, de pótolni kell a B12 vitamint is, emellett a kálium, magnézium, a D-vitamin, az Omega3 és a probiotikumok bevitele is nagyon fontos.


Mindez nem csupán hasznos, de igazán kellemes is, hiszen káliumot például az avokádóból nyerhetsz, de tetemes mennyiséget tartalmaz a szárított sárgabarack és a banán is – igazán ízletes! A kalciumot mandulából és joghurtból viheted be, a D-vitaminbevitel pedig mértékkel történő napozással oldható meg. Látod, mindez nem is olyan szörnyű vagy bonyolult!


4. Legyen kialakult napi rutinod


A rendszeres és egyben gyakori étkezésnek elsődlegessé kell válnia. Ha kihagyod az étkezéseket, akkor az anyagcsere is lassul, a szervezet nem elégeti, hanem felhalmozza a kalóriákat, vagyis épp az ellenkezőjét éred el annak, amit szerettél volna.
Ne feledkezz meg arról sem, hogy a reggeli kifejezetten fontos, hiszen a szervezetednek egész napra ilyenkor kell energiát szereznie. Az éjjeli és esti nassolás bizony nem tesz jót a gyomrodnak és elhízáshoz vezethet.


5. A pihentető alvás elengedhetetlen


A „szépítő alvás" nem csak a bőrödnek tesz jót – de a szervezet működését is javítja, az egészséged javul és sokkal kiegyensúlyozottabb leszel! A kutatások azt bizonyítják, hogy az alváshiány miatt az agyműködés is csökken, rossz döntéseket hozol (emellett elkezdesz helytelenül táplálkozni és az edzést is halogatod). Az éhségért és a teltségérzetért felelős hormonok szintén nem termelődnek megfelelő mennyiségben, ezért többet eszel, mint amennyire valójában szükséged lenne, mindezt észrevétlenül!
Mindenképpen kapcsold ki a telefont és a számítógépet elalvás előtt, és pihenj annyit, amennyi csak jólesik, ha egy mód van rá!


6. Kicsit legyen hűvösebb a lakásban


Noha meglepőnek tűnhet, de igaz. Az alacsonyabb hőmérséklet segít a zsírégetésben, még alvás közben is, hiszen a testednek „keményebben" kell dolgoznia ahhoz, hogy fenntartsa a test hőjét. Kétféle zsírféle van, a rossz fehér és a jó barna. A barna zsír felelős a kalóriák elégetéséért és a hő termelődéséért. Amikor azonban a lakásban túl meleg van, akkor a barna zsír aktivitása csökken.


A kutatók szerint az ideális hőmérséklet a lakásban 19 fok körüli. Ez bizony ez igazán jó módszer arra, hogy beinduljon a fogyás!


7. Igyál elegendő mennyiségű vizet


Ha hajlamos vagy a puffadásra, akkor nagy hibát követhetsz el azzal, hogy csökkented a víz bevitelét. Éppen ellenkezőleg, elegendő vízmennyiséget kell fogyasztanod, így ez a probléma is csökken, emellett még a súlyvesztés is beindul.


A víz ugyanis a test méregtelenítésében, egy pohár víz elfogyasztása étkezés előtt, csökkenti az éhségérzetet, ezáltal kevesebb kalóriát viszel be. A hideg víz fogyasztása segít a kalóriaégetésben, mivel a testednek energiára van szüksége ahhoz, hogy felmelegedjen. Mennyi elképesztő hatása van a víznek, igaz?


8. Légy tisztában az aktuális egészségi állapotoddal


Olykor, ha elmúltál 40 éves és az összes erőfeszítés ellenére sem sikerül fogynod, az azt jelenti, hogy a májadnak van szüksége méregtelenítésre vagy pajzsmirigyproblémáid lehetnek. Természetesen más okok is fennállhatnak, de ez a kettő a legáltalánosabb.
Ha ez a helyzet, akkor mindenképpen együtt kell működnöd az orvosoddal. A máj esetében elegendő lehet az életmódváltás és a kiegyensúlyozott étrend. A pajzsmirigygondok esetében kissé összetettebb a probléma, de orvosolható.

Most már láthatod, hogy nem lehetetlen a fogyás, akkor sem, ha már elmúltál 40! Tekintsd mindezt egyfajta kihívásnak, a fönti módszerekkel azonban te is leadhatod a súlyfölösleget és újra karcsú illetve fitt lehetsz!

 

SzavazzSzavazzSzavazzSzavazzSzavazz

Személyre szabott horoszkóp ingyen!

Add meg a születésed időpontját!

Év: Hó: Nap:

óra perc mp

vagy napszakot:

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Top 3 olvasnivaló

Ezért az 5 dologért érdemes a baloldalon aludni - Te milyen pózban alszol?

Ezért az 5 dologért érdemes a baloldalon aludni - Te milyen pózban alszol?

Mindenkinek más alvási póz kényelmes – lehet aludni hason, háton, illetve a jobb és baloldalon egyaránt. Ám azt tudtad, hogy mindegyik póz kihatással van az egészségre? Például, aki légúti problémákkal küzd, annak egyáltalán nem javasolt a háton alvás, akinek pedig emésztési gondjai vannak, csak ront a helyzetén, ha a jobb oldalán alszik. Szóval, hogyan is kell akkor aludni?

Tovább »
Nem mindenki képes megoldani ezt a két feladvány!

Nem mindenki képes megoldani ezt a két feladvány!

Még a zseniket is átejtheti ez a két igen trükkös, első látásra gyerekeknek való feladvány. Úgyhogy, ne bízd el magad, de azért ne is gondold esélytelennek azt, hogy képes vagy megválaszolni őket! Állj hozzájuk egészséges önbizalommal és szánj egy kis időt arra, hogy ma is megmozgasd az agytekervényeidet és cserébe a siker lehet a jutalmad!

Tovább »
A varázserdők misztikus üzenete neked - Képes személyiségteszt

A varázserdők misztikus üzenete neked - Képes személyiségteszt

Wass Albert szerint, ha jó füled van és érted az erdő nyelvét, akkor meghallhatod azokat a csodaszép meséket, amiket a forrás, a csermely, a patak tündére elmond ilyenkor a fáknak. Szeretnéd tudni, hogy rólad mit mesél az erdő? Olvass tovább és kiderül.

Tovább »

Kalkulátor

Meditációs technikák

A meditáció megnyugtatja a testet, a lelket, és ellazít. És ha még nyugodt, csendes környezet is párosul hozzá, akkor igazi kikapcsolódást nyújt. Válaszd ki, melyik típusú meditációs technikára van jelenleg szükséged, és máris kipróbálhatod.

Még több kalkulátor »

Szakértők

Rosta Szilvia

Ingatlan értékbecslő

Kérdezz! »
Összes szakértő »
Rosta Szilvia

Társkereső

Társkereső
Horváth Mária Eva Erika Éva Mária 
Társkereső
Ferenc Antal Attila Preky69 Gyula 

Még több társkereső »

Női Portál oldaltérkép