2018. április 21. - Konrád
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom
DXN termékek Az örök szerelem lakatja
Női Portál
2018. április 21. - Konrád
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom

9 hormon, aminek egyensúlyban kell lennie az eredményes testsúlycsökkenéshez

A plusz kilók könnyen jönnek, ám megszabadulni tőlük már közel sem ilyen könnyű, és az egészséges testsúly fenntartása sem a legegyszerűbb. Olykor a hormonok a felelősek a nem kívánt súlygyarapodásért, melyek olyan anyagok, amik szabályozzák a szervezetben zajló egyes folyamatokat, beleértve az anyagcserét is. Ha felborul a hormonok egyensúlya, akkor bizony a fogyás nem mindig jár eredménnyel.

Most láthatod, melyik az a 9 hormon, amelyeknek egyensúlyban kell lenniük ahhoz, hogy ne történjen meg a nem kívánt súlygyarapodás, és könnyebben tudj fogyni is:


1. Inzulin


Az inzulin olyan hormon, amely segít abban, hogy a sejtek képesek legyenek felszívni a glükózt (cukor) és ezáltal bekerülhessen a véráramba, ám a zsír is képes raktározni. Ha az inzulinszint megemelkedik, akkor mindez súlygyarapodáshoz és elhízáshoz vezet. Az alábbiakat teheted a hormon egyensúlyának megteremtése érdekében:


- fogyassz kevesebb cukrot
- vigyél be kevesebb szénhidrátot
- fehérjéből vigyél be több kalóriát
- fogyassz több egészséges zsírt, mint például az omega-3
- mozogj eleget
- győződj meg arról, hogy elegendő magnéziumot juttatsz-e be a szervezetedbe
- igyál zöld teát


2. Leptin


A leptin egy olyan hormon, amely figyelmezteti az agyat, hogy jóllaktál. Ha súlyfölösleged van, akkor valószínűleg leptin rezisztenciád is van, amely azt eredményezi, hogy az agyad nem kapja meg azt a jelzést, hogy eleget ettél. Így növelheted a leptinérzékenységet:

- tartózkodj a gyulladást okozó ételek fogyasztásától, ilyenek a cukros italok és ételek, amelyek transz-zsírokat tartalmaznak
- iktass be több gyulladáscsökkentő ételt, például olajos halat
- mozogj gyakran
- ügyelj a megfelelő mennyiségű és minőségű alvásra
- kérd ki a kezelőorvosod tanácsát a halolajról és az alfa-liponsav-kiegészítőkről, ezek ugyanis szintén segíthetnek


3. Ghrelin


A ghrelin egyfajta „éhséghormon" – ami az agyban olyan reakciót indít el, hogy jelzést adjon a testednek, miszerint enned kell. Ám a túlsúlyos embereknél ez a hormon nem működik megfelelően. Így javíthatsz a hormon szintjén:


- fogyassz kevesebb mértékű cukros üdítőitalt és ételt
- egyél több fehérjét, lehetőleg minden étkezéskor


4. Kortizol


A kortizol stressz esetén szabadul fel, egyfajta válaszreakció a szervezetben. A helyes étrend azonban segíthet, noha nem minden. Próbáld ki az alábbiakat, hogy csökkentsd a kortizol szintjét:


- alakíts ki egészséges étrendet és lehetőleg tartsd is be
- próbáld ki a különböző relaxációs technikákat és tevékenységeket, például a meditációt vagy egyszerűen hallgass valamilyen nyugtató zenét
- győződj meg arról, hogy eleget alszol-e


5. Ösztrogén


Az ösztrogén egyensúlyhiány súlygyarapodáshoz vezet, amikor magas, de akkor is, ha túl alacsony. Ez a magyarázata annak, hogy a menopauza alatt és után is több kg rakódik rád, amikor az ösztrogénszint lecsökken. Próbáld meg normalizálni az ösztrogénszintet:


- fogyassz több rostot és keresztesvirágú zöldséget
- próbálj meg több lenmagot fogyasztani, bizonyítottan elősegíti az ösztrogén egyensúlyát
- mozogj többet


6. Neuropeptid Y (NPY)


Ha a hormonszint túl magas, akkor hajlamos vagy a túlsúlyra, különösen a derék tájékán. Mit tehetsz annak érdekében, hogy csökkentsd:


- fogyassz elegendő fehérjét
- ügyelj arra, hogy elkerüld a túl sokáig tartó éhezést
- egyél több oldható rostot


7. Glukagon-szerű peptid-1 (GLP-1)


Ez a hormon segít a vércukorszint szabályozásában és jóllakottság érzetet kelt. A GLP-1 szintjének növeléséhez próbáld meg az alábbiakat:


- egyél több fehérjét, gyulladáscsökkentő ételeket és leveles zöldségeket
- kipróbálhatod a probiotikus étrend-kiegészítőket is, ám előbb beszéld meg az orvosoddal ezt az opciót


8. Kolecisztokinin (CCK)


A kolecisztokinin szintjének növekedése segít abban, hogy kevesebbet egyél. Hogyan teheted mindezt:


- győződj meg arról, hogy minden étkezés tartalmaz-e elegendő fehérjét
- fogyassz több egészséges zsírt
- vigyél be több rostot


9. YY peptid (PYY)


Az elegendő YY peptidnek fontos szerepe van az étvágy szabályozásában. Így tudod növelni a szintjét:


- fogyassz kevesebb szénhidrátot
- iktass be több fehérjét és rostot az étrendedbe


Ha a fenti módszerekkel korábban már próbálkoztál, és nem értél el jelentős sikereket, keresd fel az orvosodat. Az orvos ugyanis képes szabályozni megfelelő gyógyszerekkel a hormonok szintjét.

 

SzavazzSzavazzSzavazzSzavazzSzavazz

loading...

Személyre szabott horoszkóp ingyen!

Add meg a születésed időpontját!

Év: Hó: Nap:

óra perc mp

vagy napszakot:

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Top 3 olvasnivaló

Válassz egy lótuszt, és tudd meg, hogy korábbi életed milyen párhuzamot mutat a jelenlegivel!

Válassz egy lótuszt, és tudd meg, hogy korábbi életed milyen párhuzamot mutat a jelenlegivel!

Tűnődtél már el azon, hogy vajon ki lehettél előző életedben? A legtöbb embernek több száz, de akár több ezer előző élete is lehetett, így gyakorlatilag lehetetlen megismerni mindazt a tapasztalatot, amit felhalmoztál korábban. Néhány dolgot persze ki lehet deríteni, főként akkor megy ez könnyebben, ha a jelenlegi életeddel az adott előző életed mutat egyfajta párhuzamot.

Tovább »
9 helyzet, amikor a régészek sem találtak magyarázatot a felfedezéseikre

9 helyzet, amikor a régészek sem találtak magyarázatot a felfedezéseikre

Ami azért nem semmi, ha már a modern tudomány meg a szakértők sem találnak válaszokat. Ott valami nagyon nagy rejtélynek lennie, ahol több évnyi vizsgálódás sem segített. Kíváncsi vagy arra, mi lehet az a 9 felfedezés, amibe beletört a régészek bicskája?

Tovább »
15 különleges és elképesztő hely, ahová nem léphetsz be engedély nélkül

15 különleges és elképesztő hely, ahová nem léphetsz be engedély nélkül

Az emberek a bolygó egészének szinte minden részét felfedezték már, ám létezik néhány olyan különleges hely, ahová nem léphetsz be csak úgy. Hogy ennek mi az oka? Talán szigorú őrizet alatt állnak, nagyon veszélyesek, vagy ki tudja…? Mindenesetre legalább képeken megtekintheted őket!

Tovább »

Kalkulátor

Válassz masszázstípust!

Számos masszázsstílus létezik, és bár egy tapasztalt terapeuta bármilyen kezelést rá tud szabni bárkire, egyes technikák megfelelőbbek lehetnek, mint mások. Éppen ezért érdemes megismerned őket!

Még több kalkulátor »

Szakértők

Tőke Zoltán

Hangterapeuta

Kérdezz! »
Összes szakértő »
Tőke Zoltán

Társkereső

Társkereső
Horváth Mária Eva Erika Éva Mária 
Társkereső
Antal Attila Preky69 Gyula Attila 

Még több társkereső »

Női Portál oldaltérkép