2017. szeptember 23. - Tekla
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom
DXN termékek Az örök szerelem lakatja
Női Portál
2017. szeptember 23. - Tekla
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom

Karcsúság vizitornával

Eperjes Krisztina

Számtalan uszoda és szabadidőközpont szolgáltatásai között szerepel a vízitorna. Sok helyen edzőt is ajánlanak, de ha egyedül akarunk tornázni, az sem lehet probléma. Elég, ha néhány gyakorlatot ismerünk, és e módszer segítségével már néhány hét alatt karcsúbbá válhatunk.

A gyakorlatok könnyűek és mégis hatékonyak

A vízben minden egyes mozdulat erőteljes, ugyanakkor nem terheli az ízületeket. Amikor például egyenes testtartással gyalogolunk, vagy futunk a medencében, a közegellenállás tizenkétszerese a szárazföldiének. De a felhajtóerő gondoskodik arról, hogy a vízben tényleges súlyunknak csak mintegy tizedrészét érezzük. Így a gyakorlatokat könnyebben és többször el tudjuk végezni, mintha a szokott módon aerobikoznánk.


Hamar feszessé válnak izmaink

Kondíciónk, állóképességünk javul, és edzés közben a keringésünket sem terheljük túl. Ráadásul a vizitorna nagyszerű a gerincproblémákra is. A vízben ugyanis automatikusan felegyenesedünk és hátizmainkat ismét a megfelelő helyre igazítjuk. Mindemellett az aquagimnasztika révén intenzív „nyirokcsapolást” is végzünk, azaz serkentjük a nyirokkeringést. Ez pedig kiváló szolgálatot tesz a narancsbőr ellen, azaz a kényes területeken nem lesz csúnya, egyenetlen a bőrfelület.




1. Bemelegítés

Helyben kocogás: először fussunk lassan, magasra húzott térdekkel, majd sarokemeléssel. A gyakorlatot legalább egy percig végezzük. Csak akkor hatásos, ha a sarkunkkal meg tudjuk érinteni a fenekünket.



2. Erőedzés


A karcsú derékért: lábainkat zárjuk össze. Térdünket hajlítsuk be annyira, hogy vállaink a vízbe érjenek, de arcunk maradjon száraz. A törzs egyenes maradjon! A karokat nyújtsuk oldalsó középtartásba. Szökkenjünk aprókat, és ugrás közben zárt térdeinket fordítsuk jobbra, illetve balra. Összesen 30-szor végezzük el. Ez a gyakorlat a deréktáji izmokat alaposan megdolgoztatja.




3. A hasra és a lábizmokra


Ismét zárjuk lábainkat, a térdeket lazán behajlítjuk úgy, hogy csak arcunk látsszék ki a vízből. Rugaszkodjunk el a medence aljától, húzzuk fel a lábainkat, karoljuk át térdünket, majd eresszük el, a lábakat pedig engedjük vissza. A gyakorlatot legalább 15-20-sor ismételjük.


4. A törzs- és lábizmokra

Helyezkedjünk terpeszállásba, karjainkat nyújtsuk oldalsó középtartásba. Rugaszkodjunk el a medence aljától, bal lábunkat emeljük oldalt derékmagasságba, karjainkat pedig lendítsük jobbra. Majd erőteljesen az ellenkező irányba húzzuk a karokat, és a másik lábunkat emeljük fel. A gyakorlat akkor igazán hatásos, ha gyors tempóban végezzük. Legalább 15-20-szor ismételjük meg. Ez a gyakorlat a törzs, a fenék és a comb izmai mellett a felkart is alaposan megmozgatja.


5. A mell- és hátizmokra

A lábakat zárjuk, a térdet enyhén meghajlítjuk, a karokat magunk elé nyújtjuk. A két tenyerünket összeszorítjuk. Az összecsukott karokat 20-szor erőteljesen balra húzzuk. Jobb oldalra is megismételjük a gyakorlatot. Arra azonban nagyon vigyázzunk, hogy a derék mozdulatlan maradjon. Ügyeljünk arra, hogy ne lendületből dolgozzunk, hanem erőből húzzuk a karokat!



6. Hasra, lábra, fenékre

Jobb lábbal lépjünk ki támadóállásba, bal karunkat nyújtsuk előre, jobb kezünket hátra. Ugrás közben cseréljünk, kar- és lábtartást, tehát a bal láb és a jobb kar kerüljön előre. 20-30-szor – minél gyorsabban váltogatva – ismételjük meg a gyakorlatot.




7. Levezetés


A karokat nyújtsuk előre, és a bal lábat hátul emeljük fel. Körözzünk aprókat a bal lábfejjel és mindkét csuklóval! Ismételjük meg tízszer, majd váltsunk lábat. Akinek bizonytalan az egyensúlyérzéke, végezze a gyakorlatot úgy, hogy közben a medence szélében kapaszkodik






Ahol aquafitnesz tanfolyamra járhatsz:

Angolna viziiskola

AQUA Életmód Egyesület

Linda Sport


SzavazzSzavazzSzavazzSzavazzSzavazz

loading...

Személyre szabott horoszkóp ingyen!

Add meg a születésed időpontját!

Év: Hó: Nap:

óra perc mp

vagy napszakot:

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Top 3 olvasnivaló

Az egész internetközösség próbálja megoldani ezt az egyszerű matematikai egyenletet

Az egész internetközösség próbálja megoldani ezt az egyszerű matematikai egyenletet

Néha még a legegyszerűbb matematikai probléma is megzavarhatja az elmét és forró vitákat idézhet elő a megoldás módjáról. A közelmúltban a Curiosity nevű közösségi oldal tárta elénk ezt az egyszerűnek tűnő, de valójában bonyolult problémát. Neked vajon sikerül megoldanod?

Tovább »
Melyik őszi falevél vonz leginkább? - Felfedi a valós karakteredet!

Melyik őszi falevél vonz leginkább? - Felfedi a valós karakteredet!

Az ősz tökéletes alkalom arra, hogy kiélvezz egy csésze forró teát, az ízletes sütiket, a kora esti olvasgatásokat, de arra is, hogy elmélyülj egy-egy személyiségtesztben. Ezt a tesztet egy londoni pszichológuscsoport állította össze, és kristálytisztán megmutatja azt, hogy milyen karakterrel rendelkezel valójában!

Tovább »
5 tipp a természetes hatású szemöldökért, hogy tökéletesen passzoljon a sminkedhez és a hajszínedhez

5 tipp a természetes hatású szemöldökért, hogy tökéletesen passzoljon a sminkedhez és a hajszínedhez

A nők egyik leggyakoribb aggodalma, hogy nem tudják, hogyan kell a szemöldök sminket helyesen elkészíteni úgy, hogy harmonizáljon az arcuk többi részével. A legfontosabb dolog a hajszín megfelelő meghatározása, hiszen ehhez kell a szemöldök színének is passzolnia.

Tovább »

Kalkulátor

Milyen vagy a kínai horoszkóp szerint?

Megtudhatod, hogyan gondolkodnak a kínaiak személyiségedről, ha kiválasztod, melyik jegyben születtél.

Még több kalkulátor »

Szakértők

Piros Katalin

Schüssler só tanácsadó, sorselemző

Kérdezz! »
Összes szakértő »
Piros Katalin

Társkereső

Társkereső
Horváth Mária Eva Erika Éva Mária 
Társkereső
Antal Attila Preky69 Gyula Attila 

Még több társkereső »

Női Portál oldaltérkép