2017. november 21. - Olivér
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom
DXN termékek Az örök szerelem lakatja
Női Portál
2017. november 21. - Olivér
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom

Karcsúság vizitornával

Eperjes Krisztina

Számtalan uszoda és szabadidőközpont szolgáltatásai között szerepel a vízitorna. Sok helyen edzőt is ajánlanak, de ha egyedül akarunk tornázni, az sem lehet probléma. Elég, ha néhány gyakorlatot ismerünk, és e módszer segítségével már néhány hét alatt karcsúbbá válhatunk.

A gyakorlatok könnyűek és mégis hatékonyak

A vízben minden egyes mozdulat erőteljes, ugyanakkor nem terheli az ízületeket. Amikor például egyenes testtartással gyalogolunk, vagy futunk a medencében, a közegellenállás tizenkétszerese a szárazföldiének. De a felhajtóerő gondoskodik arról, hogy a vízben tényleges súlyunknak csak mintegy tizedrészét érezzük. Így a gyakorlatokat könnyebben és többször el tudjuk végezni, mintha a szokott módon aerobikoznánk.


Hamar feszessé válnak izmaink

Kondíciónk, állóképességünk javul, és edzés közben a keringésünket sem terheljük túl. Ráadásul a vizitorna nagyszerű a gerincproblémákra is. A vízben ugyanis automatikusan felegyenesedünk és hátizmainkat ismét a megfelelő helyre igazítjuk. Mindemellett az aquagimnasztika révén intenzív „nyirokcsapolást” is végzünk, azaz serkentjük a nyirokkeringést. Ez pedig kiváló szolgálatot tesz a narancsbőr ellen, azaz a kényes területeken nem lesz csúnya, egyenetlen a bőrfelület.




1. Bemelegítés

Helyben kocogás: először fussunk lassan, magasra húzott térdekkel, majd sarokemeléssel. A gyakorlatot legalább egy percig végezzük. Csak akkor hatásos, ha a sarkunkkal meg tudjuk érinteni a fenekünket.



2. Erőedzés


A karcsú derékért: lábainkat zárjuk össze. Térdünket hajlítsuk be annyira, hogy vállaink a vízbe érjenek, de arcunk maradjon száraz. A törzs egyenes maradjon! A karokat nyújtsuk oldalsó középtartásba. Szökkenjünk aprókat, és ugrás közben zárt térdeinket fordítsuk jobbra, illetve balra. Összesen 30-szor végezzük el. Ez a gyakorlat a deréktáji izmokat alaposan megdolgoztatja.




3. A hasra és a lábizmokra


Ismét zárjuk lábainkat, a térdeket lazán behajlítjuk úgy, hogy csak arcunk látsszék ki a vízből. Rugaszkodjunk el a medence aljától, húzzuk fel a lábainkat, karoljuk át térdünket, majd eresszük el, a lábakat pedig engedjük vissza. A gyakorlatot legalább 15-20-sor ismételjük.


4. A törzs- és lábizmokra

Helyezkedjünk terpeszállásba, karjainkat nyújtsuk oldalsó középtartásba. Rugaszkodjunk el a medence aljától, bal lábunkat emeljük oldalt derékmagasságba, karjainkat pedig lendítsük jobbra. Majd erőteljesen az ellenkező irányba húzzuk a karokat, és a másik lábunkat emeljük fel. A gyakorlat akkor igazán hatásos, ha gyors tempóban végezzük. Legalább 15-20-szor ismételjük meg. Ez a gyakorlat a törzs, a fenék és a comb izmai mellett a felkart is alaposan megmozgatja.


5. A mell- és hátizmokra

A lábakat zárjuk, a térdet enyhén meghajlítjuk, a karokat magunk elé nyújtjuk. A két tenyerünket összeszorítjuk. Az összecsukott karokat 20-szor erőteljesen balra húzzuk. Jobb oldalra is megismételjük a gyakorlatot. Arra azonban nagyon vigyázzunk, hogy a derék mozdulatlan maradjon. Ügyeljünk arra, hogy ne lendületből dolgozzunk, hanem erőből húzzuk a karokat!



6. Hasra, lábra, fenékre

Jobb lábbal lépjünk ki támadóállásba, bal karunkat nyújtsuk előre, jobb kezünket hátra. Ugrás közben cseréljünk, kar- és lábtartást, tehát a bal láb és a jobb kar kerüljön előre. 20-30-szor – minél gyorsabban váltogatva – ismételjük meg a gyakorlatot.




7. Levezetés


A karokat nyújtsuk előre, és a bal lábat hátul emeljük fel. Körözzünk aprókat a bal lábfejjel és mindkét csuklóval! Ismételjük meg tízszer, majd váltsunk lábat. Akinek bizonytalan az egyensúlyérzéke, végezze a gyakorlatot úgy, hogy közben a medence szélében kapaszkodik






Ahol aquafitnesz tanfolyamra járhatsz:

Angolna viziiskola

AQUA Életmód Egyesület

Linda Sport


SzavazzSzavazzSzavazzSzavazzSzavazz

loading...

Személyre szabott horoszkóp ingyen!

Add meg a születésed időpontját!

Év: Hó: Nap:

óra perc mp

vagy napszakot:

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Top 3 olvasnivaló

Frizurák korosztályokra szabva - Máris fiatalabbnak tűnsz!

Frizurák korosztályokra szabva - Máris fiatalabbnak tűnsz!

Sok nő hosszú ideig növeszti a haját, hogy aztán egy hirtelen ötlettől vezérelve levágja rövidre, majd ismét hosszú hajról álmodozzon. Ez olyan helyzet, amely minden nő számára ismerős. Most azonban megtörheted ezt az ördögi kört, hiszen sok példát láthatsz arra, hogy a rövid frizura minden korosztálynak remekül áll.

Tovább »
8 jel az arcon, amely betegségre utalhat - Soha ne vedd félvállról!

8 jel az arcon, amely betegségre utalhat - Soha ne vedd félvállról!

Az arcodon megjelenő tűnetek a legnyilvánvalóbbak, ha valami nincs rendben a szervezeteddel. Az emberi test hihetetlen, minél gyakrabban nézel tükörbe, annál könnyebben észreveheted a változást.  A legtöbb esetben a jelek mögött, a megfelelő étrend hiánya, allergia vagy a genetika áll. De ha azok azelőtt nem voltak ott, lehet, hogy egészségügyi probléma tünetei. 

Tovább »
Mire van szüksége a kapcsolatodnak? - A szerelmi talizmánok üzenetéből megtudod!

Mire van szüksége a kapcsolatodnak? - A szerelmi talizmánok üzenetéből megtudod!

Érdekes és izgalmas talizmánokat gyűjtöttünk össze a szerelemmel, nőiséggel és szexualitással kapcsolatban. Ezeket a több ezer éves mágikus eszközöket a szerelem beteljesüléséért, gyermekáldásért, és sok egyéb szerelemmel kapcsolatos célok elérésére használták.

Tovább »

Kalkulátor

Aloe Vera, a gyógyító csoda

Az aloe vera jótékony hatásait már több évtizede ismeri a szakirodalom, de még mindig nem olyan népszerű, mint gondolnánk.

Még több kalkulátor »

Társkereső

Társkereső
Horváth Mária Eva Erika Éva Mária 
Társkereső
Antal Attila Preky69 Gyula Attila 

Még több társkereső »

Női Portál oldaltérkép