2017. március 23. - Emőke
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom
DXN termékek Az örök szerelem lakatja
Női Portál
2017. március 23. - Emőke
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom

Így tanuld meg felismerni a megérzéseidet!

Fodor Henriett

Egyre többen ismerjük fel, hogy a megérzéseink nem a véletlen folytán keletkeznek, és vagy hallgatunk rájuk, vagy nem. Utólag lehet, hogy okosabbak vagyunk, hogy bizony hinni kellett volna annak a bizonyos belső hangnak. Szerencsére intuícióink felismerése gyakorolható, fejleszthető, erre adunk most néhány ötletet.

Adódik egy helyzet, melyben döntenünk kell, megoldást kell találnunk. Ilyenkor a kutatók szerint érdemes nyugodt, csendes körülmények közt külső szemlélőként figyelni gondolataink szabad áramlását. Ahhoz, hogy választ kapjunk, fontos a jó lelkiállapot, melyet relaxációval, meditációval elérhetünk. Hinnünk kell abban és nyitottnak kel lennünk, hogy a megoldás megérkezzék, ugyanis aki szkeptikusan áll hozzá, akármilyen éber is, nem fogja meglátni a választ.

Agyunk elcsendesítése nem egyszerű, de tanulható folyamat, hiszen naponta gondolatok ezrei cikáznak át a fejünkön. Hasonlít a figyelő meditáció módszerére, mely során a légzésünkre figyelünk, és arra, hogy gondolatainkat lecsendesítsük, elengedjük, majd csak és kizárólag figyeljünk.

A mindennapjaink során érdemes figyelni a számokat is, hiszen körülvesznek bennünket a házszámoktól kezdve az autók rendszámán át a telefonszámokig. Természetesen nem arról van szó, hogy memorizáljuk ezeket, hanem azokra figyeljünk, amelyek gyakorta felbukkannak valamilyen formában. Ezek is egyfajta üzenetek, melyeket úgy szintén alkalmazhatunk a hétköznapjaink során.

De térjünk vissza a meditációhoz, relaxációhoz. Fontos lenne, hogy ha megtehetjük, minden nap szánjunk rá időt egy csendes helyiségbe elvonulva. Nem kell több, mint napi 10 perc, és a hatás érzékelhető lesz.

Egy egyszerű gyakorlat

Először is gondoskodjunk arról, hogy senki és semmi ne zavarjon bennünket: ne szóljon a rádió, tévé, sem a telefonunk, de még a kapucsengő kagylóját is eresszük le. Fontos, hogy a gyakorlatot követően ne kelljen sietnünk valahová, lehetőleg ne legyen halaszthatatlan és sürgős teendőnk, hiszen mindez csak elvonná a figyelmünket, és nem sikerülne kellőképpen ellazulni. Kérjük meg családtagjainkat is, hogy most egy kis ideig ne zavarjanak bennünket, ha lehet és vonuljunk el egy nyugalmas helyiségbe, vagy akár csendes kertbe, parkba, ha van ilyen.

Válasszunk egy olyan alkalmatosságot, melyen kényelmesen el tudunk helyezkedni ülve vagy akár félig ülő, félig fekvő helyzetben. Ehhez hozzá tartozik az is, hogy olyan ruha legyen rajtad, mely nem feszélyez, nem szorít, komfortosan érzed benne magad.
Gondolataink lecsillapítása nem könnyű feladat, érdemes ilyenkor számokat vizualizálni magunk elé vagy egy darab fekete bársonyt. Ha találunk más képet, ami segít bennünket, akkor alkalmazzuk, ezek csupán javaslatok, lényeg, hogy teljesen ki tudjunk kapcsolni. Ha a számoknál maradunk, számoljunk vissza 3-tól 1-ig nagyon lassan és nyugodt, hosszú lélegzetvételekkel kísérve.

Ezután következik testünk ellazítása, mely során a tetőtől talpig ellazítjuk minden porcikánkat, erősen koncentrálva arra, amelyiknél éppen tartunk.
Ha jól csináltuk, mostanra kellőképpen ellazult állapotban kell lennünk, és ekkor vizualizáljunk magunk elé csupa olyan dolgot, szituációt, amelynek a megvalósulását szeretnénk. Lehet az egy közelgő vizsga sikeres letétele, egy utazás, várva várt gyermekáldás, egészség, bármi, és kérhetjük azt is hogy a megérzéseink segítsenek bennünket a hétköznapok során.

Rendszeres gyakorlással akár mindaz meg is valósulhat, amit elképzeltünk és valóban képesek leszünk a megérzéseinket felismerni, befogadni és megkülönböztetni a félelmeinktől, tapasztalatainktól. Arról nem is beszélve, hogy a rendszeres meditáció lelkiállapotunkat is kiegyensúlyozottabbá teszi. Minden azon múlik, hogy higgyünk benne, hogy működik és higgyünk saját magunkban is.

 

SzavazzSzavazzSzavazzSzavazzSzavazz

loading...

Személyre szabott horoszkóp ingyen!

Add meg a születésed időpontját!

Év: Hó: Nap:

óra perc mp

vagy napszakot:

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Top 3 olvasnivaló

5 dolog, ami árthat az egészséges alvásnak - Így kerüld el ezeket!

5 dolog, ami árthat az egészséges alvásnak - Így kerüld el ezeket!

Sok tanulmány kimutatta, hogy egy 18 és 60 év közötti felnőtt napi alvásmennyisége minimum 7 óra, az optimális egészséges és jó közérzet érdekében. Aki ennél kevesebbet alszik, fokozottan növeli a krónikus betegségek kialakulásának kockázatát, úgymint cukorbetegség, magas vérnyomás, szívbetegségek, agyvérzés és mentális stressz.

Tovább »
Éld meg a MOST hatalmát! - Húzz egy lapot, és fedd fel Ekhart Tolle neked szóló üzenetét!

Éld meg a MOST hatalmát! - Húzz egy lapot, és fedd fel Ekhart Tolle neked szóló üzenetét!

A boldogság egy tudatállapot, mely nem függ külső tényezőktől, állítja Ekhart Tolle spirituális író. Most minden napra kapsz egy üzenetet tőle, mely segít megélni a jelenlét és a MOST hatalmát. Ekhart Tolle szerint ugyanis ez vezet a lelki békéhez és a megvilágosodáshoz.

Tovább »
5 kérdés, amit fel kell tenned magadnak minden fontos döntés előtt

5 kérdés, amit fel kell tenned magadnak minden fontos döntés előtt

Hányszor… de hányszor volt már úgy, hogy dönteni kellett volna, de azt se tudtuk, hogy álljunk neki. Egyszerűbbnek bizonyult másokat megkérdezni és az alapján osztani-szorozni vagy egyszerűen azt tenni, amit a többség javasolt. Pedig a döntés, mindig a miénk és csak mi dönthetünk.  Éppen ezért megkönnyítjük a dolgodat azzal, hogy eláruljuk, mi azaz 5 kérdés, amit érdemes a döntés előtt feltenned!

Tovább »

Kalkulátor

Fűszerlexikon

Évezredek óta segítőink a fűszernövények házipatikánkban és a konyhánkban is. Te tudod, melyik mire jó?

Még több kalkulátor »

Szakértők

Antalné Putnik Judit

Természet-gyógyász

Kérdezz! »
Összes szakértő »
Antalné Putnik Judit

Társkereső

Társkereső
Eszter Mária Marcsi Eva Erika Éva 
Társkereső
Antal Attila Preky69 Gyula Attila 

Még több társkereső »

Női Portál oldaltérkép