2018. április 26. - Ervin
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom
DXN termékek Az örök szerelem lakatja
Női Portál
2018. április 26. - Ervin
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom

5 egyszerű lépés a stresszmentes életért

PT

A stressz nem mindig rossz dolog. Manapság hajlamosak vagyunk mindent ráfogni, de valójában ez a természetes válasz a minket ért hatásokra. Akkor van gond, ha ez a válasz ellenőrizhetetlenné válik: így pedig túlhajszolja szellemünket és szervezetünket.

Számtalan kutatás bizonyította a stressz és súlyos betegségek, mint pl. a szívinfarktus, a rák vagy az elhízás közti kapcsolatot. Hogy ezeket elkerüld, legjobb, ha megtanulod kordában tartani szervezeted stresszreakcióit. Ehhez segítünk 5 egyszerű lépéssel!

1. lépés - Szerezd vissza a belső békédet!

Figyeld meg, mikor vagy a legstresszesebb! Ülj le a jegyzetfüzeteddel, és gondold végig azokat a pillanatokat, amikor a legboldogabb voltál életedben. Mikor voltál a legkreatívabb? Mikor érezted legjobban magad? Ha veszed a fáradságot, és összeírod ezeket, úgy, hogy hallgatsz az első megérzéseidre, látni fogod, hogy ezek a pillanatok sosem voltak stresszel telítettek!
Akkor kerülsz stresszes állapotba, amikor elveszíted a fókuszt! Hogyha ezt jól a fejedbe vésed, már fel is vetted a harcot! Kérdezd meg magadtól, hogy mik életed fő stresszforrásai: egy rossz munkahely, esetleg egy nem sikerült párkapcsolat? Ha már megvannak ezek a külső stresszforrások, könnyebb lesz semlegesíteni őket.


2. lépés - Találj támogatókat!

Vedd körül magad közeli barátaiddal, akikkel ki tudod beszélni a gondjaidat. Mivel a nők kommunikatívak, náluk ez a legjobb módja a stressz csökkentésének. A nőkben ráadásul nagy a hajlam a támogatásra, van, aki azt állítja, hogy a beszélgető nőkben ugyanaz az oxitocin hormon termelődik, ami a gyerekápolásban segít. A dolgozó nőknek sokszor nincs idejük a beszélgetésre, pedig csak magadnak ártasz, ha ezt kihagyod!


3. lépés - A természet útja

Nagyon sok nő van, aki sétával küzdi le a stresszt. Ilyenkor nem csak a mozgás által felszabaduló endorfin boldogsághormon tesz jó hatást, hanem maga a természet is. A gyönyörű tájak, a friss levegő, a folyó víz mind, megnyugtató hatásúak. Próbálj fenntartani hetente néhány órát egy kis zöldben töltött időre: nem fogsz csalódni!


4. lépés - Meditálj!

Hogy igazi céljaidat megtalálhasd, bizony el kell mélyedned magadban, és ez nem mindig egyszerű. Tanulj meg egy relaxációs módszert, vagy meditálj. Ha nem megy, ne add fel, ez egy művészet, amit szintén tanulni kell. Próbálhatod könyvből, kazettáról, de meg is tanulhatod valakitől. A meditáció arra is jó, hogy kulcsot kaphass szervezeted működéséhez. Így a legközelebbi stresszes helyzetben már kontrollálhatod testi reakcióidat, és így a legjobb úton haladsz, hogy a lelki reakcióidnak is ura légy.


5. lépés - Maradj laza!

Ha már megtapasztaltad, milyen is a belső békéddel együtt élni, nyilván szeretnéd, ha ez már így is maradna. Van azonban egy veszély, ami még ilyenkor is fenyeget. Teljesítményorientált világunkban a stressz elleni küzdelem is könnyen lehet stresszforrás. Gondolj csak bele: korán kelsz, hogy meditálhass, majd elmész futni, megszerzed a napi adag biogyümölcsödet, és mire mindezzel a stresszmegelőző praktikával végzel, már izgatott vagy! Jobb, ha elengeded magad, és mindig csak olyan kis lépéseket teszel, amik belülről jönnek! Ezek nem lesznek kényelmetlenek és nem stresszelnek!


Bónusz jótanácsok a nyugodt élethez

+1  Vezess naplót! Ha leírod az érzéseidet, nem terheled velük a szervezetedet, és ez immunrendszerednek is jót tesz!

+2  Étkezz kiegyensúlyozottan és mozogj rendszeresen! Így minden szükséges tápanyagot megkap szervezeted, és a magadba vetett hited is sokkal nagyobb lesz!

Képek: Kovács
SzavazzSzavazzSzavazzSzavazzSzavazz

Személyre szabott horoszkóp ingyen!

Add meg a születésed időpontját!

Év: Hó: Nap:

óra perc mp

vagy napszakot:

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Top 3 olvasnivaló

Nézd meg, mit csinál a babád, miközben a pocakodban fejlődik - Kövesd hétről hétre

Nézd meg, mit csinál a babád, miközben a pocakodban fejlődik - Kövesd hétről hétre

9 hónap alatt a pici embrióból egy cuki kis baba fejlődik ki. Az anyaméhben azonban már rendelkezik olyan jellemzőkkel, amelyek meg is maradnak élete során, például meg lehet mondani, hogy jobb vagy balkezes lesz-e; milyen ételeket fog kedvelni. Ez alatt az időszak alatt sok érdekes dolog történik a babával. Most végig kisérjük a fogamzástól, a születésig.

Tovább »
Hogyan hat az állatövi jegyedre a Szaturnusz retrográd? -  A bolygó ellentétes irányú mozgása

Hogyan hat az állatövi jegyedre a Szaturnusz retrográd? - A bolygó ellentétes irányú mozgása

A Merkúr retrográd haladási iránya után a Szaturnusz mozgása válik ellentétessé. A Szaturnusz bolygó olyan, akár egy igazságos, de szigorú apa, aki még játék közben is felügyeli, hogy mit teszel éppen. A Szaturnusz mozgása évente 4,5 hónapig ellentétes, azután minden visszatér a normál kerékvágásba. No de hogyan hat mindez az egyes csillagjegyek szülöttjeire?

Tovább »
Napi Tarot - Csütörtök

Napi Tarot - Csütörtök

Szellemi tanítód színre lép. Ki tölt el inspirációval mostanában? Van-e új tanulmányozandó terület, ami felfedezésre vár?

Tovább »

Kalkulátor

Bőröd és bőrszíned

A bőr színei a test valamely meghatározott állapotára utalnak. Környezetünk színei közé tartozik a növények zöldje, az ég kékje, a felhők fehérsége. Az egészséges emberi testen nincsenek ilyen színek, csupán ezek kiegészítő színei. Neked milyen a bőröd?

Még több kalkulátor »

Szakértők

Katharine Wood

Horary asztrológus

Kérdezz! »
Összes szakértő »
Katharine Wood

Társkereső

Társkereső
Horváth Mária Eva Erika Éva Mária 
Társkereső
Antal Attila Preky69 Gyula Attila 

Még több társkereső »

Női Portál oldaltérkép