2017. június 29. - Péter, Pál
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom
DXN termékek Az örök szerelem lakatja
Női Portál
2017. június 29. - Péter, Pál
RSS hírcsatornák Pinterest Tweet
Megosztom

5 egyszerű lépés a stresszmentes életért

PT

A stressz nem mindig rossz dolog. Manapság hajlamosak vagyunk mindent ráfogni, de valójában ez a természetes válasz a minket ért hatásokra. Akkor van gond, ha ez a válasz ellenőrizhetetlenné válik: így pedig túlhajszolja szellemünket és szervezetünket.

Számtalan kutatás bizonyította a stressz és súlyos betegségek, mint pl. a szívinfarktus, a rák vagy az elhízás közti kapcsolatot. Hogy ezeket elkerüld, legjobb, ha megtanulod kordában tartani szervezeted stresszreakcióit. Ehhez segítünk 5 egyszerű lépéssel!

1. lépés - Szerezd vissza a belső békédet!

Figyeld meg, mikor vagy a legstresszesebb! Ülj le a jegyzetfüzeteddel, és gondold végig azokat a pillanatokat, amikor a legboldogabb voltál életedben. Mikor voltál a legkreatívabb? Mikor érezted legjobban magad? Ha veszed a fáradságot, és összeírod ezeket, úgy, hogy hallgatsz az első megérzéseidre, látni fogod, hogy ezek a pillanatok sosem voltak stresszel telítettek!
Akkor kerülsz stresszes állapotba, amikor elveszíted a fókuszt! Hogyha ezt jól a fejedbe vésed, már fel is vetted a harcot! Kérdezd meg magadtól, hogy mik életed fő stresszforrásai: egy rossz munkahely, esetleg egy nem sikerült párkapcsolat? Ha már megvannak ezek a külső stresszforrások, könnyebb lesz semlegesíteni őket.


2. lépés - Találj támogatókat!

Vedd körül magad közeli barátaiddal, akikkel ki tudod beszélni a gondjaidat. Mivel a nők kommunikatívak, náluk ez a legjobb módja a stressz csökkentésének. A nőkben ráadásul nagy a hajlam a támogatásra, van, aki azt állítja, hogy a beszélgető nőkben ugyanaz az oxitocin hormon termelődik, ami a gyerekápolásban segít. A dolgozó nőknek sokszor nincs idejük a beszélgetésre, pedig csak magadnak ártasz, ha ezt kihagyod!


3. lépés - A természet útja

Nagyon sok nő van, aki sétával küzdi le a stresszt. Ilyenkor nem csak a mozgás által felszabaduló endorfin boldogsághormon tesz jó hatást, hanem maga a természet is. A gyönyörű tájak, a friss levegő, a folyó víz mind, megnyugtató hatásúak. Próbálj fenntartani hetente néhány órát egy kis zöldben töltött időre: nem fogsz csalódni!


4. lépés - Meditálj!

Hogy igazi céljaidat megtalálhasd, bizony el kell mélyedned magadban, és ez nem mindig egyszerű. Tanulj meg egy relaxációs módszert, vagy meditálj. Ha nem megy, ne add fel, ez egy művészet, amit szintén tanulni kell. Próbálhatod könyvből, kazettáról, de meg is tanulhatod valakitől. A meditáció arra is jó, hogy kulcsot kaphass szervezeted működéséhez. Így a legközelebbi stresszes helyzetben már kontrollálhatod testi reakcióidat, és így a legjobb úton haladsz, hogy a lelki reakcióidnak is ura légy.


5. lépés - Maradj laza!

Ha már megtapasztaltad, milyen is a belső békéddel együtt élni, nyilván szeretnéd, ha ez már így is maradna. Van azonban egy veszély, ami még ilyenkor is fenyeget. Teljesítményorientált világunkban a stressz elleni küzdelem is könnyen lehet stresszforrás. Gondolj csak bele: korán kelsz, hogy meditálhass, majd elmész futni, megszerzed a napi adag biogyümölcsödet, és mire mindezzel a stresszmegelőző praktikával végzel, már izgatott vagy! Jobb, ha elengeded magad, és mindig csak olyan kis lépéseket teszel, amik belülről jönnek! Ezek nem lesznek kényelmetlenek és nem stresszelnek!


Bónusz jótanácsok a nyugodt élethez

+1  Vezess naplót! Ha leírod az érzéseidet, nem terheled velük a szervezetedet, és ez immunrendszerednek is jót tesz!

+2  Étkezz kiegyensúlyozottan és mozogj rendszeresen! Így minden szükséges tápanyagot megkap szervezeted, és a magadba vetett hited is sokkal nagyobb lesz!

Képek: Kovács
SzavazzSzavazzSzavazzSzavazzSzavazz

loading...

Személyre szabott horoszkóp ingyen!

Add meg a születésed időpontját!

Év: Hó: Nap:

óra perc mp

vagy napszakot:

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Top 3 olvasnivaló

Mennyei falatok, minimális kalória - A legjobb receptek 300 kalória alatt

Mennyei falatok, minimális kalória - A legjobb receptek 300 kalória alatt

Melyek a legkritikusabb étkezései egy fogyókúrának? Bizton állíthatom, hogy a vacsorák! Főként így télen, amikor hamarabb sötétedik, több időt töltünk bezárva. Nézzünk néhány 300 kalóriás, légiesen könnyed vacsorát, és lépjünk túl a megszokott ízeken.

Tovább »
6 jel, hogy viselkedésed negatív hatással van a gyermekedre, csak nem veszed észre

6 jel, hogy viselkedésed negatív hatással van a gyermekedre, csak nem veszed észre

A gyermeked nem csak testileg, de lelkileg is fejlődésben van. Mint egy kis adóvevő, állandóan nyitva tartja füleit, szemeit és érzékeit, hogy minél többet tudjon meg. Ezért még téged, a szüleit is megfigyeli. Vagyis hatással van rá minden tetted és szavad, még azok is, amelyekről nem is gondolnád, hogy így van. Íme a 6 dolog, amire különösen figyelned kell, ha nem akarod negativitással mérgezni a gyerekedet!

Tovább »
Mi vár rád a nyár közepén? - Nagy júliusi horoszkóp magától Julius Caesartól!

Mi vár rád a nyár közepén? - Nagy júliusi horoszkóp magától Julius Caesartól!

Miért pont Julius Caesar lesz az, aki prezentálja a júliusi hónapodat? Mert ez az ő hónapja, róla nevezték ugyanis ekkor született. Így senki más nem tudja olyan pontosan kiolvasni a csillagokból, hogy mi vár rád a szerelemben, az anyagiakban és a mindennapok terén ebben a hónapban, mint Ő! 

Tovább »

Kalkulátor

Gyógyítsd meg a csakráidat!

Megesik, hogy látszólagos ok nélkül vagyunk letörtek, és rossz a közérzetünk. Ilyenkor lehet, hogy csak valamelyik csakránk működésével van gond. A problémán viszont segíthetünk.

Még több kalkulátor »

Szakértők

Dr. Jánky György

Plasztikai sebész

Kérdezz! »
Összes szakértő »
Dr. Jánky György

Társkereső

Társkereső
Horváth Mária Eva Erika Éva Mária 
Társkereső
Antal Attila Preky69 Gyula Attila 

Még több társkereső »

Női Portál oldaltérkép