Mielőtt Ön azt mondaná, hogy az Ön szakmájában ez „nem szokás”, „nem működik”, gondoljon arra, hogy hányszor fordult már elő, hogy MÁS területen látott egy jó ötletet, és azon gondolkodott, hogyan tudná Ön is alkalmazni. Sokszor a máshonnan vett ötletek a leghatékonyabbak, mert azt a konkurensei nem használják.
A kuponok éppen ilyenek: újabban rengetegen használják sikerrel, de sok cég nem is gondolkodik rajta, így egyszerűen bevételt és vásárlót veszít. Ez pedig manapság igen nagy luxus.
Manapság Dunát lehetne rekeszteni a mindenféle kuponoldalakkal. Ennek legfőbb oka az, hogy a kuponos hirdetés sikeres, ezért sokan abból is megélnek, hogy a cégek kuponjait eljuttatják a potenciális fogyasztókhoz. Röviden: a kupon hatékony hirdetési eszköz.
Legyen akár termék, akár szolgáltatás, a kuponok remek lehetőséget kínálnak a gyors bevételszerzésre – a járulékos előnyökről nem is beszélve.
A vásárlók mindig keresik a jó vételt, és egy kupon pontosan ezt ígéri. Lehet, hogy Önt hidegen hagyja egy kupon, ami egy olyan termékről, szolgáltatásról szól, ami abban a pillanatban nem érdekes. De ha épp szeretne vásárolni valamit, és ahhoz talál egy kupont, az megolajozza a vásárlást, igaz?
Egy új ügyfelet megszerezni az egyik legfontosabb dolog a vállalkozás életében. Erre érdemes költeni, hiszen egy jól kiszolgált vevő sokszorosan behozza a megszerzésére szánt befektetést.
Ha annak, aki még sosem vásárolt Önnél, egy kuponnal csinál hozzá kedvet, talán csak egyszer tud eladni, de ha Ön ügyes, akár évekre is hűséges vevője lehet.
Miért kellene, hogy a kuponja hetekig érvényes legyen? Indíthat rövid akciókat is, akár a hét minden napjára másikat. Vagy külön egy-egy termékre, ami épp beragadt a raktárban.
Sokan azért nem vásárolnak Önnél, mert nem is tudják, hogy létezik. Ezt biztosan érezte már Ön is, amikor egy ismeretlen, de nagyszerű üzletbe (étterembe, könyvesboltba, fodrászhoz stb.) ment be, és valami megfogta a helyben. A kuponja hirdetheti a boltot, pl. így: „Nyomtasd ki, és hozd be, vásárlásod összegéből 10%-ot elengedünk.”
A marketingesek szokták mondani, hogy a reklámköltség fele pazarlás, de nem tudják, melyik fele. (Ilyet szerencsére ma már csak az igazán ostoba marketingesek mondanak.)
Használjon kuponokat, és pontosan mérheti a kuponos akciói eredményességét, megtérülését!
Hogyan? Egyszerűen számolja meg, hogy hány kupont váltottak be. A sorszámuk egyedi, így az ismétlődéseket akár már a beváltáskor is kiszűrhetjük. Arról pedig, hogy hányan nyitották meg a kuponja oldalátt (és hogy hányan nyomtatták ki), statisztikát kap tőlünk.
Ön úgy tudja belopni magát a régi vevők szívébe, hogy olyat kínál nekik, amitől úgy érzik, itt különleges elbánásban részesülnek!
Miért ne indíthatna egy exkluzív kuponakciót a régi vevőinek, ami csak rájuk érvényes? Egy szezonális árengedmény, amit ők a tömeg előtt már egy héttel igénybe vehetnek. Egy különleges ajándék, amit akkor kapnak meg, ha vásárolnak valamit ezen a héten. Az új terméket egy hónappal a többi vásárló előtt kipróbálhatják.
Nem tartja számon a régi vevőit? Semmi baj, akkor adjon különleges kedvezményeket a Női Portál közösség tagjainak, és rengeteg hálás, hűséges vevőt nyerhet.
A kuponnal feldobhatja a hagyományos marketingeszközeit. Egy szórólapot, egy reklámlevelet, egy hirdetést izgalmasabbá, értékesebbé tehet azzal, ha egy kupont mellékel hozzá. Csak írja bele a kuponakciója linkjét, és máris értékessé vált a címzett számára!
Egy különösen jól sikerült kuponkampányt indított a konkurense? Kövesse a Burger King példáját, amely a McDonalds egyik kuponkampányánál minden éttermére kiírta: „McDonalds kuponok beváltása itt”.
Nincs kupon határidő nélkül! A határidő kulcsfontosságú eleme a marketingeszközök legtöbbjének. Azt az egyszerű pszichológiai trükköt alkalmazzuk itt, amely szerint minden, ami sürgős, az egyúttal fontos is.
A határidős ajánlatokra mindig gyorsabban reagálnak. Ne féljen rövid határidőt megadni: a legtöbben úgyis vagy akkor lépnek, amikor a kupon a kezükbe kerül, vagy soha többet.
És egy fontos szabály: határidőt nem hosszabbítunk meg! Egyrészt komolytalanná teszi a következő határidőt, másrészt a vevők egyből azt fogják gondolni, hogy rossz volt az ajánlat, és nem sikerült eladni eleget. Egy sikertelen akció pedig nem sok vevőt vonz.
Az eddigi kupontaktikák mind könnyen, gyorsan megvalósítható, egyszerű eszközök.
Ha járt már külföldön élelmiszerboltokban, akkor a fejlettebb, komplexebb, kifinomultabb taktikákba is belekóstolhatott.
Először is a polcokon kuponadagolók találhatók. Egy spagettiszószt még nem próbáltál ki? Ha most megveszed a szokásosat, akkor ugyanannak a márkának az új extra csípősét féláron megkapod. De az igazi finomság a pénztárnál jön, ahol a vásárlástól függően adagolja az automata a kuponokat.
Vettél egy kiló bélszínt? Akkor itt egy kupon egy finom borhoz. Vettél egy fogfehérítő fogkrémet? Akkor itt egy kupon egy különleges fogfehérítő fogkeféhez! Vettél egy rekesz Coca Colát? Akkor itt egy Pepsi kupon.
Ha ezután kedvet kapott egy kuponkampányhoz, mindenképp tartsa be az alábbi aranyszabályokat:
Kérdései vannak? Írjon nekünk a hirdetes@noiportal.hu címre, és akár egyedi problémája van, akár csak nem ért valamit, segítünk!
Adja meg születési időpontját!
VAGY
EZT EL KELL OLVASNOD
ÁLLATI CUKISÁGOK